مدارس کدام استان ها به دلیل آنفولانزا تعطیل است؟ شنبه 16 آذر 98

مدارس کدام استان ها به دلیل آنفولانزا تعطیل است؟ شنبه 16 آذر 98

مدارس کدام استان ها به دلیل آنفولانزا تعطیل است؟ شنبه 16 آذر 98 را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

با فرارسیدن فصل سرما وضعیت آب و هوا به قدری آشفته است که مدارس بسیاری از استان تعطیل اعلام شده اند.

برخی از استانها مدارسشان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده و برخی دیگر به دلیل بیماری آنفولانزا تعطیل گردیده اند.

مدارس کدام استان ها به دلیل آنفولانزا شنبه 16 آذر 98 تعطیل است؟

در حال حاضر بنا به گزارش خبرگزاری های کشور شهرهای فریمان (در استان خراسان رضوی) و استان سیستان و بلوچستان و  استان اردبیل به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا مدارس‌شان در تمامی مقاطع روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شده است.

مدارس کدام استان ها به دلیل آنفولانزا تعطیل است؟ شنبه 16 آذر 98

بیماری آنفولانزا یک بیماری واگیر دار خطرناک بوده که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد و تشخیص آن از سرماخوردگی بسیا دشوار بوده و حتی متخصصان به سختی قادر به تشخیص این موضوع میباشند.

این بیماری در کشورمان جان بسیاری از افراد را گرفته و قربانیان آن روز به روز در حال افزایش میباشد.

آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا به نوعی عفونت ویروسی گفته میشود که خیلی ها آن را به سرما خوردگی معمولی اشتباه میگرند.
مردم اغلب برای توصیف هر نوع بیماری خفیفی که علائمی شبیه به آنفولانـزا دارند (مانند سرماخوردگی یا ویروس معده) از واژه‌ی آنفولانـزا استفاده می‌کنند. اما آنفولانـزای واقعی، متفاوت است. علائم آنفولانزا معمولا شدتش از سرماخوردگی بیشتر است و مدت زمان بهبودی این بیماری از سرماخوردگی معمولی طولانی تر است .
آنفولانـزا معمولا باعث هیچ گونه استفراغ یا اسهال در رده سنی بزرگسالان نمی‌شود.
شیوع آنفولانـزا اکثرا در اواخر پاییز و زمستان ایجاد میشود که امسال خیلی زودتر و در اوایل پاییز گریبان گیر مردم شده است. از آنجا که ممکن است بروز علائم آنفولانزا چندین روز طول بکشد، این احتمال وجود دارد که قبل از آنکه متوجه شوید که به آنفولانـزا دچارید، آن را به فرد دیگری انتقال دهید به خاطر همین ما به شما توصیه میکنم حتما به محض علایم خود را به پزشک مراجعه کنید و از هرگونه خود درمانی جلوگیری کنید و رعایت اصول بهداشتی را مد نظر قرار دهید چرا که این ویروس به سرعت قابل انتقال می باشد.

عوارض آنفولانزا چیست؟

در اکثر موارد، آنفولانـزا جدی نیست – فقط ناخوشایند است. اما برخی از افراد ممکن است عوارض شدید دارا باشند. این احتمال بیشتر در کودکان معرض خطر و در رده سنی سالمندان و افراد مبتلا به دیگر بیماری های طولانی مدت است که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می شود. خطر ابتلا به عوارض شدید آنفولانـزا در برخی افراد بیشتر است از جمله میتوان به :
بزرگسالان بالای 65 سال،نوزادن یا کودکان ، زنان باردار ، افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی ، افرادی که مشکلات تنفسی و ریوی دارند ، افراد مربوط به بیماری کلیوی ، دیابت ، قند ، افراد تحت درمان انواع سرطان ها از قشر آسیب پذیر هستند چون سیتم ایمنی این نوع بیماران معمولا بر اساس شیمی درمانی تضعیف شده و بدنشان حساس است.
کسانی که بیماری های طولانی مدت دارند که عملکرد سیستم ایمنی را کاهش می دهند.

علائم آنفولانزا چیست؟

گاهی آنفولانـزا با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. علائم سرماخوردگی و آنفولانـزا شامل آبریزش بینی / گرفتگی بینی (بخوانید: گرفتگی بینی نوزاد: 4 علت، 5 علامت، 4 درمان)، گلودرد و سرفه می باشد. برای کمک به تشخیص آنها، بعضی از

علائم آنفولانـزا که آن را از سرماخوردگی متمایز می کند عبارتند از:

درجه حرارت بالا ، عرق خفیف و لرز، سردرد، درد بدنی شدید ، احساس خستگی که معمولا خودرا
ممکن است با علائم گوارشی مثل تهوع، استفراغ و اسهال نشان دهد اینها در میان کودکان بیشتر از بزرگسالان رایج هستند. به طور معمول، علائم در حدود 1 هفته به تعویق می افتد. با این حال، احساس خستگی می تواند چند هفته ادامه یابد. شایان ذکر است که هر فرد مبتلا به آنفولانـزا تمام علائم را ندارد. برای مثال، ممکن است آنفولانـزا فاقد تب داشته باشید.

اولین علامت آنفولانزا چیست؟

اغلب خستگی یکی از اولین نشانه های آنفولانـزا و سرماخوردگی است. در آنفولانـزا خستگی اغلب شدیدتر است. سایر علائم اولیه شامل:
سرفه، گلودرد، تب ، بدن درد، لرز و تغییر در دستگاه گوارش

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *