فضل الله زرکوب شاعر افغانستانی درگذشت +بیوگرافی و شعرهای معروف او

فضل الله زرکوب شاعر افغانستانی درگذشت با بیوگرافی و شعرهای معروف فضل الله زرکوب شاعر سرشناس افغانی را در ادامه ببینید.

فضل الله زرکوب شاعر افغانستانی درگذشت +بیوگرافی و شعرهای معروف او

زرکوب شاعر افغانستانی شاعر معروف اهل افغانستان که در دانمارک زندگی میکرد در سن 68 سالگی درگذشت.

بیوگرافی فضل الله زرکوب شاعر افغانستانی

فضل الله زرکوب در سال 1333 در خانواده ای دیده به جهان گشود که دو فرزند دانش و ادب به نام های نورالله واثوق و فضل الله زرکوب را به جامعه افغانستان معرفی کردند.

همچنین ببینید: بیوگرافی فرشاد منجزی تهیه کننده درگذشت

زرکوب از کودکی به محافل ادبی پیوست و با روزنامه «اکاس اسلام» در هرات همکاری داشت. تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کابل تا مقطع لیسانس ادامه داد. پس از آن به دلیل ناملایمات موجود در کشور به ایران مهاجرت کرد. در شهر مشهد به ادامه تحصیل پرداخت و پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با موضوع «تحلیل اشعار مقاومت در افغانستان» به پایان رساند.

فضل الله زرکوب شاعر افغانستانی درگذشت +بیوگرافی و شعرهای معروف او

سوابق

وی از بنیانگذاران و فعالان انجمن اسلامی شاعران مهاجر افغانستانی در مشهد بود که در آنجا به آموزش سبک شناسی و عناصر شعر به شاعران جوان پرداخت.

زرکوب در اوایل دهه هفتاد پس از مرگ ناگهانی پدر به زادگاهش بازگشت و چند سال بعد در این شهر به فعالیت های ادبی و نویسندگی خود ادامه داد. اما سرانجام با تسلط حکومت طالبان در دوره اول، در سال ۱۳۷۸ به همراه خانواده مجبور به مهاجرت دیگری شد و به دانمارک رفت. زرکوب در دو قالب کلاسیک و نو شعر می سرود. مجموعه شعر او با عنوان «سنگ فلاخان» در سال ۱۳۸۸ توسط انتشارات عرفان منتشر شد. »

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *