ساعت و زمان دقیق تحویل سال ۱۴۰۲ عید نوروز 1402 مشخص شد

ساعت و زمان دقیق سال تحویل ۱۴۰۲ عید نوروز 1402 مشخص شد

زمان دقیق تحویل سال ۱۴۰۲ ساعت 00:54:28 بامداد سه‌شنبه 1 فروردین 1402 میباشد. دوازده و پنجاه و چهار دقیقه و 28 ثانیه شب میباشد.

لحظه تحویل سال 54 دقیقه و 28 ثانیه روز سه‌شنبه 1 فروردین 1402 هجری شمسی، مطابق 28 شعبان 1444 هجری قمری و 21 مارس 2023 میلادی است.

ساعت و زمان دقیق تحویل سال ۱۴۰۲ عید نوروز 1402 مشخص شد

برای نیمکره شمالی، 20 مارس اولین روز بهار است. اما برای 300 میلیون نفر در سراسر جهان، این آغاز سال جدید نیز هست.

نوروز ـ که به معنای روز نو است ـ تعطیلی است برای رسیدن بهار و اولین روز سال در ایران که تقویم شمسی آن با اعتدال بهاری آغاز می‌شود.

بیش از 3000 سال است که نوروز در ایران و ایرانیان خارج از کشور جشن گرفته می شود. ریشه آن در آیین زرتشتی مانند یک روز جشن است، دینی که در ایران باستان رواج داشت و فرا رسیدن بهار را پیروزی بر تاریکی می دانست. این عید پس از فتح ایران در قرن هفتم و کاهش محبوبیت دین زرتشت جان سالم به در برد و در سراسر جهان از طریق پراکندگی ایرانیان در طول تاریخ گسترش یافت.

به طور سنتی در اعتدال بهاری جشن گرفته می‌شود، بسیاری از هفته‌های قبل آماده‌سازی نوروز را آغاز می‌کنند. در آستانه تعطیلات، مردم رقص های آیینی انجام می دهند و ظروف خانه خود را با آب پر می کنند که با سلامتی همراه است تا بدشانسی را از بین ببرند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *