طاووس الملوک قاجار کیست بیوگرافی و عکس واقعی زیباترین زن فتحعلی شاه

طاووس الملوک قاجار و همسرش کیست بیوگرافی و عکس واقعی و فتنه های طاووس الملوک قاجار  همراه جزئیات زندگینامه او را در ادامه بخوانید.

طاووس الملوک قاجار کیست بیوگرافی و عکس واقعی زیباترین زن فتحعلی شاه

طاووس الملوک قاجار کیست

طاووس الملوک قاجارهمسر محبوب فتحعلی شاه بود که در حرمسرا نقش بسیار مهمی را برعهده داشت گفته می‌شود که طاووس الملوک نسبت به سایر زنهای فتحعلی شاه زیبا تر و چاق تر بوده است.

در دوران قاجار هر زنی که چاق بود امتیاز بسیار بالایی در زیبایی داشت و محبوبیت زیادی به دست می آورد.

طاووس الملوک همسر فتحعلی شاه در حرمسرا به عنوان سوگلی محسوب می شد .

طاووس الملوک قاجار کیست بیوگرافی و عکس واقعی زیباترین زن فتحعلی شاه

زیباترین زن فتحعلی شاه

او یکی از هزاران زن فتحعلی شاه بود دختری زیبا که زمینه آشنایی و ازدواج آنها را میرزا عبدالوهاب معروف به نشاط اصفهانی از شاعران دربار فراهم کرد و همیشه فتحعلی شاه از او تشکر می کرد بابت این زن زیبایی که برایش انتخاب کرده بود .

جالب است بدانید که فتحعلی شاه در حرمسرایش بیش از ۱۵۰۰ زن داشته است که برخی از آنها را حتی نمی شناخته اما نسبت به طاووس الملوک عشق و علاقه خاصی داشته است.

زیبایی و علاقه این زن به قدری برای فتحعلی شاه خاص بوده که هنگام ازدواج دستور داد همه شهر را چراغانی کنند و یک تخت بزرگ به نام تخت خورشید را تهیه کردند تا همسر جدیدش بر روی آن بنشیند و به کاخ بیاید که بعداً اسم این تخت به تخت طاووس تغییر یافت.

علاقه فتحعلی شاه به آن قدر زیاد بود که لقب تاج الدوله را به او نسبت داد و یک عمارت کامل را در اختیار او قرار داده بود که شامل حمام و تالار آیینه و چندین چشمه و حوض بود.

طاووس الملوک در سریال گیلدخت

سریال گیلدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، یکی از مجموعه های تاریخی و عاشقانه در سال ۱۴۰۱ است که از ۱۹ آبان ماه به روی آنتن شبکه یک سیما رفت. این سریال در زمان قاجار روایت می شود و زندگی اسماعیل و گلنار را در کنار آصف میرزا قاجار به تصویر می کشد که در میان هیاهو و مهلکه های قاجار، عاشق یکدیگر شده اند.

پریوش نظریه بازیگر نقش طاووس الملوک در سریال گیلدخت است.

طاووس، وفادارترین زن حرمسرای فتحعلی شاه قاجار

طاووس خانم ملقب به تاج الدوله از میان بیش از هزار زن که در دوران سی و هفت ساله سلطنت فتحعلی شاه قاجار در حرمسرای او زندگی می کردند و نام نزدیک به 200 نفر از آنها در منابع مختلف قاجاریه ثبت شده است. در زمان دومین پادشاه قاجار بیش از هر زن دیگری تأثیر داشت و تنها زنی است که تا پایان عمر مورد علاقه شاه محبوب و سوگلی حرمسرای این پادشاه بود و او را به دنیا آورد. فرزندان بیشتر از سایر زنان دومین پادشاه سلسله قاجار.

میرزا عبدالوهاب معتمدالدوله معروف به نشاط اصفهانی از شاعران مشهور دربار فتحعلی شاه که نقش پدری تاج الدوله را برعهده داشت، ترتیب ازدواج شاه و او را داد.

طاووس هنگام ازدواج با فتحعلی شاه دختر زیبایی بود، اما تعداد زنان زیباروی حرمسرای وسیع و طویل فتحعلی شاه کم نبود. آنچه باعث ماندگاری عشق فتحعلی شاه به طاووس شد، کمال او بود، نه زیبایی. طاووس که در مکتب نشاط اصفهانی، شاعر نامدار عصر فتحعلی شاه تربیت شده بود، پس از عروسی، لذت حضور در کنار شاه را داشت و شعر نیز می سرود، اما در هیچ کدام از شعرهای او نمونه ای از اشعار او وجود ندارد. منابع مربوط به قاجار که در دسترس نگارنده بوده است. مشاهده نشد.

از آنجایی که طاووس از خانواده ای معمولی بود، با فتحعلی شاه ازدواج کرد، اما مراسم ازدواج او با شاه قاجار یکی از باشکوه ترین مراسم عروسی در زمان فتحعلی شاه بود. در آن زمان شاهزاده حسنعلی میرزا ملقب به شجاع السلطنه (پسر ششم فتحعلی شاه) حاکم تهران بود و به دستور وی به دلیل عروسی پدرش با این دختر اصفهانی، شهر تعطیل شد. تختی منبتی که تخت خورشید نامیده می شد برای شب عروسی آماده کردند و بعد از شب عروسی با طاووس به دستور فتحعلی شاه این تخت را «تخت طاووس» نامیدند که هنوز بر روی این منبت و گرانبها باقی مانده است. تخت پادشاهی.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. با سلام و عرض ادب ، در سریال گیلدخت طاووس الملوک خواهر مظفرالدین هست ، ولیکن همانطور که مستحضرید و در متن بالا درج گردیده ، طاووس الملوک همسر فتعلی شاه بوده است ، ظاهراً نقش مذکور در سریال مدنظر, شخصیتی ساختگی است و حضور واقعی نداشته است. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *