شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی

بیوگرافی و عکس سیدمهدی بنی هاشمی شاعر شعر سلام فرمانده کیست و مصاحبه و همسر و سوابق و اینستاگرام را در این صفحه ببینید.

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی

شاعر شعر سلام فرمانده کیست

سید مهدی بنی هاشمی شاعر شعر سلام فرمانده می باشد او از شاعران و نویسنده های جوانی کشور بوده و متولد ۱۳۷۲ در شهرستان لنگرود است

او تنها فرزند پسر خانواده بوده و در سابقه خود جایزه جشنواره ملی حضرت علی اکبر را در سال ۱۳۹۹ در کارنامه دارد.

تحصیلات

بنی هاشم تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس سپری کرده است رشته مهندسی عمران بوده که در زمینه عمرانی نیز یکی از نوابغ علمی کشورمان میباشد

علاقه بسیار زیادی به شعر های انقلابی دارد و آنقدری که در شعر موفق بود در رشته تحصیلی خود نبوده است
رمان الکترونیک چند دقیقه دلت را آرام کن از مهمترین سوابق او در نویسندگی می باشد او در این رمان سعی کرده از اشعار عاشقانه مذهبی استفاده کند که مورد توجه قرار گرفته است و می‌توان آن را به‌عنوان نخستین رمان عاشقانه مذهبی کشورمان نام برد که در کانالهای تلگرامی و نشریات دانشجویی منتشر شده است

اما شهرت او برای شعر سلام فرمانده می باشد که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ آن را سرایی و در مراکز مختلف پرورشی و آموزشی منتشر شد و حتی مورد ستایش فرمانده سپاه پاسداران قرار گرفت از این شهر در زبان های مختلف نیز ترجمه و تولید شده است

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی

همسر سید مهدی بنی هاشمی

بنی هاشمی در زمستان سال ۱۴۰۰ خبر ازدواج خود با همسرش فاطمه نجفی را در صفحه مجازی اش قرار داد و در این رابطه نوشت که تا امروز مشاور و همراه و همکارم بودی و ممنونم که از امروز همدمم شدی

همسر وی معلم و مجری است و به گفته خود او نقش پر رنگی در ثبت موفقیت ها و مشاوره در فعالبت هایش دارد

 

همکاری با ابوذر روحی خواننده

سید مهدی بنی هاشمی در سرود سلام فرمانده با ابوذر روحی همکاری داشته است و شعر این سرود به ابوذر روحی داده و با هم همکاری بسیار موفقی داشته است.

ابوذر روحی در روستای زیبا و گردشگری «لیلا کوه» (لیلی کوه) از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان به دنیا آمده است.

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی

شاعر سلام فرمانده:
با این اثر به دستور «آتش به اختیار» رهبری لبیک گفته ایم شاعر سرود سلام فرمانده افزود: هجمه های که پا به این سرود نهاده‌اند، برای آن می باشد تا مانع پرورش نسلی بر طبق این سرود بشود که ارزش‌های خود را می‌شناسند و در روبروی دنیا طلبی بعضی سر خم نمی نمایند و پای ارزش‌های آن نشسته‌اند.

طی گزارشی، سرود سلام فرمانده در بین مردم کشور عللخصوص بچه ها و نوجوان ها حال و هوای خاصی به وجود آورده است و حتماً در رسانه ملی با شبکه‌های اجتماعی حداقل یکبار به گوشتان رسیده است.
این سرود نیمه شعبان سال ۱۴۰۰ در شهرستان لنگرود گیلان ساخته شد و یک دفعه کل ایران را فرا گرفت.

سید مهدی بنی هاشم لنگرودی شاعر این سرود، در سال ۱۳۷۲ به دنیا آمده است.
اکنون با ایشان گفتگو هایی نموده ایم.
حال در ادامه با ما همراه باشید.

سید مهدی بنی هاشم لنگرودی، شاعر سلام فرمانده در مصاحبه با خبرنگاری در مورد ساخت شعر و ژانر پردازی این اثر بیان نموده: ایده پروژه سلام فرمانده که با رمز «تمرین ظهور به بهانه سرود» صورت گرفت، یک هم‌اندیشی مشترک میان حجت الاسلام نعیمی، حاج ابوذر روحی و من بوده است، که پس از آهنگ رفیق شهیدم و با استقبال بسیار خوبی از این فعالیت شد.

رفیق شهیدم در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی از طرف گروه سرود «ماح» (ملت امام حسین) که پس از آن قصد نمودیم که یک فعالیت هنری بزرگتر را آغاز نماییم که هم از لحاظ محتوا و هم اینکه ملودی، بسیار جذاب تر باشد تا بتواند موجی در جامعه به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در زمینه کودک و نوجوان بسیار با یک خلا جدی در عرصه ساخت فعالیت های شاد ارزشی برای قشر مذهبی مواجه می باشیم، افزود :
دغدغه ما این است که در راستای دستور «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری در جنگ فرهنگی، شعری تولید کنیم که شعرهایش راحت و قابل تکرار باشد تا بتواند جایگزین شعر های سخیف و بعضی وقتا مستهجنی بشود که بر سر زبان برخی کودکان افتاده است.

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی
بنی هاشمی لنگرودی افزود: دنبال مضامین ناب برای این شعر بوده‌ایم تا بتواند به بچه های ما هویت و خودباوری بدهد و نیز در امتداد آهنگ رفیق شهیدم باشد.

در آن آهنگ، سبک زندگی و چند الگو از شهدا را معرفی نموده بودیم.
در عرصه مضامین و محتوای سلام فرمانده از نظرهای حاج ابوذر روحی خیلی بهره مند شدم، برای اینکه ایشان در زمینه شعر صاحب نظر می باشد.
در آخر پس از یک ماه که روی تک تک واژه ها و ادبیات شعر فکر نموده ایم این فعالیت ساخته شد و خدا را شکر که با استقبال بسیار خوبی در جامعه روبرو شدیم.

این شاعر آیینی در جواب به بعضی از این ایام برای منتقد نمودن از سلام فرمانده بیان می‌کنند، مضامین ایرانی ندارد و برای بچه ها مناسب نمی باشد،بیان نمود: اینکه بعضی ها سرود سلام فرمانده را به داشتن مضامین غیر ایرانی متهم می نمایند، اهدافشان لطمه زدن به این اثر می‌باشد، بیان می‌کنند ایرانی نمی‌باشد، من این را می‌گویم که کجای این سرود غیر ایرانی می باشد؟ آیا علی ابن مهزیار اهوازی غیر ایرانی می باشد؟ آیا آیت الله بهجت که نماد تقوا در سالهای گذشته ایران بود، غیر ایرانی می باشد؟ آیا حاج قاسم سلیمانی که تمام زندگی خود را برای دفاع از آب و خاک و ناموس کشور در میدانهای مبارزه گذاشته غیر ایرانی نمی باشد؟ آیا میرزا کوچک خان جنگلی که اسطوره مقاومت یک ملت می باشد و جانش را در این راه داد تا کشور را دست بیگانه ها ندهد، آیا ایرانی نمی باشد؟

ایشان در ادامه افزود :رهبر معظم انقلاب در مورد میرزا کوچک خان افزود:
«ما در زمان مبارزه خود هر زمان اسم میرزا کوچک خان ا به زبان می آوردیم و شرح حال ایشان را می خواندیم، یک نیرو در ما به وجود می‌آمد.
ایشان از همت، اراده، شخصیت و هویت خود خرج نمود، برای اینکه یک نسل هویت، شخصیت، نیرو واراده ببخشد.
این خیلی ارزشمن می باشد.»

هجمه هایی که به این سرود پا نهاده اند، برای آن می باشد تا مانع پرورش نسلی بر طبق این اثر بشوند که ارزش‌های خود را میشناسند و در روبروی دنیا طلبی و بعضی ها، سر خم نمی نمایند و پای ارزش‌های آنان نشسته اند.

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی
شاخص ترین مدال زندگی من، افتخار نوکری و شاعری برای امام حسین علیه السلام می باشد

بنی هاشمی لنگرودی با بیان اینکه خواندن شعر آیینی و نوحه را از محرم سال ۱۳۹۲ با عنایت حضرت زهرا و شهید ابراهیم هادی شروع نموده است، افزود:پس از چند سالی که شعرهای کلاسیک خوانده‌ام، پابه تصنیف سرایی آیینی و انقلابی نیز نهاده‌ایم وچند اثر، نوحه و…. ساختم.

دیپلم افتخار شاعر نخست جشنواره آوای دریا در سال ۹۹ را به دست آوردم و در هنگام خدمت مقدس سربازی و حاضر شدن در نیروی دریایی ارتش، چند شعر برای ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی خوانده‌ام.

ایشان در ادامه افزود: افتخار شعرخوانی در هیئت های استان گیلان را نیز دارم که شاخص‌ترین مدال زندگی من همین نوکری و شعر خوانی برای امام حسین (ع) می باشد.

از سال ۹۵ با حاج ابوذر روحی در ارتباط هستم و ایشان را استاد خودم میدانم.

بنی هاشمی لنگرودی که کتابی به اسم «یک لقمه عشق پاییز» را هم تدوین نموده است، درباره نحوه ارتباط و آشنایی با حاج ابوذر روحی بیان نمود: رابطه‌مان برادرانه و دوستی می باشد و ایشان را استاد خودم می‌دانم.
قبلاً هوادار و پامنبری این مداح اهل بیت بوده ام.
در سال ۹۵ با عنوان‌های «سینه زدن، سینه هفت سین منه» و «آهو رو همه از چشاش می شناسن» برای اهل بیت خوانده بودم که به ایشان دادم تا در مجلس اجرا نماید و خدا را شکر توجه بسیاری را مجذوب خود نمود.
از آن سال این ارتباط پابر جا می باشد.

شاعر شعر سلام فرمانده کیست +بیوگرافی و عکس سید مهدی بنی هاشمی
ایشان با بیان اینکه تا به حال برای آهنگ و سرود مذهبی که به واسطه همکاری گروه ماح، که تهیه کنندگی آن را حجت الاسلام نعیمی عهده دار می‌باشد ساخته است، افزود: «دنیام با تو قشنگه» با امر حضرت زینب(س)، «رفیق شهیدم» با امر حاج قاسم سلیمانی و در آخر «سلام فرمانده» با امر امام زمان «عجل الله» عنوان های این سرودها می باشد، که توجه بسیاری را مجذوب خود نموده است، که سلام فرمانده متمایز از بقیه می باشد.

ایشان درباره استقبال خوب از سرود سلام فرمانده بیان نمود: استقبال بسیار خوبی که تمامی را لطف و عنایت امام زمان (عج) را می دانم، در صورت امکان نداشت یک اثر تولید شده به واسطه یک گروه در شهرستان کوچک گیلان که بدون یک ریال بودجه از دولتی هزینه شده باشد، اینطور فراگیر بشود.

بیشتر از ۶۰ روز از نیمه شعبان که رونمایی از این نماهنگ بود، سپری شده، ولی هر روز در یک شهر و استانی این اثر همخوانی می‌شود و زمزمه مردم با هر سنی شده.

بنی هاشم لنگرودی با بیان اینکه هدف ما این می‌باشد که عشق و ارادت به امام زمان «عجل الله» را در یک روز خلاصه نشود و طی سال و دائمی باشد، بیان نمود: خدا را شکر که از همان ایام نخست پخش نماهنگ، خیلی از صاحب نظر های داخلی به تشویق و تمجید پرداخته اند و ریاست صدا و سیما نیز پای فعالیت آمده اند و حمایت آنان سبب بیشتر دیده شدن این فعالیت شد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

6 نظر

  1. من بدون آنکه شاعر این سرود رو بشناسم،مطمئن بودم که شاعر این اثر گیلانیست.وقتی که برای سرچ تو گوگول آمدم ،دیدم که بعله طرف لنگرودیست.حالا از کجا فهمیدم،از اون قسمت شعر که درباره میرزا گفته میشه،مطمئن بودم.
    جانم فدای تمام میرزاها،ستارخان ها،باقرخان ها،رئیس علی ها و……….

    • بسم الله علی اعظم.
      این اثر داشتن هویت است .
      هویت شخص به فرهنگ جامعه اش وابسته است ،جامعه ای که فرهنگش با نور خدا عجین بشه هرگز تباه نخواهد شد

  2. شاعر سلام فرمانده من هستم رسول حمیدپور

    وبرای اولین بار این شعر را در فضای مجازی منتشر کردم ونام شاعر رو هم ناشناس نوشتم

    بعد این آقای بنی هاشمی شعر رو به نام خودش ثبت کرده

    فردا نیاین بگین همه تو این شعر سهیم هستن و از این حرفها

    من اولین بار این شعر رو سرودم ودر فضای مجازی منتشر کردم

    یا خود این بنی هاشمی راستش رو میگی یا یک بلایی

    سرت میاد که آخرش بیای بگی شعر از تو نبوده و شاعر رسول حمیدپور بوده

    آخرش هم همین طور میشه

    • باید یک نکته مهم رو بگم این که وقتی شعر سلام فرمانده رو من سرودم رسول حمیدپور شاعر سلام فرمانده هست
      و بنی هاشمی شعر رو به نام خودش ثبت کرد .
      ازهمه مهم تر این که شعری که من گفتم ودر اینترنت منتشر کردم رو تغییر دادند ودر اون شبهه اعتقادی وارد کردند و بعد به نام بتی هاشمی ثبت کردند

      شعری که من سرودم به نام سلام فرمانده بنی هاشمی به نام خودش ثبت کرد و قبل از اون در شعر شبهه اعتقادی وارد کردند

  3. با سلام
    شاعر سلام فرمانده آقای سید مهدی بنی هاشمی هستند و رسول حمیدپور شاعر نیست
    عذرخواهی از این که عجولانه جملات رو تایم کردم
    مدیر سایت لطفا پیام قبلی در مورد این که شاعر اثر سلام فرمانده رو پاک کنید

    ان شاالله همیشه سلامت باشد هم شما و هم آقای بنی هاشمی

    • بسم الله علی کبیر.
      ببه شرافت داشته ات ،دستمریزاد .✍
      جوانمرد باید بود تا اشتباهات خود را با شجاعت بیان و در سدد جبران بدون معطلی اقدام کرد.خدا یارت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *