نوشیدنی های خطرناک

با این نوشیدنی ها هرگز دارو نخورید

نوشیدنی های خطرناک, با این نوشیدنی ها هرگز دارو نخورید و لیست نوشیدنی های خطرناک برای خوردن دارو را در ادامه در مجله شبونه بخوانید.

نوشیدنی های خطرناک برای خوردن دارو

مصرف دارو باید با نوشیدنی میل شود و گاهی افرادی هستند که دوست دارند داروهای خود را به غیر از آب با انواع آب میوه ها و نوشیدنی ها بخورند.مطالب پزشکی
تصور اشتباهی که در بین مردم شایع است و برای تقویت و بهتر جذب شدن دارو آن را با آب میوه های مختلف صنعتی و غیر صنعتی میل می کنند‌.

نوشیدنی های خطرناک
اما بعضی آب میوه ها و نوشیدنی ها با دارو و ترکیبات آن تداخل ایجاد کرده و به جای فایده رساندن و سود باعث عوارض خطرناک و گاهی رگبار و مسمومیت می شود.
نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای و انواع آب میوه ها اثر بخشی دارو را کم می کند و گاهی برای سلامتی نیز مضر می باشد.

خطرناک ترین آب میوه ها خوردن دارو

ما در این بخش برای شما خطرناکترین نوشیدنی و تداخل آن با داروهای مصرفی را بیان می کنیم.

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت خاصیت و ترکیباتی دارد که بر روی ۵٠ نوع داروی مختلف، اثر منفی و بد و مضر می گذارد (از جمله داروهای استاتین).
با توجه به اینکه اثر این آب این میوه مرکباتی بیش از ٢۴ ساعت در بدن باقی می ماند، تغییر زمان مصرف دارو نمی تواند مشکل را برطرف کند و فرد باید صبر کند تا بیش از ٢۴ ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارورا مصرف کند و یا اینکه باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری نماید.

خواص آب انار

آب انار حاوی آنزیمی است که باعث شکسته شدن و کاهش اثر بخشی بسیاری از داروهای ضد فشار خون می شود.

انواع شیر مانند شیر ساده ،شیرسویا، اسموتی ھای حاوی شیر

شیر حاوی کلسیم می باشد که با داروهای تیروئید تداخل شدید دارد و باعث کاهش اثر بخشی آن می شود.
باید حداقل ۴ ساعت از زمانی که داروی تیروئید خورده اید، صبر کنید و سپس می توانید نوشیدنی حاوی کلسیم (مثل شیر) بنوشید.

انواع کافئین مانند قهوه، چای سبز و نوشیدنی ھای انرژی زا:
داروهای محرک با کافئین تداخل ایجاد می کند
می تواند تهدید جدی برای سلامتی محسوب شود.
مثلا، اگر از داروی افدرین، آسم و آمفتامین استفاده شود و ھمزمان نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامتی فرد بسیار خطرناک و مرگبار است.

انواع نوشیدنی ھای ورزشی و انرژی زا

نوشیدنی های ورزشی حاوی پتاسیم هستند مصرف ھمزمان این نوشیدنی ها با بعضی از داروھای قلبی یا داروھای ضد فشار خون، می تواند خطرناک و حتی باعث مرگ باشد.

ترکیبات چای سبز

هرگز چای سبز و خوراکی های حاوی ویتامین کا مثل بروکلی و کلم پیچ را با داروھای رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف نکنید چون اثردهی آنها کم شده و بی فایده می شود.

خطرات انواع دوغ

دوغ هم مانند انواع شیر اثر مشابه داشته، بنابراین استفاده از آن هم توصیه نمی‏ شود. این نوشیدنی نیز حاوی کلسیم است که برخی داروها با اتصال به آن از جذب کلسیم جلوگیری می‏ کند؛ پس به‌ طور کلی آب گزینه بهتری نسبت به سایر نوشیدنی ‌هاست.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *