فیلم / هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد ساخت آفغانستان را ببینید

فیلم / هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد ساخت افغانستان را ببینید

فیلم / هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد ساخت افغانستان را ببینید

چند جوان دانشجوی افغانستانی با دست خالی و با کمترین امکانات توانستند پهپاد بسازند و امید به آینده داشته باشند تا پهاد ها را ارتقا و به تولید انبوه برسانند.

جوانان افغانی نشان دادند که بسیار با استعداد بوده و همه تلاش خود را برای پیشبرد فناوری در کشورشان خواهند کرد هرچند که حضور طالبان در کشور باعث شد سختگیری هایی زیادی به دانشجویان گرفته شود اما نخبه های افغانی به صورت تمام وقت تلاش میکنند تا به اختراع بپردازند.

فیلم / هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد ساخت افغانستان

این پهپادها توسط تیمی از جوانان افغان از مرکز نوآوری وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای حمایت از نوآوران جوان طراحی و ساخته شده است.

در ویدئوی منتشر شده در توییتر مولوی غلام حیدر شهامت، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افغانستان، می بینیم که یکی از این پهپادها اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داده است.

همچنین ببینید:

فیلم وحشتناک درمان بیماری با عقرب در افغانستان را ببینید

خودروی افغانستانی بوگاتی ساخت افغانستان و طالبان آبرو ریزی شد

دانلود کامل کلیپ نماهنگ برای دختر همسایه افغانستان + صوتی

یکی از جوانان تیم سازنده این هواپیماها می گوید این هواپیما توانایی پرواز دارد و می تواند تا 300 کیلومتر پرواز کند.

وی توضیح داد که از این پهپاد می توان برای تصویربرداری هوایی استفاده کرد.

به گفته وی، این هواپیمای کنترل از راه دور دارای یک کنترل از راه دور الکترونیکی (مانند کنترل از راه دور) است که حرکت آن را کنترل می کند.

جزئیات بیشتری از این هواپیما منتشر نشده است اما به نظر می رسد این هواپیما از جمله هواپیماهایی است که می تواند در صنعت امنیت نظامی استفاده شود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *