قانون جدید بی حجابی و بد حجابی برای سال 1402 مشخص شد + مجازات

قانون جدید بی حجابی و بد حجابی برای سال 1402 مشخص شد قانونی که در ان برخورد های متفاوتی با بدحجابان صورت داده میشود.

قانون جدید بی حجابی و بد حجابی برای سال 1402 مشخخص شد + مجازات

قانون جدید بی حجابی و بد حجابی

ماده 178 لایحه قانونی جایگزین تبصره ماده 638 قانون جاری در زمینه جرم انگاری و مجازات عدم رعایت حجاب شد. بر این اساس «زنانی که بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر می‌شوند، مقام قضایی مطابق ماده (۸۰) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اقدام می‌کند و در صورت استنکاف فرد از اعتراف در مراجع قضایی یا پس از ارائه تعهد، مجدداً مرتکب رفتار مذکور شود، به یکی از مجازات های اجتماعی درجه هشت محکوم می شود و دادگاه می تواند علاوه بر مجازات مذکور، او را تا دو هفته در دروس آموزشی، اخلاقی و شرعی شرکت دهد..

بدین معنا که در صورت کشف حجاب توسط شهروندان، ابتدا پرونده طبق مقررات عمومی جرایم مشهود به مرجع قضایی احضار می شود، سپس مرجع قضایی پس از تفهیم اتهام، در صورتی که فرد سابقه نداشته باشد، از مرتکب تعهد و التزام کتبی اخذ و قرار بایگانی پرونده را صادر می‌کند.

اما در مواردی که مرتکب تخلف بی حجابی دارای سابقه بوده یا از ارتکاب به مرجع قضایی امتناع ورزد، در پرونده تشکیل شده برای این تخلف، تحقیقات قضایی انجام می شود.

در این زمینه، قانونگذار در ماده 9 این لایحه، مجازات های جدیدی را به عنوان مجازات اصلی تحت عنوان «محرومیت های اجتماعی» پیش بینی کرده است. بر اساس ماده 9 این لایحه، مجازات‌های اجتماعی درجه هشت شامل ایجاد دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جریمه نقدی، محدودیت استخدامی و انتصابی، الزام به اقامت، ممنوعیت خروج از قلمرو و غیره است. برای دوره های محدود

 

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. جریمه نقدی راه حل خوبی است چون دولت کمبود بوجه دارد اکثر
    کفش حجاب ها هم قشر مرفه بی درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *