مقایسه کوییک و تیبا 2 و ساینا کدام بهتر است؟ (موتور و فنی و بدنه)

مقایسه کوییک و تیبا 2 و ساینا کدام بهتر است؟ (موتور و فنی و بدنه)

تفاوت میان ماشین های کوییک و تیبا ۲ و ساینا این سه ماشین سایپایی بازار کشور ایران مباحث این مطلب از مجله شبونه می باشد.

مقایسه کوییک و تیبا 2 و ساینا کدام بهتر است؟ (موتور و فنی و بدنه)

در ابتدا عرض کنیم که از نظر موتوری این سه خودرو هیچ فرقی با هم ندارند و موتور هر سه ۸۷ اسب بخار میباشد و فقط از نظر ظاهری با هم فرق دارند و جس بدنه و داخل کابین نظر همه یکسان هستند.

با دقت به بازه برابر قیمت کوییک و تیبا، در این بخش تصمیم به معرفی هر سه محصول سایپا و همچنین تفاوت این سه  ماشین از نظر خصوصیت های فنی، امکان ها و آپشن ها، طراحی داخلی و ظاهری، وضعیت ایمنی، تجارب رانندگی و همچنین شرایط بازار آنان را داریم تا هموطنان عزیز بتوانند تحلیل بهتری درباره خریداری نمودن این دو ماشین ملی را داشته باشند.

تا پایان ما را همراهی نمایید تا به مقایسه کوییک با تیبا ۲ و ساینا از همه‌ی جوانب آگاه شویم.

طی گذشتن چند دهه اخیر خودروسازهای اهل ایرانی سعی نموده اند از طریقه همکاری با دیگر خودرو ساز های دنیا، کیفیت و امکان های ماشین های تولیدی خودشان را بالا ببرند.

شرکت سایپا به عنوان یکی از عظیم ترین خودرو ساز های ایران در دهه ۹۰ سعی نموده تا نمونه هایی از ماشین های مناسب با شرایط خانوار متوسط اهل ایرانی را به بازار داخلی عرضه دهد که کوییک و تیبا دو، دو نمونه مشهور به حساب می‌آید.
از آنجا که این دو ماشین دارنده خصوصیت ها و مشخصه های شباهت بسیاری با یکدیگر دارند، خیلی از عزیزان درباره خریداری نمودن یکی از این دو محصول سایپا شک داشتند در واقع قیمت این دو ماشین هم آنچنان فرقی میانشان نمی باشد.

معرفی تیبا ۲

نقدهای بسیاری از شرکت سایپا به دلیل ساخت طولانی مدت پراید و نبودن نوآوری در محصول هایش، این شرکت را در بر داشته که با ارائه بعضی محصول های تازه به احتیاجات مشتری‌های خود جواب دهد که تیبا یکی از این محصولات محسوب می‌شود.

این ماشین در کل نمونه هاچ بک تیبا می باشد که از نظر ظاهری تفاوت بسیار اندکی با تیبا دارد.

مقایسه کوییک و تیبا 2 و ساینا کدام بهتر است؟ (موتور و فنی و بدنه)

این ماشین در سال ۹۲ به بازار کشور ارائه شد و طی این مدت موفق شده مشتریان خاص خودش را داشته باشد.

خریداری تیبا ۲

به نظر مدیر های سایپا، تیبا دو را برای طیف خاصی از هموطنان عزیز که اغلب جوانان می باشند، می سازند.

برای اینکه اسپرت تر و بسیار جذاب تر از نسخه شاخصی صندوقدار تیبا می باشد.

حتی بعضی معتقدند که این ماشین جز در بعضی موردهای ظاهری هیچ گونه تفاوتی با نمونه صندوقدار ماشین تیبا ندارد.

این ماشین که آن را به عنوان تیبا هاچ بک بیان می نمایند دارای پیشرانه یک و نیم لیتری ۴ سیلندر می‌باشد و شبیه با سایر محصولات سایپا مثل تیبا صندوقدار وساینا نیز می‌باشد.

سایپا کوییک از سال ۹۷ به بازار عرضه شده و در طی این مدت هواداران بسیاری یافته است.

کوییک بیشتر از هر ماشینی به محصول به معنای ساینا شبیه می‌باشد.

با این مقایسه که در طراحی ظاهری این ماشین ظرافت بیشتری در آن به کار رفته و در واقع نسبت به ساینا، حدودا امکان ها و آپشن های بیشتری نیز دارد و بعضی از این مدل هاچ بک ساینا به حساب می آورند.

پس منصوب میان کوییک یا تیبا ۲ میتواند منصوب بسیار جذابی به شمار آید، برای اینکه هر دو در کلاس ماشین های هاچ بک جای گرفته اند و در واقع طیف خاصی از هموطنان هوادار این نوع ماشین ها می باشند.

کوییک دارنده موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی می باشد.

اکنون در ادامه به تفاوت کوییک و تیبا ۲ از لحاظ خصوصیت های ظاهری و داخلی می پردازیم.

تفاوت کوییک و تیبا ۲ از لحاظ ظاهری به همان صورت که بیان شد نخستین و شاخص‌ترین شباهت کوییک و تیبا ۲ هاچ بک بودن این دو ماشین می باشد.

در کل هر دو آنان جزءهاچ بک های کوچک شرکت سایپا به شمار می‌آیند.

درباره طراحی خارجی تیبا هاچ بک یا همان تیبا ۲ باید افزود که این ماشین در قسمت مقابل به آن صورت طراحی جذابی ندارد و سادگی در آن بسیار می باشد.

طراحی ساده چراغ ها و جلو پنجره کوچکش از لحاظ خیلی از اشخاص جذاب به نظر نمی رسد و در کل نمی‌توان این قسمت از طراحی تیبا ۲ را به آن صورت پسندید.

تفاوت کوییک و تیبا ۲ از لحاظ طراحی این دو در واقع در بخش جلو طراحی قشنگ تر و اسپرت تری دارد، عللخصوص طراحی جذاب سپر و چراغ های مقابل سبب شده تا این ماشین نمای مقابل، یک ظاهر اسپرت در بر داشته باشد.

در قسمت جانبی هر دو ماشین از طراحی جذابی برخوردار نمی باشند.

از قبیل عیب های آنان می توان چرخ های کوچک و طراحی ساده جانبی را نام برد.

در قسمت عقب ماشین ها هم باید افزود که شباهت هایی به هم دیگر دارند، ولی به نظر که طراحی کوییک زیبا تر و حیرت انگیز تر می باشد.

ولی لازم به ذکر می باشد که افزودن باربند و زه پلاستیکی گلگیر ها در جذابیت کوییک نسبت به تیبا ۲ موثر بوده و مثل اینکه سایپا تصمیم داشته با افزودن این قطعه ها در طراحی ظاهری و هم اینک اضافه نمودن ارتفاع این ماشین نسبت به تیبا هاچ بک و درج کلمه زیر آینه ها، کوییک را در سگمنت هاچ بک های کراس جای دهد!

به صورت کلی در طراحی ظاهری، کوییک امتیاز بهتری از هم خانواده اش به معنای تیبا ۲ خواهد داشت.

مقایسه کوییک و تیبا 2 و ساینا کدام بهتر است؟ (موتور و فنی و بدنه)

ولی درباره طراحی کابین کوییک و تیبا ۲ باید افزود که به صورت کلی در ماشین های گوناگون محصولات سایپا به این صورت در طراحی داخلی نمی‌باشد.
طراحی ساده ویژگی شاخصی درون کابین تیبا هاچ بک و کوییک به حساب می‌آید.
البته بعضی معتقدند که طراحی درونی کوییک کمی بهتر از تیبا ۲ می‌باشد و تا حدی جذاب تر است.

در ادامه تفاوت تیبا و کوییک از لحاظ فنی بیشتر صحبت می کنیم.
بایستی افزود که این به آن صورت نمی‌توان مقایسه محسوسی را میان این دو ماشین نگاه نمود و اغلب مقایسه انان در طراحی ظاهری می باشد.

در هر حال که بعضی معتقدندکه موتور کوییک به خاطر بعضی تغییر های نرم افزاری کمی قوی‌تر از محصول سایر سایپا به معنای تیبا ۲ می باشد.

در ادامه تفاوت کوییک و تیبا ۲ به پیگیری امکان های رفاهی این دو ماشین می پردازیم.

قیمت کوییک آر (کوییک r) دنده ای امروز در بازار و کارخانه ۱۴۰۱
قیمت کوییک اس (کوییک S) دنده ای امروز در بازار و کارخانه ۱۴۰۱
قیمت پراید امروز ۱۴۰۱ در بازار و قیمت کارخانه

بیشترین تفاوت کوییک با تیبا ۲ را میتوان در امکان های این دو ماشین نگاه نمود.
در آن جایی که سایپا سعی نموده تا در ماشین کوییک امکان ها و آپشن های بیشتری را نسبت به تیبا هاچ بک عرضه بدهد، به صورتی که در کوییک بعضی امکان ها از جمله بودن فرمان هیدرولیک و برقی که می باشد.

یکی دیگر از امکاناتی که وجود دارد نمایشگر لمسی است، که یکی از تیپ های کوییک به شمار می‌آید.

دیگر امکانات

دکمه های کنترلی روی فرمان، نویگیشن ای، دوربین عقب «نمونه اتومات» باز شدن خودکار درها در زمان تصادف، نشانن دهنده دمای محیط بیرون، باز نمودن قفل در صندوق عقب با ریموت کنترل، کروز کنترل و سیستم وارد شدن به ماشین بدون سوئیچ، چراغ هشدار دهنده عیب های موتور، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور پارک ماشین در نمونه آشنا.

در ادامه تفاوت تیبا ۲ با کوییک به بررسی ایمنی این دو ماشین می پردازیم.
این دو ماشین تفاوت آنچنانی از نظر ایمنی ندارند و می توان به یکی از نقطه های ضعف ماشین آنان اشاره نمود که محصولات سایپا هم از آن مستثنی نمی باشند. در هر حال به نظر در این قسمت هم کمی وضعیت کوییک نسبت به هم خانواده سایر خودش بهتر باشد.
برای تفاوت ایمنی دو ماشین بعضی تجهیز ها در رابطه با ایمنی آنان در جدول زیر بیان شده است.

تجارب رانندگی

تفاوت کوییک و تیبا ۲ را از لحاظ تجارب رانندگی در ادامه به آن می‌پردازیم.

هر دو ماشین به خاطر پیشرانه ای که قدرت بسیار ندارد امکان دارد در بعضی راه‌های صعب‌العبور راننده با مشکل روبه رو نماید وبه آن اندازه توان برای پیشروی تمامی را نداشته باشند.

می توان گفت بلندی صدا به درون کابین ماشین یکی دیگر از نقطه های آنان زمان رانندگی به حساب می‌آید.
درباره مصرف سوخت هم اگر چه این مقایسه به آن صورت با یکدیگر تفاوت ندارند، ولی در واقع کوییک به اندازه کمی مصرف سوختش بیشتر می باشد.

به نظر دو محصول شرکت سایپا ماشین های خیلی مناسبی برای مسافرت های داخل شهر و رفت و آمد در راه های پر ترافیک کلان شهرها به شمار می‌آیند.
چون که طراحی که در آن وجود دارند برای خیابان ها و اتوبان های کشور خیلی مناسب می باشد.

در واقع از نظر تجارب رانندگی با آن صورت تفاوتی میان محصولات گوناگون سایپا از قبیل ساینا، تیبا و کوییک نمی باشد، ولی اگر این را بخواهیم بازگو نماییم نمونه اتوماتیک کوییک را با تیبا۲ مقایسه نماییم باید باز کنیم کوییک پلاس «اتومات» دارای گیربکس اتوماتیک، کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا می‌تواند به‌مرور سواری لذت بخش تری را برای شما داشته باشد، که خیلی بالاتر از دیگر اعضای خانواده x۲۰۰ می‌باشد.

تحلیل بازار و سخن پایانی

به آخرین قسمت از مطلب تفاوت کوییک و تیبا ۲ رسیده ایم.
از نظر قیمت و شرایط بازار باید افزود که کوییک که در واقع با قیمت زیادتری به بازار پا نهاده است به آن صورت که تقریباً ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان فرق میان قیمت آن با تیبا ۲ نیز می‌باشد.

کوییک به طور کلی امکانات و آپشن های بیشتری دارد و می توان در طراحی ظاهری هم افزود تفاوتهایی با سایر محصولات سایپا دارد.
به صورتی که این ماشین در ظواهر در واقع جذابیت بیشتری نسبت به تیبا ۲ نیز دارد، ولی در پایان این سلیقه و توان مالی مصرف کننده می باشد، که تصمیم آخر را می گیرد.
برای اینکه اگر برای مصرف کننده ها این اختلاف قیمت به آن صورت مهم نباشد، آن زمان در واقع خریداری کوییک محصول بهتری می باشد.
امیدوار هستیم به صورت کامل با تفاوت کوییک با تیبا ۲ آشنایی پیدا نموده باشید و موفق شده باشیم شما را در منصوب دقیق تر و بهتری راهنمایی نموده باشیم.
اگر سوالی در این عرصه دارید می توانید از طریقه کامنت با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *