فیلم / نیلوفر حامدی و الهه محمدی کیست آیا جاسوس آمریکا هستند؟

بیوگرافی نیلوفر حامدی و الهه محمدی کیست و الان کجا هستند +عکس

نیلوفر حامدی و الهه محمدی کیست و اهل کجا هستند

الهه محمدی متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۶ در تهران و نیلوفر حامدی متولد ۳۰ مهر ۱۳۷۱ در بابل میباشند که در سال 1400 با انتشار اخبار غیرواقعی از مرگ مهسا امینی دستگیر شدند و به مدت 2 سال حبس و آزاد  شدند.

بیوگرافی نیلوفر حامدی و الهه محمدی کیست و اهل کجا هستند

آنها در رسانه های خارجی به شهرت زیادی رسیدند و رسانه های خارجی مدام از آنها اطلاع رسانی میکرد.

 

بیوگرافی الهه محمدی

الهه محمدی متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۶ در تهران بوده و فوق لیسانس مطالعات زنان دارد او سابقه خبرنگاری برای خبرگزاری های مردم سالاری ، اعتماد ، خبرآنلاین ، آرمان ، ابتکار ، هفت صبح و شهروند را در کارنامه اش دارد.

بیوگرافی نیلوفر حامدی و الهه محمدی کیست و اهل کجا هستند

کارشناسی ارشد مطالعات زنان (گرایش زن و خانواده) از دانشگاه شهید باهنر کرمان (فارغ‌التحصیل سال ۱۳۹۰) کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه الزهرا (فارغ‌التحصیل سال ۱۳۸۸)

 

بیوگرافی نیلوفر حامدی و الهه محمدی کیست و اهل کجا هستند

بیوگرافی نیلوفر حامدی

نیلوفر حامدی متولد ۳۰ مهر ۱۳۷۱ در بابل است همسرش محمدحسین آجورلو خبرنگار میباشد گزارش هایی از پرونده “سپیده رشنو” و “سیل مهاجرت افغان ها به ایران” و “عدم ارائه کارنامه دانش اموزان به مادران” از جمله گزارش های جنجالی او میباشد.

ماجرای بازداشگات و دستگیری

مجله شبونه: نیلوفر حامد و الهه محمدی دو خبرنگاری بودند که ماجرای مرگ مهسا امینی را رسانه ای کردند و منجر به جنجال جهانی در شبکه های اجتماعی و رسانه های دنیا شد به گونه ای که هنوز این جنجال ها ادامه دارد.

وزارت اطلاعات اقدام به دستگیری این دو خبرنگار کرده تا بررسی ها و تحقیقات درباره انها انجام شود..

نیلوفر حامدی به دلیل پخش کردن عکس مهسا امینی روی تخت بیمارستان و به اتهام تحریک خانواده و اقوام این دختر برای انعکاس اخبار جهت دار به رسانه های خارجی و جنجال آفرین در فضای مجازی فعلا بازاشت شده است.

گفته شده الهه محمدی اقدام به تحریک مردم سقز و خانواده مهسا امینی برای ارسال اخبار جهت دارد کرده است.

این دو خبرنگار در حال حاضر دستگیر شده و گفته میشود در زندان اوین به سر میبرند.

وکیل این دو خبرنگار میگوید ما در این مدت بارها به دادسرای اوین مراجعه کردیم، لایحه کتبی از طریق سامانه ثنا ارسال کردیم، اعلام وکالت کردیم، درخواست تماس تلفنی مرتب و ملاقات حضوری دادیم، حتی درخواست دادیم که ضمن فک یا تخفیف قرار، موکلانم با قرار وثیقه آزاد شوند و اسناد و مدارک وثیقه را هم به پیوست برایشان فرستادیم؛ ولی کوچک‌ترین پاسخی به ما ندادند؛ اصلا اجازه نمی‌دهند وارد دادسرا بشویم، چه برسد به اینکه بخواهند پاسخی بدهند.

خشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه:

سرویس‌­های جاسوسی غربی در برخی کشورها دوره‌های براندازی و جنگ‌های ترکیبی تشکیل می‌دادند. به‌عنوان مثال انتشار اولین عکس از مهسا امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش­دیدگان همین دوره­ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌­دار پرداخت.

 

اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور در سقز، به تحریک اطرافیان مرحوم، کارگردانی برخی صحنه‌­ها و انعکاس اخبار جهت­‌دار از مراسم تشییع و تجمعاتِ شکل­گرفته به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش‌­دیده­ دوره‌­های آمریکا در کشورهای خارجی است.

جزئیات اولین جلسه رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی

همسر نیلوفر حامدی در توییتر درباره جزئیات نخستین جلسه دادگاه ‎او نوشت: نیلوفر در این جلسه تمام اتهامات وارده را رد و مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه از آن تصویربرداری کرد.

محمدحسین آجورلو، همسر نیلوفر حامدی در توییتر نوشت: نخستین جلسه دادگاه ‎نیلوفر حامدی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش جماران، آجرلو در ادامه نوشت: نیلوفر در این جلسه تمام اتهامات وارده را رد کرد و تاکید داشت به عنوان یک خبرنگار به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کرده و هیچ اقدامی علیه امنیت ایران انجام نداده است، در این جلسه اعضای خانواده اجازه حضور نداشتند و به وکلای پرونده هم فرصتی برای دفاع نرسید.

همسر نیلوفر حامدی همچنین تاکید کرده که دادگاه ‎نیلوفر حامدی کمتر از ۲ ساعت طول کشید و مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه از آن تصویربرداری کرد و در نهایت، ادامه رسیدگی به جلسات بعدی موکول شد که هنوز تاریخ آن مشخص نیست.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *