فیلم / طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر و با تابه آموزش تصویری

فیلم / طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر و با تابه آموزش تصویری پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه به روش جدید را در این صفحه ببینید.

صفحه سعی کردیم که آموزش کاملی از طرز تهیه شیرینی دانمارکی آماده کنیم تا شما بتوانید از آن استفاده کنید

فیلم طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر

شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی که در بازار و قنادی ها وجود دارد شما می توانید با درست کردن این نوع شیرینی در خانه برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید و یا برای صبحانه به به فرزندان خود بدهید.

شیرینی دانمارکی دارای طرفداران بسیار زیادی است کمتر کسی پیدا می‌شود که به این نوع شیرینی ها تمایل نداشته باشد.

فیلم / طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر و با تابه آموزش تصویری

با توجه به گران شدن قیمت شیرینی درست کردن آن در خانه بسیار مقرون به صرفه بوده و کمک خیلی زیادی به شما می کند تا برای پذیرایی مهمانان خود را راه بیندازید باید توجه کنید که طبق دستورالعمل و طرز پخت دیگر در این صفحه اقدام کنید.

مواد تشکیل دهنده شیرینی دانمارکی:

  • تخم مرغ: 1 عدد
  • شیر گرم: 1/3 فنجان
  • مخمر: 1 قاشق غذاخوری مخمر
  • روغن مایع: 1/3 لیوان
  • آرد: 1 لیوان + 2/3 لیوان
  • شکر: 1/3 لیوان
  • بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

مواد خامه:

  • آرد: 4 قاشق غذاخوری
  • شیر: 2/3 لیوان
  • شکر: نصف لیوان
  • وانیل: نوک یک قاشق چایخوری

ترکیبات شربت

  • شکر: نصف لیوان
  • آب: نصف لیوان
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر:

برای تهیه شربت شیرین دانمارکی، همه مواد را با هم مخلوط کرده و حرارت دهید تا شکر کاملا حل شود و سپس آن را خاموش کنید. برای تهیه خامه آرد و شیر را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید آرد کاملا حل شود سپس شکر را اضافه کنید و با حرارت بسیار ملایم هم بزنید تا غلیظ شود. خامه باید سفت شود تا وقتی روی خمیر می گذاریم هنگام برش از خمیر خارج نشود. مراقب باشید گلوله نشود و در آخر وانیل را اضافه کنید.

طرز تهیه خمیر شیرینی دانمارکی:

خمیر مایه را با یک قاشق چایخوری شکر و شیر ولرم مخلوط کنید و 10 دقیقه استراحت دهید تا مخلوط کاملا پفکی شود. توجه داشته باشید که دمای شیر باید گرم تا گرم باشد. در ظرفی دیگر روغن و باقیمانده شکر، بکینگ پودر و تخم مرغ را مخلوط کرده و خمیر مایه به دست آمده را اضافه کنید. آرد را کم کم اضافه کنید و با کف دست هم بزنید تا خمیر به دست نچسبد. برای خمیر دانمارکی، خمیر را اصلا نباید ورز داد. یعنی با دست تمیز داخل خمیر بذارید اصلا به دستتون نچسبه یا خمیر خیلی شل و نرم نباشه چون نمیشه رویش خامه زد.

فیلم / طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر و با تابه آموزش تصویری

پس از آماده شدن خمیر آن را در ظرفی که کفش را چرب کرده اید قرار دهید و روی آن را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جای گرمی بگذارید تا حجم آن دو برابر شود. سپس خمیر را به قطر نیم سانتی متر باز کرده و مانند تصویر بالا خامه را روی خمیر قرار دهید. سپس خمیر را گرد کرده و برش دهید و روی کلوچه ها را با 1 زرده تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری زعفران و یک قاشق چایخوری پودر قند یا عسل که با هم مخلوط کرده اید بپوشانید و هر چه دوست دارید روی شیرینی ها بپاشید. شیرینی ها را در قالب یا تابه بریزید و روی خمیر را بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

طرز پخت شیرینی روی گاز:

بگذارید شعله پخش کن روی شعله متوسط با حرارت ملایم گرم شود. سپس ماهیتابه را سر راه قرار دهید و در را ببندید. اگر با تابه معمولی درست می کنید، بگذارید دم بکشد. نیم ساعت طول می کشد تا آماده شود. سپس پخت شیرینی را برگردانید تا روش نیز برشته شود.

همچنین ببینید:

طرز پخت شیرینی دانمارکی در فر:

فر را از یک ربع قبل با دمای 180 درجه گرم کردیم. شیرینی ها را به مدت نیم ساعت در فر قرار دهید. بعد از پخت، گریل را کمتر از دو دقیقه روشن کنید تا کمی طلایی شود. بعد از اینکه شیرینی های خانگی ما آماده شد. شربت سرد بریزید تا شیرینی ها داغ شوند.

 

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *