فیلم کامل لحظه زلزله وحشتناک خوی زمین لرزه 5.9 ریشتری در خوی را ببینید

فیلم کامل لحظه زلزله خوی زمین لرزه 5.9 ریشتری در خوی 8 بهمن 1401

در هشتم بهمن ماه زلزله وحشتناک در شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی رخ داد که باعث شد بسیاری از هموطنانمان در این شهر بی خانمان شوند.

فیلم کامل لحظه زلزله وحشتناک خوی

زلزله به قدرت ۵ و ۹ دهم ریشتر باعث شد که خانه برخی از مردم ویران شود این زلزله در ۱۱۷ کیلومتری ارومیه و در ۱۳۴ کیلومتری شهر تبریز رخ داده است.

حجم بالای خرابی خانه های مردم و ساختمان های این شهر نشان می دهد که زلزله قدرت بسیار بالایی داشته است.

سخنگوی اورژانس این شهرستان می گوید که زمین لرزه باعث شده که بیمارستان نیز ترک های بسیار زیادی پیدا کند و در حال حاضر بیمارستان ها نیز امن نخواهد بود و در زلزله دیگر امکان ریزش بیمارستان وجود دارد.

فیلم کامل لحظه زلزله وحشتناک خوی زمین لرزه 5.9 ریشتری در خوی را ببینید

خسارات شدید در خوی

فرماندار خوی اعلام کرد که ۱۵ تیم ارزیابی برای بررسی خسارات را به مناطق آسیب دیده فرستاده‌ایم این زمین لرزه ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه و ۴۴ ثانیه در شهرستان خوی رخ داد و برای چند ثانیه این شهرستان را لرزاند.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۶۰ نفر از مصدومان زلزله خوی در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

 

وی‌ افزود: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرستان خوی، اضافه کرد: هیچکدام از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده، آسیبی ندیده است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. عطا ازخوی

    سلام خواهش میکنیم هرجای کشور هستید به خوی کمک کنید اگه کمک میکنید خواهشن بیشتر چادر وبخاری برقی باشه مردم دارن میلرزند به خدا خوی خیلی سرده کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *