بیوگرافی محمود بصیری بازیگر و همسرش و فرزندان و عکس خانواده

محمود بصیری بازیگر سینما و تلویزیون متولد 15 اردیبهشت 1326 در شهر انار استان کرمان است به گفته خودش او به دلیل شباهتی که با محمود احمدی نژاد داشته است ممنوع تصویر شده است محمود بصیری در ابتدا در مکانیکی کار میکرد و این کار شغل اصلی او بود ، از طریق دوستانی که در این شغل پیدا کرده بود توانست با حسین گیل ارتباط بگیرد و از او برای بازیگر شدن کمک بخواهد ، حسین گیل هم او را به یک کارگردان معرفی کرد .

در ادامه بیوگرافی محمود بصیری و همسرش و فرزندان و زندگی شخصی و تصاویر محمود بصیری به همراه تصاویر عکس های شخصی و خانوادگی او را در ادامه این بخش مجله شبونه مشاهده می نمایید.

محمود بصیری بازیگر | بیوگرافی محمود بصیری و همسرش +شباهت با احمدی نژاد

بیوگرافی محمود بصیری

محمود بصیری بازیگر معروف کشورمان در به دلیل شباهت با احمدی نژاد مدتی ممنوع التصویر شده بود و بعد از پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد مجددا تصویری با سریال بدون شرح از شبکه آی فیلم پخش شد.

یکی از بازیگران پیشکسوت و قدیمی ایرانی است که در اکثر فیلم ها و سریال های تلویزیونی حضور داشته از و به خوبی استعداد خود را به نمایش گذاشته

ایشان در سال ۱۳۲۶ در شهر انار واقع در استان کرمان دیده به جهان گشوده است

عکس محمود بصیری و هوادارانش

بیوگرافی محمود بصیری بازیگر و همسرش و فرزندان و عکس خانواده

آغاز کار هنری

در ابتدا از تئاتر شروع به کار کرد و وارد دنیای هنر شد در نمایشنامه ترن شیکاگو در سال ۱۳۴۳ نقش آفرینی کرد

برای اولین بار در سینما در فیلم سینمایی زن ها فرشته اند که ساخته اسماعیل پور سعید و کنار دیگر بازیگران همکاری کرد و چهره اش برای دیگر فیلمسازان تلویزیونی و سینمایی شناخته شد

سپس تا مدتی به عنوان بدکار در فیلم‌های متعددی همچون سه فراری ، آرامائیس آقامالیان حرفه خود را به صورت جدی و رسمی ادامه داد

محمود بصیری بازیگر | بیوگرافی محمود بصیری

از مکانیکی تا بازیگری

محمود بصیری در رابطه با نحوه ورودش به بازیگری می گوید من در ابتدا مکانیک بودم و از طریق ارتباطاتی که در این حرفه برایم به وجود آمد با آقای حسین گیل از دیگر هنرپیشگان سینما و تلویزیون کشورمان آشنا شدم

در آن زمان کارگردان فیلم زن ها یک فرشته اند از آقای حسین گیل خواسته بود که پسری نوجوان کاربلد و به اصطلاح بچه پررو را برای ادامه پروژه کاری شان به او معرفی کند

همچنین ببینید:

  • زهرا امیرابراهیمی بازیگر کجاست؟ | بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی و همسرشبیوگرافی زهرا امیرابراهیمی

من در آن زمان ۱۶ سال داشتم و آنچنان به شکل مجذوب کننده برای شناخت بازی کردن که همه انگشت به دهان ماندند و لذت بردند

در آن زمان ها بیشتر نقش سیاهی لشکر کارهای بدلکاری و صحنه هایی که ماشین قرار بود چپ کند از من بهره می گرفتند

بیوگرافی محمود بصیری و دخترش

شهرت محمود بصیری با آریشگاه زیبا

آقای محمود بصیری در سال ۱۳۶۹ مجموعه تلویزیونی آرایشگاه زیبا به کارگردانی
مرضیه برومند که در ۳۰ قسمت تهیه شده بود در کنار دیگر بازیگرانی همچون
مرتضی احمدی ، حسن پورشیرازی ، حمید مهرآرا، بهرام شاه‌محمدلو ،
فاطمه معتمد آریا، فریبرز لاچینی ،کاوه شاه محمدلو ،محسن شیخی و
پرستو خندانی حضور پیدا کرد و تجربیات بی‌نظیری را به دست آورد

همچنین ببینید:

داستان در مورد اسد خمارلو آرایشگری بود که سن ازدواج هنوز گذشته بود و هر کدام از
دوستان عکس سعی داشتند که به او فردی را برای ازدواج معرفی کنند در هر قسمت از
داستان پسر جوان سعی می‌کرد که به همراه پدر و خواهرخود به خواستگاری بروند
ولی هیچ کدام سودی نداشت تا اینکه …

از دیگر فعالیت‌های هنری که در آن حضور داشت در سریال تلویزیونی بدون شهر محصول سال ۱۳۸۱ در کنار شخصیت‌های شهرت یافته همچون مریم سعادت، امیر جعفری ، فتحعلی اویسی می باشد

شباهت محمود بصیری با احمدی نژاد و ممنوع التصویر شدن محمود بصيري

دردسر شباهت احمدی نژاد

محمود بصیری به دلیل شباهت ای که به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور قبلی کشورمان داشت تا مدتها از فعالیت در تلویزیون و سینما منع شده و تا سال ۱۳۹۳ ادامه پیدا کرد

محمود بصیری خطاب به وزیر ارشاد و رییس سازمان صدا‌و‌سیما می‌گوید: امیدوارم وقتی وزیر ارشاد و رییس تلویزیون مسئولیتشان را به افراد دیگری واگذار می‌کنند و به خانه‌هایشان می‌روند، بتوانند راحت بخوابند.

او در عین حال تاکید می‌کند که بابت اتفاقی که برایش افتاده و هشت سال ممنوع‌الکار بوده، از کسی شاکی نیست و هیچ‌کس را مقصر نمی‌داند و حتی می‌گوید: دست آن کسی که این کار را کرده درد نکند!

او میگوید حتی طی این چند سال که ممنوع‌الکار بودم، تیزر کارهایم را هم از
فیلم و سریال‌ها درآوردند که من آن زمان هم گفتم که اشکالی ندارد، چه بگویم؟!
زمانی که رییس سازمان صداوسیما و یا وزیر ارشاد نگویند محمود بصیری کجاست،
آیا واقعا وزیر ارشاد، وزیر ارشاد است؟ به نظر من وزیر انشاء هم نیست.

محمود بصیری و پسرش

او ادامه می‌دهد: جا دارد در همین‌جا توضیح بدهم و گله‌ای از مدیران تلویزیون کنم.

زمانی که سریال «هزار دستان» را با مرحوم علی حاتمی کار می‌کردیم من با پول
خودم 24 ماشین ارتشی را به خاطر علی حاتمی و سریال «هزاردستان» پیدا کردم
و تعمیر کردم ولی الان دیگر اثری از آنها نیست، در حالی که اگر همان موتورها الان وجود داشت هر کدام 100 میلیون تومان قیمتش بود.

من حدود چهار – پنج سال پیش خطاب به آقای تقدس‌نژاد (معاون مالی و اداری سازمان صداوسیما) نامه‌ای نوشتم و در آن نامه قید کردم که 24 ماشین ارتشی را که خودم آنها را تعمیر کردم و از جیبم پول گذاشتم، نیست.

پولم را که خوردند هیچ، فدای سر علی حاتمی اما حرف من این بود که این 24 ماشینی که من آوردم الان دیگر نیست. متاسفانه به نامه‌ای که من در این خصوص نوشتم هم اصلا جوابی داده نشد.

عکس جدید محمود بصیری بازیگر

ازدواج وضعیت تأهل

در رابطه با زندگی مشترک ازدواجش هیچگونه اطلاعات موثق ر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی موجود نمی باشد اما بر اساس گفته ها زمان بر آن می‌رود که تنها زندگی می‌کند و هنوز وارد زندگی مشترک با کسی نشده است.

فیلم و سریال‌های محمود بصیری

چهارشنبه عزیز سال ۱۳۷۱

کمیته مجازات ۱۳۷۷

دارا و ندار

خسوف

دو سرنوشت

مردی در طوفان

سیگنال موجود است

کتاب فروشی هدهد

سیب ترش

کاراگاه شمسی و دستیارش مادام در اپیزود عشق

مسافری از اعماق

خاطرات طویل

روزها و حکمت ها

محمود بصيري بازیگر | بیوگرافی محمود بصیری و همسرش +شباهت با احمدی نژاد
شایعه فوت

محمود بصیری بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون، در گفتگویی در خصوص شایعه‌های ایجاد شده طی ۲ روز گذشته در خصوص وضعیت سلامتی خود در فضای مجازی گفت:
متاسفانه این شایعات نه تنها برای من بلکه برای خیلی از هنرمندان محبوب کشورمان، از جمله اکبر عبدی، جمشید مشایخی و … ساخته شد. واقعا نمی‌دانم به این افراد چه باید گفت فقط می‌دانم این حرکتی زشت و ناپسند است.

وی در پاسخ به اینکه عکس‌العمل شما نسبت به این شایعه چه بوده، اظهار داشت:
به مدت این دو روز خیلی از عزیزان به منزلم آمدند و نگران بودند. زمانی که در مورد شایعه فوتم اطلاع پیدا کردم خودم به تمام فامیل و نزدیکانم زنگ زدم و گفتم «من حالم خوب بوده، نگران و ناراحت نباشید. از طرفی خوشحالم که شایعه فوتم بهانه‌ای شد برای اینکه مردم بگویند خدا رحمتش کند (با خنده) و از طرفی دیگر پیگیر این موضوع هستم و به طور حتم آن شخص را پیدا می‌کنم. کاری با او ندارم فقط از او خواهم پرسید: «معرفتت همینه، من هیچ، به این فکر نمی‌کنی که با این عمل تو عده زیادی از مردمت را نگران و غصه‌دار می‌کنی؟»

محمود بصیری بازیگر | بیوگرافی محمود بصیری و همسرش +شباهت با احمدی نژاد

بصیری خطاب به مردم خاطرنشان کرد: من از همه مردم عزیزم معذرت می‌خواهم که نگرانشان کردم و از همینجا می‌گویم حالم خوب است.

بازیگر مجموعه «بدون شرح» در خصوص آخرین فعالیت خود اظهار داشت:
به تازگی با هادی مرزبان در تئاتر فعالیت جدیدی انجام می‌دهم. طبق روزهای معمول وقتی به محل کارم رسیدم تمام اعضا شوکه شدند و از سلامتی‌ام خوشحال شدند. حتی به خاطر نقض این شایعه، عکسی گرفتیم و آن را منتشر کردیم.

او در ادامه درباره ی ممنوع الکاری اش به خاطر رئیس جمهور پیشین ایران گفت: «من احمدی‌نژاد را از نزدیک ندیده‌ بودم. معمولا جمعه‌های آخر ماه رمضان هنرمندان را برای ضیافت افطاری دعوت می‌کنند. یک سال در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نیز من و سایر هنرمندان به این ضیافت دعوت شدیم، یادم هست در آن زمان محمد سلوکی که مجری برنامه بود من را به احمدی نژاد معرفی کرد و از او پرسید حقیقت دارد که یک منزل دو طبقه با یک ماشین صفر به من داده است که احمدی نژاد تکذیب کرد. در آن برنامه احمدی‌نژاد از من پرسید چرا دیگر بازی نمی‌کنم که من گفتم چون از من می‌خواهند کاپشن شما را تن کنم. به خاطر دارم دختر خانمی من را در خیابان دید گفت آقای بصیری یک بازیگری هست که نقش اوباما را بازی کرده و اوباما از او تقدیر کرده و گفته اگر کم و کسری داری به تو کمک کنیم اما اینها شما را کنار گذاشتند! البته باید بگویم که من از احمدی‌نژاد تشکر می‌کنم که باعث ممنوع‌الکاری‌ام شد تا در برنامه‌ها و سریال‌های بی کیفیت این سال ها بازی نکنم.»

علاقه به دوچرخه

آقای بصیری بر خلاف بسیاری از مردم برای رفت و آمد از ماشین و موتور استفاده نمیکند زیرا معتقد است آلودگی هوا را باید جدی گرفت وی همواره از دوچرخه برای رفت و آمد هایش استفاده می کند .
دوچرخه را وسیله ورزش هم میداند و میگوید که شب ها در زمانی که کوچه و خیابان ها خلوت هست مشغول دوچرخه سواری میشوم و لذت میبرم .

بیماری

آقای بصیری خوشبختانه از سلامت جسمی برخوردار است و فقط پزشک به او گفته است مقداری چربی و قند خونش زیاد است که با دوچرخه سواری این مشکل را نیز کنترل کرده است .

مرحوم علی حاتمی

من و علی حاتمی دوست بودیم ، یک روز برای کار اداری جایی بودیم و قرار شد آقای حاتمی سریع به جایی برود ، من گفتم من با موتورم شما را میرسونم ، ایشون قبول کردن و سوار شدیم رفتیم تا در یک چهارراه پشت چراغ قرمز قرار گرفتیم .

وایساده بودیم تا چراغ سبز شود یک خودرو بنز کنار ما ایستاده و طرف آقای علی حاتمی را شناخت و پیاده شد گفت چرا با موتور ؟  لطفا اجازه بدید من شما را برسانم ، آقای حاتمی در پاسخ گفت : اگر من بنز سوار شوم دیگر از مردم دور می شوم .

آرایشگاه زیبا

بسیاری از افراد هنوز هم محمود بصیری را با نقش سیگار فروش در آرایشگاه زیبا به خاطر می آورند . آرایشگاه زیبا در سال 1369 از تلویزیون پخش شده است و در آن زمان بیننده بسیار زیادی داشت .

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

‫3 دیدگاه ها

  1. آقای محمود بصیری یکی از هنرمندان جذاب طنزه
    خیلی قشنگ بازی میکنه
    بیشتر شبیه هنرمند بزرگ آقای چهارلی چاپلین
    البته با اسطوره مدیریت آقای احمدی نژاد هم شباهت زیادی داره
    خدا حفظشون کنه
    هم محمود بصیری
    هم محمود احمدی نژاد

  2. خدا کنه هر دو تاشون دوباره برگردند به پست هاشون
    آقای محمود بصیری به عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون
    آقای احمدی نژاد هم به پست های مدیریتی کشور برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا