نحوه ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان در 1400 + سایت یارانه معیشتی

نحوه ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان در سال 1401 + سایت یارانه معیشتی

نحوه ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان در 1401 + سایت یارانه معیشتی در سال 1401 برای ثبت نام یارانه 300 و 400 هزار تومانی همراه جزئیات کامل ثبت نام و لینک و آدرس ثیت نام جاماندگان یارانه معیشتی را در این صفحه مشاهده نمایید.

نحوه ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان در 1401

این روزها خبرهای واریز یارانه معیشتی در سال 1401 بسیاری از مردم به سمت خود کشانده است و در حالی که برخی از مردم یارانه معیشتی دریافت میکنند اما برخی دیگر از دریافت این مبلغ محروم شده اند.

نحوه ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان در 1400 + سایت یارانه معیشتی

مبلغی که به علت فشار و مشکلات اقتصادی به حساب مردم واریز میشد اما برخیها از گروه حذف شدند و یا جا ماندند.

سال گذشته کد دستوری برای افرادی که معترض به حذف در نظر گرفته شد که با سامانه #۶۳۶۹* میتوانستند اعتراض خود را اعلام کنند اما بعد از گذشت چند روز مهلت اعتراض نیز به پایان رسید.

در حال حاضر در سال 1401 خبری مبنی بر اینکه روشی برای ثبت نام جاماندگان در نضر گرفته شود وجود ندارد و باید صبر کنیم در اینده ببینیم آیا طرحی برا ثبت نام به وجود خواهد آمد یا خیر.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مراعی ماندن تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لازم است بخش هزینه‌ای و درآمدی جدول هدفمندی یارانه ها تفکیک شود، از این رو این تبصره مراعی خواهد ماند.

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این تبصره اعلام کرد از آنجا که بخش درآمدی و هزینه‌ای تبصره ۱۴ به درستی تفکیک نشده، بهتر است این تبصره مراعی بماند تا کمیسیون تلفیق و اداره قوانین و مقررات مجلس این دو بخش را تفکیک کرده و فردا (پنجشنبه) در صحن مطرح شود.

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که کلیه سرپرست خانوارها که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند لیکن خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند از ظهر یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را به کد دستوری #6369* ارسال کنند، در این صورت ظرف 24 ساعت برای آنها کد رهگیری ارسال می شود.

سامانه حمایت معیشتی به آدرس سایت hemayat.mcls.gov.ir توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور سر و سامان دادن به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه  و جاماندگان حمایت معیشتی راه اندازی شده است. در این نوشتار راهنمای ورود به سایت حمایت معیشتی و ثبت خانوار جدید را ارائه خواهیم کرد.

در سال های گذشته به منظور کمک به مردم در برابر تورم موجود در کشور، اقدام به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها توسط دولت شد. سامانه درخواست یارانه و کمک حمایت معیشتی دولت هم به همین منظور راه اندازی شد.  طبق این طرح به هر عضو از خانوارها مبلغی به عنوان یارانه تعلق می گرفت. در ادامه تغییراتی در این طرح به وجود آمده و مقرر شد که افراد با توانایی مالی بالا از این طرح خارج گردند. به همین دلیل، در چند مرحله یارانه برخی افراد و گروه ها حذف گردید. در ادامه طرح یارانه معیشتی تنها برای برخی دهک های پایین بارانه بگیر اجرا شد. پس یک گروه از مخاطبان سایت ثبت نام یارانه معیشتی سال ۱۴۰۰ افرادی هستند که در بازه های مختلف به اشتباه یارانه شان قطع شده است. این افراد با ثبت نام سامانه حمایت معیشتی می توانند نسبت به انجام اعتراض و دریافت این یارانه اقدام نمایند.

سید احسان خاندوزی امشب _دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱_ در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: همانطور که در بیانات آقای رئیس جمهور بود بنای دولت بر این است که همزمان با اصلاح نظام یارانه‌ای کشور، بر خلاف رویه گذشته که فشارهای زیادی بر جامعه وارد شد اما قدرت خرید جبران نشد، این اتفاق رخ دهد و اکنون فرایند واریز یارانه‌ها آغاز شده که تا چند ساعت آینده به حساب همه مشمولان دریافت یارانه واریز خواهد شد.

نحوه ثبت نام یارانه معیشتی جاماندگان در 1401 + سایت یارانه معیشتی

وی درخصوص میزان پرداختی یارانه‌ها، افزود: سال‌ها درخصوص حمایت هدفمند و هوشمند مسائلی از جمله نبود زیرساخت اطلاعات رفاهی خانوارها وجود داشت، با توجه به اینکه بخش خوبی از اطلاعت اقتصادی خانوارها در وزارت تعاون تجمیع شده، این امکان وجود دارد که فقیرترین دهک‌های مالی کشور شناسایی شوند. تفکیک بین دهک‌های خانوارها با دقت زیاد انجام شده است و گروه‌های نیازمند و طبقه متوسط شناسایی شده‌اند.

وزیر اقتصاد گفت: ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد در خصوص نان و دارو، همه ایرانیان از جمله یارانه بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند یارانه دریافت می‌کنند.

خاندوزی اضافه کرد: دولت به دنبال حمایت نقدی صرف نیست، بسته حمایتی در این بخش ارائه شده که از جمله آن می‌توان به بسته حمایتی وزارت راه و شهرسازی درخصوص اجاره‌بها مسکن اشاره کرد بر این اساس بخشی از بار افزایش اجاره بها با تسهیلات بانکی جبران خواهد شد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *