مداحی وفات حضرت ام البنین (ُس) سال 1401 سوزناک و زیبا

10 مداحی وفات حضرت ام البنین (س) جانسوز سال 1402 نوحه و روضه سوزناک

نوحه های زیبا برای وفات حضرت ام البنین

وفات حضرت ام البنین یکی از روزها مهم تاریخ اسلام است مادر حضرت ابوالفضل و همسر امام علی علیه سلام که رشادت های زیادی درباره او در تاریخ ثبت شده است حضرت ام البنین سعی میکرد که جای حضرت زهرا را پر کند به خودش سختی های زیادی میداد تا بتواند برای فرزندان حضرت زهرا یعنی امام حسین و امام حسن و حضرت زینب مادر واقعی باشد در زندگی جای خالی حضرت زهرا علیها السلام را برای فرزندان ایشان پر کند؛ مادری که در اوج شکوفایی پژمرده شد و آتش به جان فرزندان خردسال زد: فرزندان فاطمه زهرا علیها السلام در وجود این بانوی پارسا، مادر خود را می دیدند و رنج فقدانِ مادر را کمتر احساس می کردند.
ام البنین علیها السلام ، فرزندان دختر گرامی رسول خدا صلی الله علیه و آله را بر فرزندان خود مقدّم می داشت و بخش عمده محبت و علاقه خود را متوجه آنان می کرد و آن را فریضه ای دینی می شمرد؛ زیرا خداوند متعال در کتاب خود، همگان را به محبت آنان دستور داده است.

10 مداحی وفات حضرت ام البنین (ُس) جانسوز سال 1402 نوحه و روضه سوزناک مخصوص وفا حضرت ام البنین را برای عزاداران در این صفحه مشاهده نمایید.

ام البنین مادر بزرگوار حضرت عباس است. نام او فاطمه دختر حزام بود. مورخان نام او را در میان یازده مادر ذکر کرده اند که هر یک به شکوه، شرافت و شهرت معروف بودند. پدرش نیز یکی از مشهورترین شخصیت های اعراب و رئیس قوم خود بود.

10 مداحی وفات حضرت ام البنین (س) جانسوز سال 1401 نوحه و روضه سوزناک

دانلود مداحی وفات حضرت ام البنین (ُس)

مداحی حاج منصور ارضی

دانلود

……

مداحی سیدمجید بنی فاطمه

دانلود

……..

مداحی حنیف طاهری

دانلود

…….

مداحی محمدحسین پویانفر

دانلود

…….

مداحی حاج محمود کریمی

دانلود

…….

مداحی سید رضا نریمانی

دانلود

……..

مداحی میثم مطیعی

دانلود

…….

مداحی حاج محمد رضا طاهری

دانلود

……..

مداحی محمدحسین حدادیان

دانلود

……..

مداحی سیدمجید بنی فاطمه

دانلود

همچنین مورخان نام های بسیاری از اجداد این بانوی بزرگ را ذکر کرده اند که به اسب سواری، پهلوانی و شجاعت شهره بوده اند.

در خاتمه، حضرت ام البنین در زمینه های شرافت، گشاده رویی، نجابت، شجاعت و دلاوری از خانواده های پرآوازه بود.
ازدواج

هنگامی که امام علی همسرش فاطمه دختر رسول خدا (ص) را از دست داد، برادرش عقیل را که نسب شناس مشهوری بود فراخواند تا از او بخواهد بانویی را بجوید که از نسل دلاوران به دنیا بیاید. قهرمان شجاع و پاکیزه که مأموریتش حمایت از برادرش حسین (ع) در میدان کربلاست.

همچنین ببینید:

⚡️پیام و متن تسلیت وفات حضرت ام البنین

⚡️متن و پیام تسلیت وفات حضرت ام البنین س

⚡️عکس نوشته تسلیت وفات حضرت ام البنین

عقیل بدون تردید به برادرش توصیه کرد که از ام البنین – از قبیله کلاب – خواستگاری کند، زیرا پدران و قوم او در زمینه قهرمانی و شجاعت در میان دیگران پیشتاز بودند. امام على(ع) با توصيه او، از برادرش عقيل خواست كه نزد پدر آن بانو برود و از او دست بخواهد.

همین که عقیل موضوع را با او بیان کرد، عامر – پدر ام البنین – استقبال کرد و با افتخار پاسخ داد.

برخی از مورخان تأیید کرده اند که امام علی پس از وفات همسر اولش فاطمه راستین(ع) با ام البنین ازدواج کرد. برخی دیگر نوشته اند که امام علی قبل از ام البنین با امامه دختر زینب دختر پیامبر ازدواج کرده است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *