علت قطعی اینترنت پنجشنبه 28 آذر 98 به همراه جزئیات کامل

علت قطعی اینترنت پنجشنبه 28 آذر 98 + مشکل قطعی اینترنت

علت قطعی اینترنت پنجشنبه 28 آذر 98 به همراه جزئیات کامل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

روز پنجشنبه 28 آذر 1398 در بسیاری از شهرهای کشورمان اینترنت اپراتورهای ایرانسیل و همراه اول و همچنین اینترنت خانگی با اختلالاتی روبه رو شد که به سرعت در شبکه های اجتماعی خبر مانور اینترنت ملی منتشر شدو باعث نگرانی برای بسیاری از مردم که کسب و کاسبی شان به صورت مجازی است شد.

علت قطعی اینترنت پنجشنبه 28 آذر 98 به همراه جزئیات کامل

بعد از راه اندازی اینترنت ملی در اواخر آبان ماه به مدت 10 روز به دلیل اعتراضات گرانی بنزین دیگر هر وقت که اینترنت با اختلال مواجه میشود مردم تن و بدنشان میلرزد که نکند باز هم بحث اینترنت ملی مطرح شده است.

علت قطعی اینترنت پنجشنبه 28 آذر 98

اما این اختلالات به خاطر ملی شدن اینترنت نیست و خیال همه راحت باشد چرا که این اختلال جهانی بوده و در کشورهای همسایه نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور در اینباره گفته است که  در ساعت ١١:١۵ ۶۵٠ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی در بخش اروپایی قطع شده است. اکثر کاربران کشورهای همسایه هم این مشکل را دارند.

پس مردم نگران نباشند که خبری از نت ملی نبوده البته فعلا نیست و ممکن است در اینده به لطف زحمات بسیار زیاد مسئولان ملی شود و (دهان همه ما آسفالت گردد.)

به گزارش ایسنا، طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور از اواخر سال ۱۳۸۴ مطرح و مهم‌ترین دلیل پیاده‌سازی این شبکه در آن سال‌ کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد. در سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» آمده که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه‌های کشور است.

در ویکی‌پدیای فارسی در تعریف اینترنت آمده است: اینترنت سامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای به هم پیوسته‌است که از پروتکلِ «مجموعه پروتکل اینترنت» برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر اینترنت، شبکه شبکه‌هاست که از میلیون‌ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده‌است که با آرایه وسیعی از فناوری‌های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده‌اند.

مشکل قطعی اینترنت

علت قطعی اینترنت پنجشنبه 28 آذر 98 + مشکل قطعی اینترنت

سجاد بنابی در توییتر خود نوشت: ساعت ١١:١۵، ششصد و پنجاه گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده است.
وی افزود: اکثر کاربران کشورهای همسایه هم این مشکل را دارند. همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل هستند. پایان قطعی را اطلاع رسانی می‌کنیم.

بنابی در ادامه افزود: قطعی ارتباطات در دو نقطه یکی قبل از بخارست و دیگری قبل از مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. در حال جابه‌جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌مانده‌ی غرب و جنوب هستیم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. مدت زمان قطعی اینترنت مشخص نیست یعنی تا فردا طول میکشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *