سعید پاشازاده شاعر | بیوگرافی سعید پاشازاده و همسرش + اینستاگرام

سعید پاشازاده کیست؟ عکس و شعرهای سعید پاشازاده

بیوگرافی سعید پاشازاده شاعر آئینی و اشعار و تصاویر شخصی و آدرس پیج اینستاگرامش را در ادامه مجله شبونه مشاهده نمایید.

سعید پاشازاده شاعر | بیوگرافی سعید پاشازاده و همسرش + اینستاگرام

یکی از شاعران مطرح کشورمان که در سبک آئینی شع می‌سراید و ارادت بسیار زیادی به اهل بیت دارد

بیشتر اشعاری که سرایده بیشتر در وصف اهل بیت بوده است همیشه تلاش می‌کند که اشعار خود را در وصف ائمه اطهار بسراید.

بیوگرافی سعید پاشازاده

او متولد ۱۳۷۰ می باشد در رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی بوده که موفق شده تا فوق لیسانس آن را ادامه بدهد و نزدیک به 10 سال است که در زمینه شعر و شاعری فعالیت حرفه‌ای دارد.

سعید پاشازاده شاعر آیینی | بیوگرافی سعید پاشازاده

نحوه شاعر شدن سعید پاشازاده

او درباره اینکه چگونه تصمیم گرفت اشعار خود را فقط در وصل اهل بیت به سر آید می گوید که به همراه خانواده به حج رفته ایم و در شهر مدینه پشت دیوار قبرستان بقیع از حضرت فاطمه درخواست کردم که توفیقی نصیب من کند تا بتوانم برای اهل بیت شعر بسرایم.

سعید پاشازاده می‌گوید که بسیار خوشحال هستم که این توفیق نصیب من شد تا بتوانم برای امام حسین و اهل بیت شیعیان شعر به سرایم.

ازدواج و همسر

درباره وضعیت تاهل سعید پاشازاده اطلاعاتی در فضای مجازی یافت نشد.

سعید پاشازاده شاعر آئینی و محمدرضا گلزار

شعر برای مداحان

بیشتر اشعاری که توسط مداحان اهل بیت در کشور مان خوانده می شود توسط آقای سعید پاشازاده سراییده شده است و در بین مداحان کشورمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است

سعید پاشازاده می گوید وقتی که نوحه های مداحان کشورمان را گوش می‌کنم و متوجه می شوم که برخی از آنها از اشعار من استفاده کرده اند بسیار خوشحال می شوم و از اینکه توانسته ام هدیه ای را تقدیم اهل بیت کنم که عاشقانه شان را با صدای بلند میخوانند و مردم با آن عزاداری کرده و یا مولودی بخوانند.

او می گوید چند بار حاج محمدرضا طاهری از اشعار من نوحه خوانده است و حتی تا چندین بار نزد رهبری رفته و از اشعار من استفاده کرده است که رهبری از این اشعار خوشش آمده که من با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده ام و ترغیب شدم که بیشتر در این زمینه گام بردارم.

تصاویر سعید پاشازاده

سعید پاشازاده شاعر کیست؟

جریان شعر هیئت در حال حاضر چگونه است؟

با توجه به تلفیق شعر وموسیقی در هیأتهای مذهبی نمی توانیم شعر را از نوع اجرا یا خواندن آن توسط مداح در هیأت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم

مثل نوحه ای که سروده میشه و نوحه سرائی که انجام می شود در اصل تلفیق شعر وموسیقی وبه نوعی خوانش اثر باید مورد بررسی قرار بگیرد که مطمئنا ما در این عرصه هم نقاط مثبت زیادی را می توانیم اشاره کنیم ومطمئنا نقاط ضعفی هم هست که باید برطرف شود ولی مهم ترین مطلب که می توان به آن اشاره کرد این هست ک در این عرصه حضور انرژیک جوانان متعهد باعث شکوفایی زیادی شده است و در کل حرکات روبه رشد بوده البته این به این معنا نیست که نقاط ضعفی نباشد.

سعید پاشازاده شاعر و احمد خمینی

به نظر شما هیئت چه تاثیر اجتماعی، سیاسی، اخلاقی در جامعه دارد؟

سعید پاشازاده : احساس بنده این است در دینی که ولایتمدارانه پیش می رود و در دنیای پر زرق و برق امروزی که شناخت حق از باطل و شناخت خوبی از بدی بسیار سخت است تنها با سوار شدن بر کشتی نجات سیدالشهدا(ع) از این دریای پر تلاطم می توان به سلامت عبور کرد و در اصل امام حسین(ع) نمادی جهانی است که در زمان خود بر علیه طاغوت قیام کرد که این حماسه از جنبه های سیاسی و اخلاقی بزرگترین الگوی جامعه بشری می تواند باشد.

آدرس پیج اینستاگرام سعید پاشازاده

instagram.com/saeedpashazade

یک شعر خوب برای اهل بیت چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

با توجه به اینکه مبنای درست در بررسی شعر سلیقه شخصی نیست و مبنای اصلی ادبیات می باشد در این حوزه برای رسدین به یک اثر خوب ما با 3 مورد روبرو هستیم.1- زبان 2- جهان بینی 3- فرم و ساختار البته کسی که برای اهل بیت شعر می گوید باید مطالعاتش در این باره زیاد باشد .ومعرفت واخلاص هم داشته باشد وبه نظر بنده بزرگتری اصلی که یک شعر را موندگار می کند در این حوزه نگاه ویژه خود اهل بیت است.

بیوگرافی سعید پاشازاده

سعید پاشازاده شاعر مذهبی و فرهاد مجیدی

جایگاه شعر آئینی کجاست؟

سعید پاشازاده : خواستگاه شعر آئینی به دلیل پیشینه ایدئولوژیک ونگاه انسانی که همراهش است ومسئولیتی که این نوع شعر بر عهده دارد مسئولیت سنگینی است وبا توجه به اینکه این نوع ادبیات واین منظر بسیار حساس ومهم است مسئولیت شاعر را بسیار بالا می برد. به نظر بنده شعر ائینی یک نوع صدای عمومی جامعه ای است با ایدئولوژی ومذهب که فریادی انسان مدارانه را می خواهد به گوش مخاطب خود برساند.

بیوگرافی سعید پاشازاده شاعر و همسرش

که به نوعی مادر شعر آئینی با توجه به اسم (آئینی) : با یک منظر اسطوره ای طرف هستیم و میشود گفت انسان و انسانیت بزرگترین خواستگاه این نوع شعر با روندی آگاهانه و نشأت گرفته از دین اسلام و اهل بیت پیامبر می باشد.

همچنین ببینید:

با توجه به این که شعر آئینی تریونش در مداحی مداحانه البته در جلسه شعر خوانی و کنگره ها هم است اما بیشترین مخاطب را در هیأتهای مذهبی داراست. در سالهای اخیر با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری وپرداخت شاعران جوان به این نوع شعر تحولات بسیاری چه در حوزه زبان، جهان بینی، در این نوع شعر صورت گرفته است که فضای جدید و به یک نوع بازخوانی و نگاهی جدید را در این نوع شعر پدید آورده.

سعید پاشازاده شاعر | بیوگرافی سعید پاشازاده و همسرش + اینستاگرام

شعری از سعید پاشازاده

شنیدم از زبان نیزه ها قصد سفر داری
بگو در این سفر اصلا مرا مد نظر داری
تو تنهایی و من تنهاترم از تو در این دنیا
خدا را شکر مثل من در اینجا یک نفر داری
به لطف بوسه ات از روی نیزه مطمئن هستم
هوایم را از آن بالا پدرجان بیشتر داری
به قدری ضربه خوردم که لهوفی مستند هستم
کتاب روضه ام باید مرا با بوسه برداری

اشعار سعید پاشازاده

هنوز از سنگها آزار می بیند سر عمه
به جرم اینکه تو هم نام حیدر یک پسر داری
خبر دارم سرت از روی نی تا پای می رفته
تو هم از حال ما در مجلس مستان خبر داری
سرم بر بالش خاک خرابه خوب میداند
که بر لب چوب تر در زیر سر هم طشت زر داری
کنار اکبر و عباس یا پیش علی اصغر
کدامین نیزه را بابا برایم زیر سر داری

بیوگرافی سعید پاشازاده شاعر

تصاویر سعید پاشازاده شاعر

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *