ماجرای سربریدن ماه جبین حکیمی توسط طالبان +عکس

ماجرای کشتن و سربریدن ماه جبین حکیمی بازیکن والیبال افغانستان +عکس

تاریخ انتشار 28 مهر 1400 – Study time 3 minutes

ماجرای سربریدن ماه جبین حکیمی توسط طالبان +عکس و جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ماجرای سربریدن ماه جبین حکیمی توسط طالبان +عکس

ماجرای سربریدن ماه جبین حکیمی

ماه جبین حکیمی از والیبالیست های تیم ملی افغانستان بوده که متاسفانه توسط نیروهای طالبان دستگیر و سر بریده میشود

خبرهای ناگواری که از افغانستان به گوش می رسد و هر روز یکی از چهره‌های سرشناس این کشور به صورت کاملاً ناجوانمردانه به قتل می رسد.

نیروهای طالبان بعد از دستگیری این دختر جوان به دلیل سرپیچی از دستورات طالبان مورد تعرض قرار گرفته و سپس کشته شده است.

جزئیات سربریده شدن

خانوم ثریا فضلی سرمربی تیم ملی والیبال زنان افغانستان در این باره می گوید که مدتی بود که ماه جبین به سر تمرینات نمی آمد و غایب بود ما هم برای با خبر شدن از احوال او به خانواده اش تماس گرفتیم و مادرش با گریه و زاری گفته دخترش توسط نیروهای طالبان دستگیر شده و سرش را بریده اند.

ماجرای سربریدن ماه جبین حکیمی توسط طالبان +عکس

همچنین طالبان آنها را تهدید کرده که اگر این موضوع را به کسی بگویند و رسانه‌ای شود آنها را هم خواهند کشت.

خانم افضلی می گوید متاسفانه بسیاری از ورزشکاران ملی پوش افغانی توسط رژیم طالبان اجازه فعالیت ندارند و اگر فعالیت کنند دستگیر و حتی به قتل خواهند رسید و به همین دلیل بسیاری از زنان ورزشکار ملی پوش افغانی به خارج از کشور رفته و مهاجرت کرده اند و پناهنده شده اند.

ماجرای سربریدن ماه جبین حکیمی توسط طالبان +عکس

این مربی تیم ملی والیبال بانوان افغانستان گفت از میان بازیکنان این تیم، فقط دو نفر توانسته‌اند از طریق اقدام شخصی از افغانستان خارج شوند و بقیه اعضای تیم در داخل افغانستان در تهدید و وحشت به سر می‌برند. خانم افضلی در این مورد گفت: «همه بازیکنان تیم والیبال و بقیه بانوان ورزشکار در وضعیت نامناسب و در ناامیدی و ترس به سر می‌برند. همه مجبور شده‌اند متواری شوند و در مکان‌های نامعلوم زندگی کنند.»

تیم ملی والیبال بانوان افغانستان

تیم ملی والیبال بانوان افغانستان نخستین بار در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد و فعالیت آن از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲، به‌دلیل جنگ داخلی و سپس حاکمیت طالبان، متوقف شد.

تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در دو رده سنی بزرگسال و جوانان فعالیت می‌کرد و در هر رده سنی، ۱۴ عضو داشت. این تیم هر سال در شماری از مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کرد که در برخی از مسابقات در کشورهای منطقه، موفق به کسب جوایزی نیز شد.

حضور این تیم در مسابقات بین‌المللی همواره با حمایت گسترده در داخل افغانستان مواجه می‌شد و از حضور دختران افغان در بازی‌های بین‌المللی به‌عنوان نشانه‌ای از تلاش برای تثبیت جایگاه زنان در جامعه سنتی افغانستان یاد می‌شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *