ماجرای کامل قبر هایده در وادی السلام نجف و علت نبش قبر هایده چه بود؟

ماجرای کامل قبر هایده در وادی السلام نجف و علت نبش قبر هایده چه بود؟

قبر هایده خواننده در وادی السلام نجف واقعیت دارد؟ با ماجرای کامل و عکس و تصاویر مقبر و دفن جسد و جنازه هایده در وادی السلام نجف عراق را در ادامه ببینید.

هایده یکی از خواننده های قبل انقلاب که نام اصلی او معصومه ده ده بالا می باشد بعد از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و در شهر لس آنجلس به فعالیت خود ادامه داد اما عمرش به دنیا باقی نبود و در سن ۴۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مقبره او در لس آنجلس به خاک سپرده شد و در یکی از قبرستان های لس آنجلس دفن شد اما جالب است بدانید که هایده در وصیت نامه خود گفته بود که من را در قبرستان وادی السلام نجف دفن کنید و به همین دلیل بعد از مدتی جسد او را به نجف منتقل و در قبرستان وادی السلام دفن شد.

شاید هایده اولین خواننده ای باشد که در این قبرستان دفن شده است با اینکه قبرستان وادی السلام به عنوان یک قبرستان مذهبی و محل دفن چهره‌های مذهبی و دینی است دفن هایده به عنوان یک خواننده زن در این مکان از نکات جالب باشد

خواننده علاقه زیادی به نجف داشت او بارها تاکید داشت که اگر بمیرد دوست دارد که در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شود در نهایت خانواده او بعد از این که پیکر او را در قبرستان لس آنجلس دفن شده بود مجدداً از خاک بیرون آورده و در قبرستان وادی السلام به خاک سپردند و این کار را در سکوت خبری انجام دادند که مخالفتی با دفع او در قبرستان صورت نگیرد

ماجرای کامل قبر هایده در وادی السلام نجف و علت نبش قبر هایده چه بود؟

ماجرای کامل قبر هایده در وادی السلام نجف

هایده یکی از خواننده های قدیمی قبل از انقلاب بوده که در آن دوران طرفداران خاص خود را داشت.

هایده بعد از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و به فعالیت خوانندگی خود ادامه داد تا اینکه در سن 47 سالگی درگذشت و در وصیتنامه اش گفته است که من را در وادی السلام نجف خاکسپاری کنید و بعد از اینکه در آمریکا فوت کرد به صورت موقت در یک قبرستان به خاک سپرده شد.

ماجرای کامل قبر هایده در وادی السلام نجف و علت نبش قبر هایده چه بود؟

اما بنا به وصیت او در وصیت‌نامه‌اش به صورت مخفیانه و در سکوت خبری نبش قبر شد و جسد او به نجف منتقل گردید و در قبرستان وادی السلام یکی از قبرستان های مذهبی و معروف شهر نجف به خاک سپرده شد.

حالا بعد از گذشت چند سال این خبر رسانه ای شده است و تا به حال کسی نمی دانست جسد هایده در کجا دفن شده است و همچنان برخی از ایرانیان و هواداران او در آمریکا بر سر مقبره اش می رفتند که حالا مشخص شد  مقبره او در نجف قرار دارد.

معصومه دَده‌بالا (۲۱ فروردین ۱۳۲۱ – ۳۰ دی ۱۳۶۸) که با نام هایده شناخته می‌شود  او در طول بیست سال فعالیت و ساخت بیش از ۲۰۰ ترانه در میان مردم به شهرت رسید.

ماجرای کامل قبر هایده در وادی السلام نجف و علت نبش قبر هایده چه بود؟

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. کلا دروغ

  2. شک نکنید که هایده مقرب درگاه حضرت حق است ، هایده درویش مسلک بود و ارادت خاصی به مولا علی ع داشت ، در یکی از برنامه هایش میگوید : رفتم اورشلیم ، چشمم به گنبد مسجدالاقصی که افتاد ، در خیابان با صدای بلند اذان گفتم ،. ضمنا شب قبل از فوتش که کنسرت داشته میگه : شاید من فردا در بین شما نباشم ، روحش شاد ، کاش منزل ایشان در خیابان پردیس ونک که در اختیار یکی از سازمانهای دولتی است در اختیار دوستداران آن بانوی علاقه مند به مولا علی علیه السلام قرار می‌گرفت و موزه آثار و زندگی آن بانوی مقرب قرار می‌گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *