موشک رعد 500 چیست؟ ماهواره بر +مشخصات موشک رعد 500

موشک رعد 500 ماهواره بر چیست؟ +مشخصات موشک رعد 500

موشک رعد 500 چیست؟ چکار میکند؟ +مشخصات موشک رعد 500 را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

موشک رعد 500 چیست؟

سپاه پاسدارن با رونمایی از جدیدترین موشک خود که قابلیت هدایت فضاپیما را دارد که بیشتر به عنوان ماهواره بر شناخته میشد.

رونمایی از "موشک رعد ۵۰۰ " و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها

مشخصات

این نوع موشک نسل جدیدی از فاتح بوده با این تفاوت که بدنه آن از کامپوزیت است و وزنش نصف موشک فاتح میباشد و 200 کیلومتر برد بیشتری نسب به ورژن قبلی خود دارد .

این موشک قادر است که سوخت خود را در خارج از جو تامین کند که شرایط را برای ارسال ماهواره به خارج ا کره زمین فراهم میسازد.

با توجه به امکاناتی در آن دیده میشود دیگر کار ساخت موشک های زمین به زمین با بردهای طولانی و رادار گریز آسان خواهد شد و میتوان با استفاده از تکنولوژی به کاربرده شده در آن سپر موشکی دشمن را رد کند و به اهداف مورد نظر برخورد کند.

امروز 20 بهمن ماه 1398 سپاه پاسداران از این موشک رونمایی کرد و جزئیات کاملی را درباره نحوه عملکرد آن در مقابل دوربین های خبرنگاران ارائه داد که مورد توجه بسیاری از رسانه های دنیا قرار گرفت و شبکه های بی بی سی و سی ان ان این مراسم را پوشش دادند.

رونمایی از "موشک رعد ۵۰۰ " و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها

عملکرد موشک رعد 500

پرتابگرد سامانه موشکی رعد، یک خودروی ۶ چرخه می‌باشد که شباهت ویژه‌ای به نمونه چرخدار به کار رفته در سامانه سطح به هوای بوک-ام-۱–۲ روسی دارد، و حامل یک مجموعه سه تایی از موشک است که دو درجه آزادی سمتی و ارتفاعی داشته و در برخی نمونه‌ها مجهز به رادار هم بوده و به نظر می‌رسد زیر قسمت موشک‌ها محلی برای استقرار خدمه داشته باشد.

به نظر می‌رسد این پرتابگر باید حامل تجهیزات مخابراتی و سامانه‌های نمایش وضعیت اهداف و تخصیص آن‌ها به هر یک از پرتابگرهای درگیر در هر آتشبار و سامانه‌های پردازش راداری برای نمونه مربوط هم است

شباهت ویژه این پرتابگر به نمونه مورد استفاده در نسل جدید سامانه تور-ام-۱ یعنی تور-ام-۲ و در صورت تولید نمونه بومی از سامانه تور احتمالاً همین پرتابگر حامل موشک‌های آن خواهد بود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *