صحبت های حسن نوروزی درباره هواپیمای اوکراینی

صحبت های حسن نوروزی درباره هواپیمای اوکراینی

صحبت های حسن نوروزی درباره هواپیمای اوکراینی به همراه جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

صحبت های حسن نوروزی درباره هواپیمای اوکراینی

آقای نوروز که عضو کمیسیون حقوقی مجلس میباشد درباره پرونده انهدام هواپیمای اوکراینی گفته است که این هواپیما یک هفته قبل در اسرائیل بوده است همچنین هنگام پرواز کنترل آن از دسترس ما (ایران) خارج بوده است و نیروهای نامی ما به درستی کار خود را انجام داده اندو نمیتوان که کسی را در رابطه با این موضوع دستگیر کرد!

صحبت های حسن نوروزی درباره هواپیمای اوکراینی

به گفته ایشان کنترل هواپیما در اختیار امریکا بوده و به همین دلیل بازداشت افراد دخیل در انهدام این هواپیما بی معنا میباشد.

روزنامه همدلی با آقای نوروزی مصاحبه ای انجام داده است و از او درباره پرونده هواپیمای اوکراینی سوال پرسیده که آیا کسی در این رابطه بازداشت شده است؟

او پاسخ داده که درباره بازداشت در رابطه با پرونده هواپیمای کراینی باید بگویم که نوع پرواز مشکوک بوده است و برج مراقبت ایران کنترلی بر روی آن نداشته است و به نظر میرسد که این هواپیما تحت کنترل امریکا بوده و از مسیر اصلی خود خارج شده است و با توجه به اینکه نوع حرکت مشکوک بوده است بازداشت عوامل درباره با ساقط کردن آن بی معنا خواهد بود.

این هواپیما پس از اوج‌گیری از فرودگاه امام، می‌بایست روی ارتفاع 32000 قرار می‌گرفت و ادامه مسیر می‌داد، در حالی که این هواپیما روی ارتفاع 8000پایی قرار داشت. همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد که هواپیما از کنترل ما خارج بود. بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی معناست.

با توجه به اعلام نیروهای نظامی مبنی بر سهوی بودن شلیک به سوی هواپیما و وجود عامل خطای انسانی، چگونه می‌توان از مواخذه عوامل آن چشم‌پوشی کرد؟

این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است. برای این هواپیما اهداف خاصی در ایران تعیین شده بود و به نظر من، نیروهای نظامی در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌‌اند.

این هواپیما باید به سمت غرب حرکت می‌کرده است، اما مسیر آن به سمت شمال تغییر پیدا کرده و در حقیقت این هواپیما زاویه اصلی مسیر خود را تغییر داده و همچنین در ارتفاع پایین، ادامه مسیر داده است. بنابراین در خارج از برنامه پروازی خود قرار داشته است.

بنابراین از نظر شما، دلیلی برای بازخواست مسئولان یا افرادی که به اشتباه باعث سقط هواپیما شدند، وجود ندارد؟

از آنجا که کنترل این هواپیما از دسترس ما خارج شده بود و توسط کشورهای دیگر در حال هدایت بوده است، لذا نیروهای نظامی ما وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌‌اند، هر چند به هر حال در این حادثه، قربانی هم داشته‌ایم. این هواپیما باید فاصله خود را از سطح دریا بالا می‌برده، در صورتی که نسبت به آن در موقعیت پایینی قرار داشته است. بنابراین در این زمینه مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *