قبر زکریای رازی کجاست؟ آرامگاه و مزار زکریای رازی کاشف الکل

قبر زکریای رازی کجاست؟ آرامگاه و مزار زکریای رازی کاشف الکل

قبر زکریای رازی کجاست؟ آرامگاه و مزار زکریای رازی کاشف الکل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

دانشمند پر اوازه ایرانی کاشف الکل یکی از مهمترین مایعات جهان که مصارف زیادی در زمینه های مختلف دارد همیشه مورد احترام جهانیان است.

قبر زکریای رازی کجاست؟ آرامگاه و مزار زکریای رازی کاشف الکل

زکریای رازی علاوه بر الکل، دو ماده مهم دیگر به نام جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) و نفت سفید را هم کشف کرده است.

با اینکه ایران دانشمندان و مخترعات زیادی در طی قرن ها به خود دیده اما متاسفانه به آنها اهمیتی داده نمیشود!

در کتاب های درسی مدارس از دانشمندان پر اوازه ایرانی مطلب درج نشده و بدون شک دانش اموزان که نسل اینده این مملکت هستند دانشمندان و مشاهیر کشورشان را نمیشناسند.

قبر زکریای رازی کجاست؟

قبر این دانشمند بزرگ ایرانی نامعلوم است و مشخص نیست که کجا دفن گردیده است.

حمیده چوبک، رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور درباره راز قبر زکریای رازی به «شهروند» توضیح می‌دهد: «من مشکل را در شهر ری می‌بینم، شهری که یکی از مراکز مهم تمدن اسلامی است؛ اما به علت تخریب امکان کاوش‌های باستان‌شناسی و مطالعات نداشته و این باعث شده بسیاری از مشاهیر در ری گمشده باشند.»

شهر ری به جز رازی باز هم گمشده دارد، مثلا حسن صبّاح، بنیانگذار دولت اسماعیلیه در ایران که در همین شهر به دنیا آمد و در روایت‌ها آمده که همین جا چشم از جهان فروبست؛ اما آرامگاه او پیدا نیست.

چوبک می‌گوید از خانه صباح نشانه‌هایی بوده و در متون اشاره‌هایی شده اما آرامگاه او پیدا نشده که نشده. یا مشاهیر گمشده دیگر در سراسر ایران؛ مثل ابوالفضل بیهقی که تاریخ بیهقی را نوشت، به شهر غزنه مهاجرت کرد و همان‌جا از دنیا رفت و 70 – 60سال بعد به غزنه حمله کردند و شهر از بین رفت و مدفن بیهقی میان مخروبه‌ها گم شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *