پخش آنلاین خورشید گرفتگی امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ (فیلم)

پخش آنلاین خورشید گرفتگی امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ (فیلم)

انتشار 13 آذر 1400 – Study time 2 minutes

پخش آنلاین خورشید گرفتگی امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ (فیلم) همراه جزئیات را در این صفحه مشاهده نمایید.

پخش آنلاین خورشید گرفتگی امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ (فیلم)

در 4 دسامبر، خورشید گرفتگی کامل از قطب جنوب قابل مشاهده خواهد بود. بخش جنوبی آمریکای جنوبی، آفریقا، استرالیا و نیوزلند نیز می توانند مراحل  ماه گرفتگی را ببینند متأسفانه این پدیده جذاب از کشور ما قابل رصد نیست. کسوف بین ساعت ۰۸:۵۹ تا ۱۳:۰۶ رخ می‌دهد و اوج آن نیز ساعت ۱۱:۰۳ است.

پخش آنلاین خورشید گرفتگی امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۰

برای مشاهده پخش انلاین باید وی پی ان فعال باشد

در همین حال، آجی تالوار، عکاس نجومی و معاون رئیس انجمن اخترشناسان نکاتی را در مورد چگونگی ثبت یک خورشید گرفتگی کامل به اشتراک گذاشت.

آیا فاصله کانونی ایده آلی برای عکس گرفتن از خورشید گرفتگی وجود دارد؟

اگر می خواهید روی تصویر از خورشید با جزئیات خوب کلیک کنید، فاصله کانونی عدسی یا تلسکوپ باید بیش از 1000 میلی متر باشد. در طی یک خورشید گرفتگی کامل، عمل روی خورشید نیست، بلکه در اطراف خورشید است. خورشید پوشیده است و شما می توانید تاج یا جو خورشید را ببینید که می تواند تا دو یا چهار شعاع خورشیدی گسترش یابد.

اگر می خواهید درونی ترین تاج را ثبت کنید، به فاصله کانونی 1000 میلی متر نیاز دارید. اگر می‌خواهید به تدریج قسمت‌های بیرونی کرونا را بگیرید، می‌توانید تا 800 میلی‌متر، 500 میلی‌متر یا حتی تا 200 میلی‌متر پایین‌تر بروید.

خورشیدگرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که خورشید، ماه و زمین در یک خط مستقیم قرار بگیرند؛ به طوری که ماه از بین زمین و خورشید عبور کند و مانع از رسیدن نور به زمین شود. هر بار که ماه به دور زمین می‌چرخد، هنگام عبور از فاز ماه نو در آسمان به خورشید نزدیک می‌شود. کسوف کلی هنگامی رخ می‌دهد که اندازه ظاهری ماه از دید زمینی‌ها اندکی بزرگ‌تر از اندازه ظاهری خورشید دیده شود و کل قرص خورشید توسط ماه پوشانده شود. پدیده خورشید گرفتگی هیچ‌گاه از کل دنیا قابل مشاهده نیست، ماه بسیار کوچک‌تر از زمین است و سایه‌ای که روی زمین ایجاد می‌کند هرگز بیشتر از چند صد کیلومتر نیست.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *