ماجرای ماهی علی دایی چیست و علت انتخاب نام علی دایی روی ماهی

ماجرای ماهی علی دایی چیست و علت انتخاب نام علی دایی روی ماهی

تاریخ انتشار 24 آبان 1400 – Study time 3 minutes

ماجرای ماهی علی دایی چیست و علت انتخاب نام علی دایی روی ماهی را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ماجرای ماهی علی دایی چیست

محققان ایرانی گونه ای از ماهی در رودخانه‌های دجله و فرات کشف کرده‌اند که بسیار ناشناخته بوده و به دلیل ساختار ژنتیکی و بدنی این ماهی کاملا منحصر به فرد می باشد.

ماجرای ماهی علی دایی چیست و علت انتخاب نام علی دایی روی ماهی

این گروه تحقیقاتی بین‌المللی متشکل از محققین ایرانی و آلمانی تصمیم گرفتند که نام علی دایی را بر روی آن قرار بدهند

علت انتخاب نام علی دایی روی ماهی

علت نامگذاری علی دایی بر روی این ماهی به پاس زحمات سالیان علی دایی برای ورزش کشور و همچنین کارهای انسان دوستانه ای که در کشورمان انجام داده است صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت دکتر سید حامد موسوی عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه منابع طبیعی دانشگاه گیلان در این باره گفته است که نام علمی این گونه از ماهیان در رودخانه سیمره زیست میکند

ماجرای ماهی علی دایی چیست و علت انتخاب نام علی دایی روی ماهی

به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن‌پرستانه علی دایی تصمیم گرفتیم که نام این ماهی را علی دایی قرار بدهیم نامگذاری گونه های جدید با اسامی مفاخر و بزرگان کشور می تواند یک اقدام بسیار زیبا و ماندگار باشد این درحالی است که چندی پیش نیز نام یک گونه عنکبوت را رامبد جوان قرار دادند.

البته این اولین بار نیست که نام علمی یک گونه جانوری به افتخار یک ورزشکار نامگذاری می شود، سال ۲۰۱۹، پروفسور شرف متخصص مورچه شناسی مصری، مورچه ای را از منطقه مرزی کشورهای یمن و عمان کشف کرد و به دلیل سختکوشی و ظاهر آن به افتخار محمد صلاح فوتبالیست مصری، به نام مرانوپلوس موصلاحی نامگذاری کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. طفلی علی دایی و داستان ماهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *