نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از زبان وزیر دفاع آمریکا

نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از زبان وزیر دفاع آمریکا در کتاب خاطرات مارک اسپر را در ین صفحه ببینید.

نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی

وزیر دفاع سابق آمریکا جزئیات جدیدی درباره ترور سردار قاسم سلیمانی را در کتاب خاطرات خود به نام سوگند مقدس منتشر کرد .

نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از زبان وزیر دفاع آمریکا

مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا بوده در کتاب خاطرات خود درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی گفته است که زمانی که سلیمانی وارد فرودگاه بغداد شد به صورت پخش مستقیم از تلویزیون دونالد ترامپ پخش شد و از لحظه ورود تا لحظه انفجار ،دونالد ترامپ تماشاگر این اتفاق بود .

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین در کتاب خود نوشته نمونه dna جمع آوری شده از صحنه عملیات و انگشتری با نگین قرمز که در صحنه عملیات یافت نشان دهنده این بود که شخص کشته شده سردار سپاه قدس میباشد و همچنین می دانستیم یکی از مقام‌های ارشد گروه‌های شیعه نیز همراه سردار سلیمانی بوده است (که نامش ابومهدی مهندس است) اما نمی دانستیم اینکه کدام مقام دولت عراق به پیشواز او خواهد رفت یا خیر مدتی که خودروها در جاده برای حمله طراحی شده بودند حرکت کردند از سرعت شان متعجب شدم چراغ های خیابانی که جاده را روشن می‌کرد روی تصویری که ما میدیدیم با سرعت فزاینده چشمک می زدند آیا این موضوع عملیات مارا پیچیده می کرد آیا موشک ها به دقت لازم به هدف می خوردند اینها سوالاتی بود که برای من به وجود آمده بود.

نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از زبان وزیر دفاع آمریکا

چند ثانیه بعد صدای روی خط آمد و پرتاب موشک ها توسط ترامپ اعلام شد و به سرعت موشک ها به خودرو مورد نظر برخورد کردند او می گوید بعد از اینکه انفجار صورت گرفت در اتاق ما سکوت خیره‌کننده‌ای حاکم بود هیچکس حرف نمیزد و ترامپ به تلویزیون خیره شده بود چون نمی دانستیم قرار است چه اتفاقی رخ دهد و واکنش ایران چه خواهد بود.

نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از زبان وزیر دفاع آمریکا

همان‌طور که همه‌مان به صفحه نمایش خیره شده بودیم سکوت مرگباری حکمفرما بود، چون نمی‌دانستیم باید منتظر چه چیزی باشیم. خیلی زود صدای خشک و بی‌احساسی را از آن سوی خط شنیدیم که گفت: «اهداف نابود شدند.» مطمئن نیستم که چه کسی اول از همه موفقیت در این عملیات را به رئیس جمهور ترامپ اطلاع داد و یا او خودش از طریق خط زنده‌ای که برایش فراهم شده بود حمله را دید یا نه. پومپئو، میلی و من می‌دانستیم که حالا چیزهای بیشتری پیش رو داریم و باید برای قدم بعدی ایران آماده می‌شدیم.

نحوه شهادت و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از زبان وزیر دفاع آمریکا
قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۹ش عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد. وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. سلیمانی در سال ۱۳۶۰ش با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود. عملیات کربلای ۵ از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ دانسته شده که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *