واتساپ کی وصل میشه زمان رفع فیلتر شدن واتساپ و اینستاگرام مشخص شد

واتساپ کی وصل میشه زمان رفع فیلتر شدن واتساپ و اینستاگرام مشخص شد

واتساپ کی وصل میشه زمان رفع فیلتر شدن واتساپ و اینستاگرام مشخص شدجزئیات کامل را در این صفحه مشاهده نمایید.

واتساپ کی وصل میشه زمان رفع فیلتر شدن واتساپ و اینستاگرام مشخص شد

واتساپ کی وصل میشه

واتس‌آپ متا پلتفرمز روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از محدود کردن دسترسی ایران به این اپلیکیشن و پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلاش می‌کند تا کاربران در ایران را در ارتباط نگه دارد.

این سرویس پیام رسان در توییتی اعلام کرد واتس اپ در حد توان فنی خود برای دسترسی به این سرویس و اینکه شماره تلفن های ایرانی را مسدود نمی کند، هر کاری انجام می دهد.

به گزارش اینترنت نت بلاکس، ایران روز چهارشنبه دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ، دو مورد از آخرین شبکه‌های اجتماعی باقی‌مانده در کشور را در بحبوحه اعتراض‌ها مسدود کرد.

وینسنت برتیه، رئیس میز فناوری RSF گفت: «مقامات ایرانی با هدف قرار دادن اینستاگرام و واتس‌اپ، گام جدیدی در جهت تسلط کامل بر اینترنت ملی برداشته‌اند. «در میان قطع شدن مکرر اینترنت در سراسر کشور، اینستاگرام و واتس‌اپ اکنون محدود شده‌اند.

محدودیت دو پلتفرم مغضوب واتساپ و اینستاگرام به قوت خود باقی است و هرچند مسئله رفع فیلتر به تصمیم مراجع ذی‌صلاح و مشخصا نهادهای امنیتی وابسته است، اما یک شرط برای برداشته شدن فیلتر این دو پلتفرم بین‌المللی گذاشته شده و در صحبت‌های مسئولان تکرار می‌شود: این شرکت‌ها باید در کشور ما نمایندگی داشته باشند و طبق قوانین ما عمل کنند.

موضوعی که وزیر ارتباطات ۲۰ روز پیش از آن با عنوان «تغییر رفتار» پلتفرم‌ها یاد کرد. در همان مقطع برخی موضوع حضور این پلتفرم‌ها در ایران را امری محال خواندند که به دائمی شدن فیلتر اینستاگرام و واتساپ منجر می‌شد. در روزهای بعد اما دیگر خبری از این شرط و شروط نشد تا چند روز قبل که این بار از زبان یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد.

ییس سازمان پدافند غیرعامل که در یک برنامه زنده صداوسیما شرکت کرده بود، از حذف تصاویر قاسم سلیمانی توسط اینستاگرام شکایت کرد و گفت اینستاگرام در حالی اجازه انتشار تصاویر سلیمانی را نمی‌دهد که انتشار «آموزش سلاح، کوکتل و دعوت فراخوان» در این برنامه بلامانع است.

هرچند این شرط از سوی مسئولان در حال تکرار شدن است اما ظاهراً به محتمل و ممکن بودن آن چندان توجهی نشده است. محمدجواد نعناکار، کارشناس حقوقی و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با زومیت، برای گذاشته شدن چنین شروطی از سوی مسئولان دو احتمال را مطرح می‌کند:

گذاشتن چنین شرط عجیب و غریبی دو علت می‌تواند داشته باشد. یا ناشی از بی‌اطلاعی مسئولان است که نمی‌دانند در روابط بین‌المللی و حقوق بین‌الملل قواعدی وجود دارد که مانع از حضور نمایندگی این پلتفرم‌ها در ایران می‌شود یا یک شرط محال می‌گذارند که انجام‌پذیر نباشد و مستمسکی باشد برای این که بتوانند به محدودسازی ادامه دهند.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *