فیلم کشف آدم کوتوله در خوی آذربایجان غربی ایران + جزئیات

فیلم کشف آدم کوتوله در خوی آذربایجان غربی ایران + جزئیات

کشف آدم کوتوله در خوی آذربایجان غربی ایران +فیلم و جزئیات را در این صفحه ببینید

فیلم کشف آدم کوتوله در خوی آذربایجان غربی ایران + جزئیات

فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که مدعی هستند که تعدادی آدم کوتوله در ایران وجود دارد در این ویدیو که مدعی شده اند در منطقه خوی آذربایجان غربی حین حفاری آدم کوتوله ها از زیر خاک بیرون آمده اند که ۳۰ سانت قد و قامت داشته‌اند و یکی از آنها زیر دست و پا له شدند که دو تای آنها زن و دوتای دیگر مرد بوده‌اند آنها هنگام رویت تنها جیغ کشیدند و غذای آنها فقط کاهو بوده است.

فیلم کشف آدم کوتوله در خوی

فیلمبردار می گوید که من می خواستم فیلم و عکسی از آنها بگیرم اما این کوتوله ها اجازه ندادند این ویدیو در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است تا اینکه آقای مصطفی ده پهلوان رئیس موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران گفت که این فیلم‌ها تقلبی و شایعه بوده و آدم کوتوله ها در ایران وجود ندارند و متاسفانه برخی از مدیران و اساتید دانشگاه در رشته‌های غیر باستان‌شناسی دچار بی اطلاعی هستند

وی ادامه داد: بخشی از این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که در کتاب‌های مدرسه، درباره باستان شناسی هیچ توضیحی داده نشده است. وزارت آموزش و پرورش کشور با میراث تمدنی بی نظیر در دنیا رشته باستان شناسی را در فهرست استخدامی خود ندارد که به دانش آموزان این مباحث را آموزش دهد.

همچنین ببینید:

رستوران کوتوله ها (کوتاه قدها) در تهران را ببینید (تصاویر)رستوران کوتوله ها (کوتاه قدها) در تهران را ببینید (تصاویر)

ده پهلوان گفت: در یک کشور باستانی مانند ایران، دانش باستان شناسی چه نقشی در آموزش مردم دارد. آیا ما به باستان شناسی نیازی نداریم؟ چرا تا کنون به این موضوع توجهی نکرده‌ایم اینها سوالاتی است که ما از وزرای دولت‌های پیشین و وزرای آموزش و پرورش داریم. البته این اشکال از ما هم هست چقدر ما به عنوان باستان شناسان ایران به زبان ساده توانسته‌ایم این موضوع را به مردم آموزش دهیم؟ آیا می‌دانستید اگر ما در دهه‌های گذشته، از باستان شناسی کاربردی بهره می‌گرفتیم خیلی از معضلات و بحران‌های زیست محیطی را امروز نداشتیم؟

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *