ماجرای موزهای حاوی کرم هلیکوباکتر چیست؟ +فیلم

ماجرای موزهای حاوی کرم هلیکوباکتر و موزهای سومالی +فیلم

تاریخ انتشار 7 آبان 1400 – Study time 4 minutes

ماجرای موزهای حاوی کرم هلیکوباکتر چیست؟ +فیلم و جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ماجرای موزهای حاوی کرم هلیکوباکتر چیست؟ +فیلم

ماجرای موزهای حاوی کرم هلیکوباکتر چیست؟

ویدیویی در فضای مجازی دست به دست می شود که درباره آن نوشته شده موزهایی از سومالی به صورت قاچاق و یا غیر قاچاق وارد ایران شده و درون آن ها کرم هایی به نام هلیکوباکتر وجود دارد که باعث میشود بعد از ورود به بدن سمی از خود تولید کند که بعد از ۱۲ ساعت فرد را دچار ضایعه مغزی کند.

درباره این کرم ها نوشته شده که رنگ آن سفید بوده و بعد از ورود به بدن انسان سمی از خود تولید می کند که قربانی با علائم استفراغ و اسهال روبرو می شود و سپس فوت میکند.

آیا واقعیت دارد؟

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان در این مورد توضیح داد: واردات موز سمی از سومالی واقعیت ندارد و هیچ موزی از سومالی وارد ایران نشده است. اخیرا موز از فیلیپین، ترکیه، پاکستان، هند و اکوادور وارد کشور شده است. تاکنون برای این موزها هم هیچ نوع آفتی گزارش نشده است.

رییس اتحادیه باروفروشان کشور با تکذیب واردات موز آلوده، گفت: واردات موز از سومالی نداریم، ایران سختگیرانه‌ترین قرنطینه را در بخش واردات محصولات کشاورزی داراست.

«مصطفی دارایی نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر آلودگی موزهای وارداتی از سومالی به «کرم هلیکوباکتر» افزود: به طور قطع این کلیپ صحت ندارد ما از کشور سومالی به هیچ عنوان واردات نداریم.

رییس اتحادیه باروفروشان کشور با بیان اینکه این کلیپ مربوط به کشور فرانسه است، اظهارداشت: واردات موز ایران از کشورهای اکوادور، فیلیپین، هند، پاکستان صورت می گیرد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

8 نظر

  1. احمد دهقان

    برید تو گوگل سرچ کنید متوجه میشید دروغ محض‌ئه
    هلیکوباکتری انقدر ریزه که اصلا با چشم قابل دیدن نیست!!!!
    این کرم هرچی که باشه هیچ ربطی به هلیکوباکتری نداره(البته بماند که طبق تحقیقات علمی، نیمی از مردم کره زمین داخل معده‌شون هلیکو باکتری وجود داره)
    الکی مردم رو نترسونید بابا

  2. آخه آدم باید خیلی احمق باشه که همچین اراجیفی رو باور کنه هلیکوباکتر یه باکتری به شدت ریزه که برای بدن مفیده و حتی اگر مقدارش کمتر از حدی بشه باعث کارکرد غیر طبیعی معده و روده میشه

  3. دکتر محسن

    اصولا هلیکوباکتر همونطور که از اسمش هم پیداست اسم یک نوع باکتری است و در جستجوی اینترنتی، کرمی با این نام یافت نشد!

  4. داداش اینا که پلاستیکی بودن بابا گلی جمالتون مردم تو این روزها کم فکر خیال دارند شماهم یه بار منفی دیگه بزار رو دوش ما داداش موز ول کن یه سر به آقا دایی خودت بزن ببین چقد کرم که خوبه افعی داره

  5. هلیکو باکتر یک باکتری شبیه به کرم و کوچکتر از دو میکرومتر است که فقط با میکروسکوپ قابل رویت است لذا این خبر جعلی و دروغ است .
    (هلیکوباکتر پیلوری یک بیماری گوارشی ناشی از ورود باکتری یادشده به بدن انسان است)

  6. حالا خوبه نگفتن از چین اومده.اخه چینی ها تو تقلب و تقلب کاری حرف اولو میزنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *