فیلم کامل لحظه زیر گرفتن ماموران پلیس یگان امداد توسط محمد قبادلو

فیلم کامل زیر گرفتن ماموران پلیس توسط محمد قبادلو در پرند

محمد قبادلو که در 30 شهریور 1402 اقدام به زیر کردن 6 مامور پلیس و نیرو امنیتی کرده بود در رو سه شنبه 3 بهمن 1402 در زندان قزلحصار اعدام شد.

فیلم کامل زیر گرفتن ماموران توسط محمد قبادلو

دو ماه پیش یعنی ۳۰ شهریور ماه پسر جوانی به نام محمد قبادلو با یک دستگاه پیکان تعدادی از ماموران یگان ویژه را در منطقه پرند تهران زیر گرفت که منجر به فوت یک مامور پلیس و مجروح شدن ۵ پلیس دیگر شد.

سایر ماموران بلافاصله برای دستگیری ضارب اقدام کردند و محمد قبادلو را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل دادند.

دادگاه زیر نظر قاضی صلواتی برگزار شد و برای این پسر جوان حکم اعدام صادر شد .

محمد قبادلو ۲۲ سال سن داشته و در اعتراضات تهران تصمیم می‌گیرد که ماموران پلیس را زیر بگیرد .

او در مصاحبه گفته است که از اینکه ماموران پلیس را زیر کرده اصلاً ناراحت نیست و پشیمان نشده است.

فیلم کامل زیر گرفتن ماموران پلیس یگان امداد توسط محمد قبادلو در پرند

وکیل مدافع این پسر جوان می گوید که دچار اختلالات روانی بوده و هنگام زیر کردن ماموران متوجه کار خود نبوده است .

به هر حال اقدام این شخص باعث مرگ یک پلیس جوان و مجروح شدن چهار نفر دیگر شده است.

فرمانده ماموران پلیس می‌گوید هنگام بازگشت به مقر بودیم که ناگهان صدای عجیبی پشت سر ما شنیده شد وقتی که نگاه کردیم دیدم یک خودرو پیکان سفید رنگ ماموران پلیس را زیر کرده و قصد فرار دارد بلافاصله مأموران نیروی انتظامی او را دستگیر کردند.

فیلم کامل لحظه زیر گرفتن ماموران پلیس یگان امداد توسط محمد قبادلو

اتهامات محمد قبادلو

محمد قبادلو اتهاماتی از جمله قتل عمد، ایراد صدمه عمدی منجر به شکستگی نسبت به سایر شکات، اقدام به قتل عمدی سایر شکات که زنده مانده بودند از طریق برخورد با خودرو، تخریب وسایل نقیله ناجا و افساد فی‌الارض دارد.

به غیر از اتهام افساد فی‌الارض که رسیدگی آن بر عهده دادگاه انقلاب است سایر اتهامات وی در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود. به همین دلیل طبق قانون محمد قبادلو باید در ۲ دادگاه مجزا پاسخگوی اتهامات خود باشد.

همچنین ببینید

پدر و مادر محمد قبادلو کیست آیا حرف های آنها واقعیت دارد؟

حضور وکلای متهم در تمام مراحل رسیدگی به پرونده

با توجه به اینکه اتهامات قبادلو مبنی بر قتل عمد، ایراد صدمه عمدی منجر به شکستگی نسبت به سایر شکات، اقدام به قتل عمدی سایر شکات که زنده مانده بودند از طریق برخورد با خودرو و تخریب وسایل نقیله ناجا در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود، وکلایی که خانواده وی انتخاب کردند در جریان این پرونده حضور دارند و می‌توانند طبق قانون از موکل خود دفاع کنند. نکته مهم این است که بحث قصاص متهم هم در همین دادگاه مطرح و مورد پیگیری است.

طبق قانون و در آغاز تحقیقات مقدماتی، قاضی پرونده به محمد قبادلو اعلام می‌کند که توانایی اخذ وکیل دارد یا خیر؟

قبادلو مدعی می‌شود که توانایی اخذ وکیل ندارد و خطاب به قاضی بیان می‌کند قوه قضاییه برای وی وکیل انتخاب کند قاضی هم طی مکاتبات موجود طبق تبصره ماده ۱۹۰ از مرکز مشاوران قوه قضاییه برای قبادلو درخواست وکیل می‌کند.

در این مرحله خانواده محمد قبادلو ۲ وکیل (مهدخت دامغان‌پور و امیر رئیسیان) را برای پرونده وی معرفی می‌کنند.

تایید حکم اعدام

دیوان‌عالی کشور با انتشار یک اصلاحیه اعلام کرد که فرجام‌خواهی به‌عمل‌آمده در پرونده “محمد قبادلو” رد شده است و دادنامه نامبرده را کیفری، ابرام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار خبر پذیرش فرجام‌خواهی دو تن از متهمان اغتشاشات اخیر، اصلاحیه‌ای با عنوان رد فرجام‌خواهی محمد قبادلو صادر شد.

روابط عمومی دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: خبر پذیرش فرجام‌خواهی محمد قبادلو یکی از متهمان اغتشاشات اخیر بدین وسیله اصلاح می‌‌شود؛ دیوان‌عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی به‌عمل‌آمده در پرونده محمد قبادلو، دادنامه نامبرده را مستنداً به شق الف ماده 469 قانون آیین دادرسی کیفری ابرام کرد.

اجرای حکم اعدام محمد قبادلو

حکم قصاص محمد قبادلو عامل قتل یک مامور نیروی انتظامی و جرح ۵ مامور دیگر در جریان اغتشاشات سال گذشته، پس از تایید در دیوان عالی کشور، اجرا شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی به نام «فرید کرم‌پور حسنوند» و مجروح کردن ۵ مامور دیگر در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، اجرا شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *