شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 4 بهمن 1401 وحشتناک است

شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ وحشتناک است

شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 4 بهمن 1401 وحشتناک است آلودگی هوا در تهران امروز برای همه گروه ها ناسالم اعلام شده است شاخص آلودگی در حال حاضر عدد ۱۵۳ را نشان می دهد که نشان دهنده وضعیت قرمز در تهران می باشد.

با توجه به اینکه میانگین غلظت ذرات معلق در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۵۳ را به نمایش گذاشته است پزشکان به مردم توصیه کردند که از خانه خارج نشوند و آلودگی هوا برای همه گروه ها ناسالم و خطرناک خواهد بود وقتی که شاخص آلودگی عددی بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ را نشان بدهد یعنی کیفیت هوا برای همه مردم در همه سنین ناسالم است که در حال حاضر در تهران عدد ۱۵۳ را نشان می دهد.

شاخص آلودگی هوای تهران امروز سه شنبه 4 بهمن 1401 وحشتناک است

آلودگی هوا در فصل زمستان به دلیل سنگین شدن ذرات معلق همچون ابری بر روی سطح شهر طنین‌انداز شده و نمی تواند به ارتفاع های بالاتر برود به همین دلیل آلودگی هوا در سطح شهر به خوبی مشهود می باشد بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که سوخت مازوت باعث چنین آلودگی میشود.

مازوت که به طور عمده توسط کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و ایران تولید می‌شود برای گرم کردن بویلرها (دیگ بخار) جهت تولید بخار مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه این ماده،‌ «گرمای سوختن» (Energy Value) بسیار بالایی دارد.

همچنین ببینید:

شاخص آلودگی هوا در کرج و البرز امروز سه شنبه ۴ بهمن وحشتناک است

از عوامل مهم در درجه‌بندی این سوخت باید به محتوای گوگرد آن اشاره کرد که متاثر از منبع اصلی آن است. در حمل و نقل مازوت به طور معمول به این سوخت، «نفت کثیف» (Dirty Oil) می‌گویند و از آن‌جایی که ویسکوزیته بسیار بالایی دارد، پمپ کردن آن به تجهیزات خاصی نیازمند است. مازوت را می‌توان از جمله ترکیب‌های نفت خام به شمار آورد که حاصل تقطیر جزء به جزء آن به هنگام پالایش نفت خام است و بعد از تبخیر بنزین و سایر فرآورده‌های سبک‌تر، از نفت خام بدست می‌آید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *