ظهور امام زمان در سال 1401 واقعیت دارد؟ انتظارات به پایان میرسد؟

ظهور امام زمان در سال ۱۴۰۱ واقعیت دارد؟ انتظارات به پایان میرسد؟

ظهور امام زمان در سال 1401 واقعیت دارد؟ انتظارات به پایان میرسد؟ جزئیات را در این صفحه ببینید.

وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام مهدی(عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود نامادرش نرجس یا نرگس است و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

ظهور امام زمان در سال 1401 واقعیت دارد؟

آیت الله گنابادی مدعی شده که امام زمان (عج) در سال 1401 ظهور خواهد کرد و دیگر به انتظارات پایان خواهد داد و ریشه ظلم و فساد را در جهان خواهد خوشکانید.

ظهور امام زمان در سال 1401 واقعیت دارد؟ انتظارات به پایان میرسد؟

 

 

صحبت های ایت الله گنابادی باعث شده شور و شعف زیادی در دل مسلمانان به وجود آید. اما همانطور که همه میدانیم که زمان ظهور امام زمان را هیچکسی حتی خودش هم نمیداند و فقط با دستور خداوند این اتفاق رخ خواهد داد.

احتمالا آیت الله گنابادی بر اساس نشانه های ظهور چنین ادعایی را کرده است وگرنه هیچکسی از زمان ظهور حضرت خبر ندارد و تنها راهش دعا کردند به درگاه خداوند است.

در طول سالهای غیبت کبری، مردم حوادث متعددی را به روایات آخرالزمان و نشانه‌های ظهور مرتبط می‌کنند. امروزه با شیوع ویروس کرونا و سفید شدن ریه بیماران، مردم از آن به نشانه‌های مرگ سفید در آخرالزمان نسبت می‌دهند. حجت الاسلام ابوالفضل توسلی زاده از معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به این شبهه پاسخ داده است:

هر مسئله ای که اهمیت و مقبولیت عمومی داشته باشد، مخاطرات و تهدیدها نسبت به آن از ناحیه سودجویان و فرصت طلبان بیشتر خواهد شد; از جمله این مسائل که دارای شاخصه های جهانی و همگانی است، ظهور منجی است که به منزله اعتقاد و باور عمومی در همه ادیان مطرح شده است . طبیعی است افرادی که به دنبال منفعت و سودجویی فردی اند با آزمندی بسیار و با ظاهر سازی فریبنده به اغفال مردم می پردازند تا به نیت سوء خود برسند .

علامت خروج و قیام دجال زمانی است که مردم نماز را ترک کنند و در میان مردم بمیرد، امانت ها را ضایع کنند؛ دروغ گفتن را حلال شمارند؛ ربا بخورند؛ رشوه بگیرند؛ ساختمان ها را محکم سازند و دین را به دنیا فروشند؛ مردمان کم عقل را بر کارها گمارند؛ زنان را در کارهای اجتماعی و شخصی طرف مشورت قرار دهند؛ قطع صله ارحام کنند؛ از هوا و هوس پیروی کنند و کشتار و خونریزی را کوچک شمارند… .

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

19 نظر

  1. از پیامبر پرسیدند دنیا چه زمانی به پایان میرسد پیامبر در جواب گفتند: زمانی دنیا به پایان میرسد که تمام دولت ها جنگی را آغاز کنند که عاقبتش نابودی بشر باشد.

  2. سلام .براساس کراماتی که ایشون دارن و حرفهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی عزیز و رهبر عزیزمان خامنه‌ای , ان شاء الله که سال ۱۴۰۰سال فرج آقامون هست .

  3. ببخشید انگار اطلاع ندارید از نشانه های ظهور فقط از زمان خروج شعیب ابن صالح تا ظهور حضرت 72 ماه برابر 5 سال بر اساس روایات فاصله است تازه اگه هزارتا نشانه قبل شو نظیر سقوط ستاره طارق و فتنه عوف سلمی و شکسته شدن دیوار یاجوج و ماجوج در نظر نگیریم
    کلی جنگ و بلا میشه تا مردم می فهمن و امام زمان ظهور می کنه فقط یه نمونش جنگ روم و ترک ها یا طرفدارانشونه

  4. 21-08-1400
    سال 1400 هم داره تموم میشه آقا نیومدین…شما رو به اشک های یتیم درد ها رو تموم کنید

  5. یادگارمومنی

    سلام ظهور امام زمان هنوز زود است خدا میدونه کی ظهور میکنه اما انشاالله ظهور خواهند کرد و غبار ظلم وستم ومعصیت را پاک خواهند کرد به امید فرج امام زمان صلوات،اللهم صلی علی محمد و علی آل محمد.

    • اِنَّهُم یَرَونهُ بَعیدا وَ نَراهُ قَریبا بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الراحِمین
      اینان ظهورش را دور پندارند ولی ما که نزدیک میبینیم به مهرت ای مهربان ترین مهربانان…..
      بخشی از دعای عهد
      ظهور اقارو دیر نبینید(:
      نزدیکه خیلی نزدیک انشاءالله…

  6. هیچ کس نمیدونه امام زمان کی ظهور میکنه و خود امام علی هم گفتن ک حتی اونا هم نمیدونن امام زمان کی ظهور میکنه اونوقت چن تا پیشگو نشستن برا خودشون حرف میزنن
    ولی انشالله که هرچه سریع تر ظهور کنه چون واقعا زندگی خیلی ترسناک شده

  7. پس اين انا بقيه الله كي اتفاق ميافته..هيچ عدالتي تو اين دنيا وجود ندارد.گروهي آنقدر معلول و ناتوانند كه دستشان از پيشرفتهاي دنيوي كوتاه شده و فقط به عالم غيب فكر ميكنند و گروه كثيري نيز آنقدر تنشان سالمه كه با بالا كشيدن حق خلق الله توسط (((گراني))) پيشرفتهاي دنيويشان نشتي كرده و دنيا را دو دستي چسبيده و مرتب دم از عدالت ميزنند در صورتي كه حرفشان با عملشان بين فاصله مشرق تا مغرب فاصله دارد.

  8. خوب متروپل که ریخت نشون داد تو این زمان ساختمانها رو محکم نمی سازند ولی از طرفی آیت اله گنابادی هم بیخود حرفی رو نمی زنه چرا از خودشون نمی پرسین که بر اساس شواهد این راگفته یا از منبع دیگری خبر داشته ،مسئله دیگه اینکه اگر فردی آمد وادعای امام زمان بودن کرد مومنین باید چه کنند؟ آیا این ادعا توسط ولی فقیه باید تایید بشه؟

  9. این روایتو از کجات دراوردی

  10. سلام طبق پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی اول چهل سال نایب برحقشون حکومت میکنه این حکومت از زمستان چهارصدویک شروع میشه چندین نشانه هست که با ابجدهای مختلف امتحان شده وبا ابجد امام جعفر صادق درست شده مثلا فرموده عین ورا وذال چون گذشت ازسال الان یادم نیست درست نوشتم یانه ولی میشد دوهزارو هجده هزارو نهصدو سی وشش قمری البته این شعر طولانیه وهمه چیزهایی که نوشته شروعش از دوهزارو هجده شروع شد سال نودو شش مثلا اولین زمستان برف سختی بود که حتی بیابانهای نوادا آمریکا و عربستان برف آمد که خیلی بعید بود هزاران سال برف نیومده بود خرگوشها وحیوانات درحال دویدن یخ زده بودن و …فتنه خوراسان که نام قدیم افغانستانه که طالبان اونجا رو فتح کرد و….فتنه مصرو …همه درست بود وشروع همه اون پیشگوییها با تاریخش درست بود حالا زمستان ششم زمستان چهارصدویکه آیت الله گنابادی درست گفته ولی ظهور نایبشون که چهل سال حکومت میکنه بعد پسرش حکومت میکنه وشاه نعمت الله برای اینکه واسه ظهور وقت تعیین نکنه نمیگه پسرش چقدر حکومت میکنه فقط میگه بعد ازآن خود امام خواهد بود درباره نایبشون نوشتن عالِمی چون نگار میبینم یعنی نایب امام از لحاظ خوبی ودانایی مثل خود امام هست .

  11. حتی خود امام زمان هم نمیتونه کی ظهور میکنه زمان ظهور رو فقط خدا میداند و در روایات آمده که هرکس زمان ظهور را پیش بینی کند دروغگویی بیش نیست.

  12. اللهم عجل لولیک الفرج 🤲🏻🌹

  13. امام صادق عليه ‏السلام فرمود: ما خاندان، صبر و شكيبائيم و شيعيان ما، از ما هم شكيباترند.
    گفتم: جانم به فدايت، چگونه شيعيان شما از شما شكيباترند؟ فرمود: چون صبر ما بر چيزى است كه مى‏ دانيم. امّا شيعيان ما صبر و شكيبائى مى‏ ورزند بر چيزى كه نمى‏ دانند
    اینکه گفته می شود امام زمان از ساعت ظهور اطلاع ندارند اشتباه است،

  14. وای به روزشما که اگر امام زمان زن باشد چون هیچ کسی نمیتواند جلوی اراده پروردگار را بگیرد و هیچ غیر ممکنی وجود ندارد آن میکند که خود بخواهد نه آنکه ما بخواهیم

  15. زنان را در کارهای اجتماعی و شخصی طرف مشورت قرار دهند. با این جمله مخالفم چه بسا زنان بسیاری هستند که موجب پیشرفت کشور شده اند و حتی در مصادق دینی هم زنان قوی در پیشبرد اسلام نقش موثری داشته اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *