ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی وزنه برداری و جزئیات پناهنده شدن

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی وزنه برداری در آلمان و جزئیات پناهنده شدن

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی به آلمان و جزئیات ناپدید شدن یکتا جمالی قهرمان وزنه برداری پناهنده شدن یکتا جمالی بانوی وزنه بردار را در این صفحه ببینید.

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی وزنه برداری و جزئیات پناهنده شدن

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی

یکتا جمالی یکی از پر افتخار ترین وزنه برداران بانوان ایران که به عنوان اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری زنان ایران محسوب مشود بعد از خاتمه رقاببت های وزنه برداری که د کشور یونان برگزار میشد به ایران بازنگشته است.

جمالی بعد از کسب مدال نقره در حرکت یکضرب رقابت‌های جوانان جهان از هتل تیم ملی خارج شد و از سرنوشت او خبری در دسترس نبود.

حتی خانواده او هم اعلام کردند که فرزندشان طی روزهای اخیر با آنها هم تماس نگرفته است. با این حال بعد از گذشت چند روز از ناپدید شدن جمالی اکنون این خبرهایی خوبی به گوش نمیرسد.طبق شنیده‌ها او از اتریش به کشور آلمان رفته در آنجا پناهنده شده است.رسانه های آن طرف آبی بدون نشان دادن تصویر یا ویدئویی از جمالی چنین ادعایی را مطرح کرده اند.

تیم بانوان وزنه برداری ایران که تنها دو نماینده در در مسابقات قهرمانی جوانان جهان  داشت حالا با یک نماینده به ایران بازگشته است و یکتا جمالی به ایران نیامده است و موجب شده بحث پناهندگی او در یونان مطرح شود.

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی وزنه برداری و جزئیات پناهنده شدن

یکتا جمالی ورزنه بردار جوان ایران که در دوره  های قبلی این مسابقات که در تاشکند برگزار میشد توانست مدال برنز شده و به دست آورد و به عنوان نخستین مدال آور تاریخ وزنه برداری زنان ایران شناخته شود.

یکتا جمالی کیست

یکتا جمالی گله زادهٔ ۲۶ آذر ۱۳۸۳ در اصفهان وزنه‌بردار ایرانی است. او نخستین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش ایران در وزنه‌برداری زنان است.

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی وزنه برداری و جزئیات پناهنده شدن

جمالی ۳۰ مه ۲۰۲۱ در رقابت دستهٔ ۸۷ کیلوگرم زنان در قهرمانی‌های جوانان جهان ۲۰۲۱ در تاشکند، ازبکستان شرکت کرد و در حرکت یک ضرب وزنهٔ ۹۲ کیلوگرم جایگاه سوم، حرکت دو ضرب وزنهٔ ۱۱۶ کیلوگرم جایگاه سوم و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم جایگاه سوم را ثبت کرد و ۳ مدال برنز کسب کرد.

این سه نشان برنز، نخستین مدال‌های زنان وزنه‌بردار ایران در رقابت‌های بین‌المللی بزرگ المپیک، قهرمانی‌های جهان، قهرمانی‌های آسیا رده‌های سنی مختلف بودند. کسب این موفقیت توسط جمالی بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های فارسی داشت و رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند تاریخ‌سازی دختر ایرانی و مدال تاریخی یکتا جمالی از آن استقبال کردند.

پریسا جهان فکریان هم از ایران رفت

پریسا جهانفکریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تایید مهاجرتش از ایران، اظهار داشت: با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.

ملی‌پوش وزنه برداری زنان که سابقه حضور در قهرمانی ۲۰۱۹ جهان را در کارنامه دارد این را هم گفت: به خاطر بی‌کفایتی فدراسیون و عدم توجه به تمرینات این تصمیم را گرفتم. تجهیزات لازم برای تمرین ندارم و مجبورم از ایران بروم. در یکسال گذشته نیز به اردو دعوت نشدم.

ماجرای کامل پناهندگی یکتا جمالی وزنه برداری در آلمان و جزئیات پناهنده شدن

وی این را هم گفت: به دنبال پناهندگی نیستم و آمدم تا وزنه‌برداری را در آلمان ادامه دهم. در ایران فدراسیون همکاری لازم را انجام نداد و به المپیک هم اعزام نشدم.

او ادامه داد: به هر دری زدم برای تمرین کردن جواب نگرفتم. می‌خواهم وزنه برداری را در آلمان ادامه دهم. نمی ‌توانستم با ماندن در ایران روی آینده ورزشی خود ریسک کنم. در این مدت تلاش و اعتراض کردم و چیزی جز کمیته انضباطی، محرومیت و داستان‌های حذف از المپیک برای رقم نخورد.

ملی‌پوش وزنه برداری بانوان عنوان کرد: حتی وقتی به فدراسیون وزنه‌برداری رفتم و گفتم که اجازه دهید تا در ورزشگاه آزادی تمرین کنم؛ آنها اجازه ندادند. پس یک ورزشکار باید کجا تمرین کند. حق و حقوقم را ندادند و فدراسیون من را از المپیک حذف کرد و چگونه می‌توانستم در ایران بمانم.

جوانفکریان در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما به خاطر مصدومیت نتوانست راهی توکیو شود.

همچنین اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری زنان در این رابطه به ایرنا گفت: جهانفکریان هرگز به ما نگفت که می‌خواهد به آلمان مهاجرت کند و این تصمیم را او و همسرش گرفتند.

وی افزود: یکماه گذشته با او تماس گرفتم و گفتم که نام او را برای بازی‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی ارسال کرده‌ایم اما این ورزشکار عنوان کرد که من را به اردو دعوت نکنید و نامم هم برای این بازی‌ها ندهید زیرا دستم درد می‌کند و نمی‌توانم وزنه بزنم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان با اشاره به اینکه از کمیته ملی المپیک می‌توانید صحت فهرستی که نام جهانفکریان در آن وجود دارد را سئوال کنید، گفت: او در حال بزرگ نمایی است. درهای ورزشگاه آزادی همواره بر روی او باز بود و هیچ فردی جلوی او را برای تمرین نگرفته است اما جهانفکریان به تنهایی اجازه نداشت در سالن مسابقات تمرین کند و باید حتما یک مربی در آنجا حاضر می شد. این قوانین ورزشگاه و فدراسیون را همه می‌دانند.

بیوگرافی یکتا جمالی

یکتا جمالی دختر 16 ساله ی اصفهانی متولد 1383 و اولین مدال آور جهانی تاریخ ورزش ایران در رشته وزنه برداری است. یکتا جمالی وزنه بردار دسته 87 کیلوگرم است که در تیم ملی مزنه برداری جوانان و بانوان کشور مشغول است. فیلم مسابقه یکتا جمالی بیشتر از ۲۴ ساعت است که در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دست به دست می‌شود و همچنان جزء پربیننده‌ترین ویدئوهاست. خبر مدال‌آوری او در رقابت‌های جهانی ازبکستان، آن‌قدر فضای جامعه را پر کرده که حتی در صدر اخبار رسانه‌های ورزشی کشور هم قرار گرفته است.

یکتا جمالی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه ۸۰کیلوگرمی را بالای سر برد و در ادامه پشت وزنه ۹۰کیلویی قرار گرفت که آن را نیز مهار کرد. یکتا تنها فقط یک قدم تا اولین مدال جهانی وزنه‌برداری بانوان فاصله داشت. او باید در این لحظه وزنه ۹۲کیلویی را مهار می‌کرد که با سه چراغ سفید داوران این لحظه، جاودانه شد. مدال برنز یک‌ضرب برای یکتا، اما این پایان کار نبود. حالا وقتش بود که او در حرکت دوضرب نمایش فوق‌العاده‌اش را به رخ بکشد. ابتدا وزنه ۱۰۵کیلویی، بعد هم ۱۱۱ کیلو. جمالی آن‌قدر خوب بود که با مهار همین وزنه خیال همه را بابت کسب مدال برنز دوضرب و مجموع راحت کرد. با این حال او عملکرد درخشان خود را با مهار وزنه ۱۱۶کیلوگرمی و رسیدن به رکورد مجموع ۲۰۸ کیلوگرم تکمیل کرد؛ شش حرکت، شش وزنه صحیح و سه مدال تاریخی به رنگ برنز.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *