نقد سریال آزادی مشروط داستان بی مزه که خنده دار نیست

نقد سریال آزادی مشروط داستان بی مزه که خنده دار نیست

نقد سریال آزادی مشروط داستان بی مزه که خنده دار نیست به نظر مجموعه آزادی مشروط چه نقطه ضعف هایی نیز دربردارد واینکه آقای ده‌نمکی کارگردان این مجموعه تا چه اندازه در تولید سریال کمدی موفق است؟

نقد سریال آزادی مشروط داستان بی مزه که خنده دار نیست

نقد سریال آزادی مشروط

مجموعه آزادی مشروط عنوان سریال ایرانی که توسط مسعود ده نمکی ساخته شده است.

این مجموعه در ژانر کمدی با امر کرونا می‌باشد.

این مجموعه طنزی، بسیار جذاب است، ولی میتواند ضعف هایی نیز در بر داشته باشد.

اکنون درادامه این بخش نقد و بررسی این مجموعه را با هم می‌خوانیم باما همراه باشید.

خانم کاشیان در خراسان اینگونه بیان می‌کند :
داستان مجموعه آزادی مشروط به آن صورت شروع می‌شود که بخاطر بیماری کرونا تصمیم گرفته می‌شود چندی از زندانیان با حکم آزادی مشروط برای چندی آزاد بشوند واینکه زندان اندکی خلوت تر بشود ، به همین دلیل فردی به اسم «طاها مرادی» با ایفای نقش پرویز فلاحی پور که کارهای نیروهای جهادی را در مسجد محل برعهده دارد واینکه شخصی خیرخواه می‌باشد، دراین بین وساطت یکی از زندانیان برای آزادی را می‌کند تا در مراسم ازدواج خواهر خود حضور پیدا کند.
واینکه در این بین یکی از زندانی ها با ایفای نقش علی مسعودی به طاها پیشنهاد می‌دهد به خاطر همکاری با وی وهمچنین یاری رساندن به اهالی، واسطه بشود وی هم آزاد گردد.

نقد سریال آزادی مشروط داستان بی مزه که خنده دار نیست

احتمال می‌رود در قسمت های بعدی جای گرفتن زندانی ها در وقت صورت گرفتن فعالیت خیر خواهانه وهمچنین یاری رساندن به اهالی، شروع داستان هایی خواهد شد.

آقای ده نمکی قبل از این در تولیدات سینمایی اش از جمله :
اخراجی‌ها و زندانی ها از جای گرفتن اشخاص در موقع متضاد با کاراکتر آنان استفاده نموده بود ودر این مجموعه هم به دنبال همین امر رفته است.

دو قسمت نخست این مجموعه اغلب درباره کارهای نیرو های جهادی وداستان آزادی زندانی های در رابطه با آن بود وبایستی مشاهده کرد آنان با طاها چه داستان هایی را به وجود خواهند آورد.

در واقع در گام نخست، آزادی مشروط موفق نشده با داستان های جذاب ومزاج های بانمک بیننده را به سوی خود سوق بدهد و آغاز نسبتا خوبی را داشته است.

داستان خنده دار نیست

قبل از مجموعه آزادی مشروط سریال هایی از قبیل :

«فرشتگان بی بال» ، «موج اول» هم ماجراهایی از بیماری کرونا داشته است، ولی مجموعه آقای مسعود ده نمکی یک سریال طنز آمیز نیز می‌باشد.

نقد سریال آزادی مشروط داستان بی مزه که خنده دار نیست

رسیدگی به دوران بیماری کرونا از دید کمدی میتواند یک برگ برنده برای مجموعه باشد، ولی با دقت به دو قسمت نخست ودوم این مجموعه، شاهد موقعیت های طنزی بسیار عالی وهمچنین مزاج های بانمک بوده ایم.

مثلا میتوان به بحث های یکی از زندانی ها به اسم بیژن با ایفای نقش «علیرضا استادی» وهمچنین رفیق وی با ایفای نقش علی مسعودی یا مزاج ها با اقوام مسولین زندان به اسم «بی تقصیر» که به آن صورت بانمک نمی‌باشد.

مجموعه آزادی مشروط از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی هم تصاویر نادرستی را عرضه کرده است.

مثلا یکی از مسولان زندان با یک ماسکی که آن را در زیر چانه خود قرار داده است، در میان زندانی ها آمده است واینکه دکتر های بیمارستان هم به همان صورت ماسک های خود را زیر چانه قرار داده اند در جلسه حضور یافته اند!

موزیکی که بابک افرا هنرمند موسیقی پاپ دراین جلسه اجرا نمود واینکه اجرا کردن گروه سرود با یک شعر با موضوع ایستادگی در برابر کرونا در اوایل مجموعه هم، به آن صورت که باید واقعی نبود.

ایفای نقش هنرمندان در آزادی مشروط

آقای پرویز فلاحی پور که در حال حاضر در مجموعه «آتش سرد» که از شبکه دو سیما در حال پخش می‌باشد حضور دارد و اینکه قبل از این نیز با سریال «بی نشان» که از شبکه سه پخش می‌شد ایفای نقش می‌نمود.

اکنون در این مجموعه «آزادی مشروط» کاراکتر شاخصی مجموعه را نیز برعهده دارد.

ایشان در سریال آزادی مشروط نسبت به دو مجموعه دگر یک کاراکتر بسیار متفاوت تری نیز بازی می‌کند، البته که کاراکتر طاها مثبت می‌باشد، ولی با آن لهجه کرمانشاهی که آقای فلاحی پور به آن صورت که باید نمی‌تواند آن را اجرا نماید واینکه شیرینی های کاراکتر وی، ایفای متفاوتی را به نمایش گذاشته است.

سایر هنرمندان این مجموعه از جمله :
علیرضا استادی
سروش جمشیدی و علی مسعودی هم ایفا های نسبتا خوبی وقابل پذیرشی را دارند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

3 نظر

  1. کورش حاتم درفش

    اونوقت یه خط در میون هم نشون میدن و مثل بقیه کارای این نکبت پونز بچسبون به پیشونی دخترا تو اوایل انقلاب میخوای بخا نمیخوای نخا،،همینی که هست و کامنت شم تو یوتیوب بلاک کرده که مثلا فحش نخوره قرمدنگ عوضی..
    لعنت به اون نونی که این کفتار به این بدبختای بازیگر( بجز مهران رجبی) داده.

  2. سلام .واقعا جای تاسف که با اینکه مردم عزیز ما عزیزانشون بر اثر کرونا از دست دادن . و آقای ده نمکی سریال طنزی با این مضمون بسازه .
    البته کسانی که عزیز ب ر اثر کرونا از دست دادن مثل خودم که خواهرم از دست دادم . می فهمم با دیدن این سریال چقدر باید متاثر شد تو کشوری زندگی می کنیم که از بیماری که باعث مرگ جمع کثیری از مردم عزیزم شد .از صدا و سیما پخش بشه . البته کسانی که عزیزی بر اثر این بیماری از دست ندادن بایدم به سریال بی مزه و مزخرف بخندن

  3. گفتن این سریال ۳۰ قسمتی هستش اما از ۴۰ قسمت هم گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *