فیلم لحظه زلزله دزفول و اندیمشک خوزستان امروز سه شنبه 7 فروردین 1403

فیلم لحظه زلزله دزفول و اندیمشک خوزستان امروز سه شنبه 7 فروردین 1403

فیلم لحظه زلزله و زمین لرزه سالند دزفول و اهواز و اندیمشک و اهواز خوزستان امروز سه شنبه 7 فروردین 1403 را در این صفحه مشاهده نمایید

زمین لرزه ای به قدرت 4.5 ریشتر در سالند دزفول باعث شد که مردم پا به فرار بگذارند این زمین لرزه به قدری قدرتمند بوده که اندیمشک و اهواز و ابادان نیز احساس شد.

فیلم لحظه زلزله دزفول

این زمین لرزه به بزرگی ۴.۵ریشتر ساعت ۱۲:۲۸ روز سه شنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۸.۸۶۲ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲.۵۸۱ درجه شمالی به وقوع پیوست.

از این رو وقوع زلزله در سطح استان خوزستان مشخصا متاثر از وجود گسل‌های فعال متعدد در استان است. آمار زلزله‌های کشور نشان می‌دهد که از سال ۱۹۷۲ میلادی تا ۱۹۹۰، مجموعا ۱۲ رخداد زلزله قوی در استان خوزستان ثبت شده است که شدیدترین آن‌ها با بزرگی ۶.۳ ریشتر در سال ۱۹۷۹ در شهرستان‌های ایذه و مسجدسلیمان به وقوع پیوست که در جریان آن ۷۶ نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.

کارشناسان معتقد هستند که فعالیت‌های انسانی نظیر سدسازی و استخراج از سفره‌های آب زیرزمینی در مناطقی که گسل فعال دارند، می‌تواند موجب تحریک رخداد زمین‌لرزه شود. معمولا در همان منطقه فعالیت‌ خوشه‌ای زلزله‌های کوچک مشاهده می‌شود. در این باره افزایش لرزه خیزی سال‌های اخیر در منطقه دزفول، شوشتر و اندیمشک را می‌توان تا حدودی متاثر از این فعالیت‌ها دانست.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *