فیل کامل / مداحی زن در نجف اشرف جنجال شد

فیل کامل / مداحی زن در نجف اشرف جنجال شد

فیل کامل / مداحی زن در نجف اشرف جنجال شد

مداحی و نوحه خوانی در ایام سوگواری کار پسندیده و نوعی عزاداری به شمار می آید همیشه کار مداحی را مردان انجام میدهندو از اینکه یک خانم بتواند مداحی و نوحه خوانی کند جای تعجب بوده است .

مداحی زن در نجف اشرف

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که یک خانم در نجف اشرف کار مداحی و نوحه خوانی را انجام می‌دهد که در نوع خود بسیار عجیب است.

همانطور که میدانیم آواز خواندن زنان در کنار مردان از نظر مراجع تقلید نهی شده است اما مداحی خانم ها می تواند در نوع خود جالب باشد خانم محجبه ای که در حرم امام علی علیه السلام نوحه می خواند و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است مداحی زیبا با صدایی خاص که باعث شده این ویدیو مورد توجه قرار بگیرد.

با فرا رسیدن ایام محرم بسیاری از شهرهای ایران و جهان که دارای شیعه میباشند به عزاداری می پردازند.

اتفاقاتی که در واقعه عاشورا در ایام محرم افتاده است بعد از گذشت سالها همچنان توسط شیعیان زنده نگه داشته و برای مظلومیت امام حسین بر خاندان او عزاداری برگزار می شود.

ماه محرم از ایام مقدس اسلامی بوده که در آن حوادث زیادی رخ داده است که یکی از آنها به شهادت رسیدن امام حسین سومین امام شیعیان و یاران و خاندانش بوده است

حکم مداحی زنان چیست؟

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

س: آیا مداحى براى بانوان جایز است؟

ج) مداحى زن در جایى که مى‌داند نامحرم صداى او را مى‌شنود اگر موجب جلب توجه و تهییج نامحرم و یا مفسده دیگرى گردد، جایز نیست.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی

س: آیا نوحه خوانى و مرثیه سرایى زنان که مستلزم رسیدن صداى آنها به نامحرم است، جایز است؟

بسمه تعالى: هرگاه شنیدن نوحه خوانى زن، مفسده نداشته باشد، اشکالى ندارد. والله العالم

حضرت آیت الله العظمی مکارم

شغل بعضى از خانم ها ذکر توسّل به اهل بیت(علیهم السلام)در مجالس زنانه است. گاهى از اوقات به هنگامى که مشغول روضه خوانى یا مداحی و مولودی خوانی هستند مردان و یا بچّه هایى که خوب و بد را مى فهمند وارد حیاط آن خانه مى شوند و صداى این خانم را مى شنوند. حکم این قبیل روضه خوانى ها و مداحی و مولودی خوانی چیست؟

در این مورد که نوشته اید، صداى خود را آهسته تر کند و یا بدون تکیه به صوت بخواند.

س: مرثیه خوانى و یا مدّاحى زنان با بلندگو، بطورى که موجب بروز مفسده گردد، چه صورت دارد

ج:در فرض سوال؛ جایز نیست.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *