نحوه دریافت وام ازدواج 50 میلیونی در سال 99

نحوه دریافت وام ازدواج 50 میلیونی در سال 99 +شرایط و مدارک

تصویب وام ازدواج 50 میلیونی در سال 99 را به همراه جزئیات کامل را در ادامه این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

تصویب وام ازدواج 50 میلیونی در سال 99

وام ازدواج با توجه به تورم و افزایش قیمت های لوازم خانگی و در راستای تشویق جوانان به ازدواج افزایش یافت و 100 میلیون تومان شد.

در سال جاری وام ازدواج دوبار افزایش یافته است که بار اول به 60 میلیون تومان و بار دوم 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

نحوه دریافت وام ازدواج 50 میلیونی در سال 99

با توجه به گرانی های کالاها و لوازم اساسی خانگی قدرت خرید خانواده بسیار کاهش یافته است و آمار ازدواج به شدت پایین امده در حالی از طرف دیگر آمار طلاق در حال بالا رفتن است.

جمعیت مردم ایران نیز در چند سال اینده رو به پیر میرود چرا که بسیاری از جمعیت ایران را دهه شصتی تکشیل میدهند و دولت بااید به فکر افزایش آماز ازدواج و فرزند اوری بیافتد که جمعیت ایران جوان بماند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب افزایش وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان در این جلسه خبر داد.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین براساس تبصره ۱۶ بند «الف» وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش و بازپرداخت پنج ساله به هفت سال افزایش پیدا می‌کند.

جمعیت ایران رو به پیری است

یکی از بدقواره‌ترین و نامتقارن‌ترین نمودارهای هرم سنی در جهان متعلق به ایران است. هرمی که یک موج بزرگ جمعیتی در میانه آن ساختار جمعیتی کشور را به هم زده است. این موج بزرگ جمعیت متولد دهه ۱۳۶۰ است که در طول زمان به جلو حرکت می‌کند. در حال حاضر بین ۲۷ تا ۳۷ سال دارد و تا ۳۰ سال آینده به مرز متعارف سالخوردگی می‌رسد.

طبق سرشماری‌های رسمی در فاصله سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ بیش از ۱۷ میلیون نفر در ایران به دنیا آمده‌اند. بیش از ۸ میلیون نفر در نیمه اول دهه ۱۳۶۰ و بیش از ۹ میلیون نفر در نیمه دوم. این حجم از ازدیاد جمعیت در تاریخ پیش و پس از دهه ۱۳۶۰ بی‌سابقه است، چنانکه با ورود به دهه ۱۳۷۰ موج زاد و ولد فرو می‌نشیند و به سطح ۱۲ میلیونی یک دهه قبل‌تر، یعنی دهه ۱۳۵۰ بازمی‌گردد. شاید که جامعه به تجربه دریافته بود، منابع موجود پاسخگوی چنین حجمی از جمعیت نیست. نه فضا و امکانات کافی است و نه غذا برای اینکه بتوان هر ۱۰ سال بیش از ۱۵ میلیون به جمعیت یک کشور اضافه کرد.

راهنمای ثبت نام وام ازدواج

  1.  مطالعه نمودن تمامی شرایط و دستورالعمل های دریافت وام ازدواج پیش از ثبت نام.
  2. ثبت نام و کامل نمودن  فرم مربوط در سایت برای هر کدام از زوجین به طور جداگانه.
  3. دریافت کردن کد رهگیری ۱۰ رقمی.
  4. رجوع به سایت بعد از تعیین شعبه ( جهت آگاهی و اطلاع از شعبه اعطای وام ازدواج).
  5. بایستی در ظرف ۱۲ روز کاری به شعبه معرفی شده مراجعه کنید( همراه داشتن مدارک الزامی است).
  6. به پایان رساندن مراحل دریافت وام در شعبه مشخص شده .

نکته : چنان چه در موعد تعیین شده به شعبه مراجعه نمایید، ثبت نام شما حذف خواهد گردید.

نحوه ثبت نام

افرادی ابتدا بایستی از طریق http://ve.cbi.ir/TasKindSel.aspx  اقدام به ثبت نام  نمایند. سپس بعد از تکمیل کردن فرم مربوط یک کد رهگیری ده رقمی را دریافت می کنند. داوطلبان  باید در طی ۳ الی ۴ روز برای آگاهی از وضعیت ثبت نام خود و هم چنین مشخص شدن شعبه مربوط برای دریافت وام ازدواج به سایت مراجعه کرده و در صورت تعیین شدن شعبه عامل اعطای وام با دارا بودن مدارک لازم می توانند در بازه زمانی مشخص شده به شعبه رفته و وام خود را دریافت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ وام ازدواج

  1. ارائه اصل و کپی سند ازدواج
  2. ارائه کپی و اصل صفحات شناسنامه زوجین
  3. ارائه کپی و اصل مدارک شناسایی ضامن ها
  4. ارائه کپی و اصل کارت ملی موقت یا دائم زوجین
  5. ارائه اصل و کپی کارت ملی ضامن
  6. ارائه آدرس دقیق محل سکونت زوجین و کد پستی ده رقمی
  7. ارائه کد رهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت بعد از ثبت نام

شرایط زوجین برای تسهیلات ازدواج

1. دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

2. به هر یک از زوجـــین مــبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد

تبصره 1:  کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.

تبصره 2:  اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

3. دارا بودن کارت ملی و کد پستی محل سکونت متقاضی .

4. با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)

5. متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال شمسی (24 ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند .

شرایط ضامن برای دریافت وام ازدواج

1. اگر متقاضی اخذ وام ازدواج کارمند رسمی یا پیمانی دولت ، نیروی انتظامی و نظامی، موسسات و نهادهای عمومی مانند شهرداری، بنیاد، کمیته امداد و هلال احمر باشد، ارائه کردن گواهی تعهد کسر قسط ها از سازمان مربوطه به همراه فیش حقوق و حکم کارگزینی در صورت کفایت حقوق نام برده  نیازی به ضامن نیست.

2. ضامن می تواند یک کارمند رسمی، پیمانی یا بازنشسته دولت، نیروهای انتظامی و نظامی، موسسات عمومی مثل شهرداری، کمیته امداد و هلال احمر و بنیاد ، کارمند یا کارگر شرکت های تولیدی صنعتی فعال و بزرگ با ارائه نمودن آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و… باشد.

3. یک فرد کاسب دارای پروانه کسب به هنگام اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی باشد.

4. ضمانت یک فرد دارای حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص پرداخت کننده برسد.

5. در مورد متقاضیان روستایی ضمانت یک فرد ساکن روستا که صلاحیت و اهلیت وی توسط شورای اسلامی تایید شده است کفایت می کند.

منبع: موج نیوز

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *