ماجرای عجیب معشوقه شاه پری غفاری که سرنوشت عجیبی داشت

ماجرای عجیب معشوقه شاه پری غفاری و رابطه مخفیانه با محمدرضا پهلوی

پری غفاری در خاطرات خود که به رابطه عاشقانهاش با محمدرضا پهلوی پس از انقلاب 1357 می پردازد، در کتابی با عنوان تا سیاهی در دام شاه منتشر کرد. این کتاب در سال 1376 تنها یک بار منتشر شد که به گفته برخی منتقدان این کتاب در صورت تجدید چاپ می توانست پرفروش ترین کتاب تاریخ ایران باشد!

ماجرای عجیب معشوقه شاه پری غفاری که سرنوشت عجیبی داشت

ماجرای رابطه نامشروع شاه با پری غفاری چه بود؟

داستان شاه و پری داستان دختری است که با وساطت فردوست و مادرش وارد دربار می شود و آرزوی ملکه شدن را در سر می پروراند و مدتی انیس و مونس پادشاه می شوند. سرانجام شاه پس از ازدواج با ثریا اسفندیاری او را مانند آشغال بدرقه کرد و رویای کاخ رویایی او مانند حباب ترکید. پروین غفاری در واقع در روزهای جدایی شاه و فوزیه سرگرم پذیرایی از شاه بود.

پدر پروین غفاری که بود؟

پروین فرزند میرزا حسن غفاری همدانی که خود اهل تفرش بود در جوانی در مجلس شورای ملی مشغول به کار شد و آخرین سمت وی ​​مشاور رئیس بازرسی مجلس بود. به گفته پروین، او مردی دقیق و شناخته شده آزادی خواه بود و همواره به مبارزه با استبداد می بالید. به همین دلیل پس از آشنایی پروین با شاه و دیدارهای او از دربار; او همیشه او را از خطری که در انتظارش بود هشدار می داد.

ماجرای عجیب معشوقه شاه پری غفاری که سرنوشت عجیبی داشت

اما پری آرزو داشت که ملکه شود و وارد دربار شود و در مهمانی های باشکوه شرکت کند. و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کرد و تصور می کرد که سرانجام پادشاه قرار است با او ازدواج کند.

فردوست دلال آشنایی شاه و پری

پری دختری 16-17 ساله، مو بور، بلند قامت و زیبا بود؛ که فردوست در یک مهمانی در باشگاه افسران وی را همراه مادرش دید. فردوست در همین مهمانی به مادر و دختر نزدیک می شود و خود را معرفی نمود؛ فردوست را شناختند و با هم گرم گرفتند.

همچنین ببینید:

فیلم / رابطه لئوناردو دی‌کاپریو با جی جی حدید +عکس و جزئیات

فیلم / رابطه امباپه و اینس رائو پلی بوی لو رفت

رابطه شکیرا و رافائل نادال لو رفت +فیلم

فردوست در کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی می نویسد:
“…. تصور کردند که برای ازدواج خود آمده ام، به هر حال آدرسشان را گرفتم و ماجرا را به محمدرضا گفتم، محمدرضا گفت: مادر و دختر را به سرخ حصار بیاور؛ آنها را به سرخ حصار بردم، پس از مدت کوتاهی محمدرضا آمد، شاه را معرفی کردم، پس از معرفی، شاه مدتی با دختر قدم زده و پس از یک ساعت نزد من آمدند و محمدرضا گفت: که با پری قرار گذاشته است…”

ماجرای عجیب معشوقه شاه پری غفاری که سرنوشت عجیبی داشت

از آشنایی تا جدایی:

خانه ی پری غفاری در “نظامیه” حوالی میدان بهارستان بود. وی دوران ابتدایی را در مدرسه ی “نوروز” و دوره دبیرستان را در دبیرستان “شاهدخت” که در خیابان شاه آباد بود، سپری نمود. پری هنوز پانزده سال بیش نداشت که با تبانی مادرش و خانواده اسعدی نظام، بر سفره عقد نشاندند ، وی که دوشیزه ای دبیرستانی و بی خبر بود به عقد علی آشوری ـ پسر اسعدی نظام ـ در آمد.
عقد نافرجام پری و علی آشوری که بر اثر توطئه چینی ـ مادر پری و پدر علی ـ طراحی شده بود؛ پس از گذشت چهار ماه استحکام خود را از دست داد، و مادر پری فهمید که این پلکان ترقی محکم نیست ، پس از طریق دیگری سعی نمودکه در بدبختی دخترش کوشا باشد … پری از همان ابتدا با اکراه به عقد علی آشوری در آمده بود. مادر پری هم با وساطت حسین فردوست تلاش کرد که طلاق او را بگیرد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *