پیامک نهضت ملی مسکن ۱۴۰۱ کی میاد نحوه پیگیری و اگر نیامد چکار کنیم؟

پیامک مسکن ملی ۱۴۰۱ کی میاد نحوه پیگیری و اگر نیامد چکار کنیم؟

پیگیری پیامک نهضت ملی مسکن 1401 و اگر پیامک نیامد چکار کنیم؟ نحوه پیکیری پیامک نهضت ملی مسکن را در این صفحه ببینید

پیامک نهضت ملی مسکن ۱۴۰۱ کی میاد نحوه پیگیری و اگر نیامد چکار کنیم؟

پیامک نهضت ملی مسکن 1401

با اینکه مهلت نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است، خیلی از تقاضا کنندگان شهر هایی تازه بیان نمودند هنوز هیچ گونه پیامی درباره تایید، رد ویا مشخص شدن پروژه برای آنان ارسال نشده، پیگیری از مسئولان در رابطه با آن که وضعیت تقاضا کنندگان بلاتکلیف هستند به زودی زود مشخص خواهد شد و به آنان اطلاع داده می‌شود.

طی گزارشی، خیلی از تقاضا کنندگان طرح نهضت ملی مسکن که بیشتر نام‌نویسی های شهر های تازه می باشند بیان نمودند هیچ گونه پیامی در رابطه با تایید رد ویا تعیین پروژه به آنان ارسال نشده.

پیگیری ها در این عرصه در اینجا به اتمام رسید که وضعیت تقاضا کنندگان بلاتکلیف به زودی زود مشخص خواهد شد و به آنان اطلاع داده می‌شود.

آخرین اخبار از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن بیانگر آن می باشد که در قسمت خودمالکی تقریباً یک و نیم ماه اخیر تعداد کسانی که قرارداد پرداخت نمودن تحصیلات آنان در بانک تعیین شده به دو برابر رسیده است، ولی تعداد آنها آنچنان زیاد نمی باشد.

آموزش پیگیری

1- در مرورگر دستگاه خود، آدرس سایت ثبت نام مسکن ملی 1401 یعنی tem.mrud.ir را جست و جو نموده تا وارد صفحه اصلی سامانه ثبت نام مسکن ملی شوید.

2- برای اینکه اولابه غیر از بانک مسکن، دیگر بانک‌ها هنوز به این پروژه نرفته اند و دوما اینکه تقاضای آنچنانی در قسمت خودمالکی موجود نیست.

3- در صفحه جدید، در فیلد مشخص شده، کد ملی خود را وارد کرده و دکمه سبز رنگ تایید را کلیک نمایید

4- اکنون، رمز عبوری که به شماره همراه شما پیامک شده و کد امنیتی ای که در تصویر می بینید را در فیلدهای مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را بزنید. به این ترتیب، پیگیری ثبت نام مسکن ملی 1401 برای شما امکان پذیر خواهد بود.

از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ وزارت راه و شهرسازی اعلام نمود تقاضا کنندگانی که در هنگام نام نویسی درطرحهای اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، شهر محل درخواست ویا مشخص ها و اطلاع های خودشان را در سامانه نام نویسی اشتباه نوشته اند میتوانند از تاریخ پنجشنبه یکم اردیبهشت، یک ماه وقت دارند که با رفتن به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرسhttp://saman.mrud.ir نسبت به اصلاح شهر محل درخواست مسکن و یا مشخصات با اطلاع های خود اقدام بنمایند.

می‌توان گفت تقاضا کنندگان قبل از تغییر دادن شهر محل درخواست خود به «اطلاعیه نام نویسی از تقاضا کنندگان نهضت ملی مسکن» تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ در سامانه توجه بنمایند.

در صورت نداشتن امکان تامین زمین در شهر محل درخواست، در نزدیکترین شهری که امکان دارد به شهر محل درخواست تامین زمین صورت می‌گیرد.

بعد از اتمام مهلت فراخوان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن در آخر اسفند ماه سال قبل تقریباً پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نام نویسی نموده اند، که از اینها ۱٠٨ هزار واحد خودمالکی می‌باشد.
برطبق آخرین آمار ۹۹ هزارو ۵۴ واحد به بانک معرفی شده است و قرارداد ٨۶۵ واحد منعقد شده.
این عدد در تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱، ۶۹۰۹واحد بود.

همه‌ی آمار ذکر شده در رابطه با بانک مسکن می‌باشد و هنوز هیچ کدام از ۲۶ بانک دگر که متعهد به پرداخت نمودن تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن هیچگونه کاری در این عرصه عرضه ندادند.

عرضه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر طبق پیشرفت فیزیکی به خودمالک ها پرداخت خواهد شد.

درباره‌ی دیگر تقاضا کنندگان که در فراخوان نام‌نویسی وزارت راه و شهرسازی مشارکت نموده اند فعلاً هیچ گونه آماری از تشخیص پروژه اشخاص و اندازه پیشرفت فعالیت ها عرضه نشده.

ولی در برخی استانها خبری در رابطه با پیشرفت ۱۰ تا ۳۰ درصدی تعداد اندکی از پروژه‌ها به گوش رسیده است، اما آمار جمعی جمعیت در این عرصه فعلاً در دست ما موجود نمی باشد.

آنچه تا به حال عرضه شده این می باشد که از تقریبا ۵میلیون و۴٠٠هزار تقاضاکننده ٢ میلیون و ٣٠٠هزار نفر برطبق شرط‌های سه گانه از قبیل :
متاهل بودن، سابقه مالکیت و فرم «ج» به تایید رسیده است و برای بررسی دیگر شرط ها به استانها معرفی گردیده اند.

یکی از مانع هایی که وجود دارد اختصاص زمین می باشد، ولی دولت اعلام نموده است که برای ۹۶٠هزار واحد زمین تهیه شده، ولی تناسبی میان اندازه ثبت اسم ها در منطقه های جغرافیایی کشور با اندازه ثبت اسم ها موجود نیست.
بر این طبق دولت به سراغ راهکارهایی برای تهیه زمین در منطقه های پر تراکم می باشد.

بر اساس آماری که آخر فروردین ماه سال جاری به واسطه محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی عرضه شد ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، ٣٢١ هزار واحد نهضت ملی مسکن و ۱۰۸ هزار واحد طرح خودمالکی که برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی گردیده است و اکنون در حال انجام می باشد.
دولت وظایف ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را نیز دارد، که در مسکن شهری معادل سالی ۸۰۰ هزار واحد خواهد شد و ۲۰۰ هزار واحد دیگر ساخت مسکن روستایی می باشد، در حال حاضر از سقف ساخت و ساز مسکن شهری نیز جلوتر می باشیم.

آقای محمودزاده بیان نمودند :در ۷ ماه گذشته شاخص ترین کار اجرایی در قسمت مسکن که تهیه زمین بوده است، انجام شده است.
تایید شدن طرح، اخذ نمودن پروانه ساختمان، تاییدشدن نقشه های فنی و فراخوان برای تعیین سازنده در مرحله های بعدی می باشد، که اجرا شده است وتا امروز «در ۷ ماه گذشته» بیشتر از ٣٢١هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد مرحله های انجام شده رسیده است، که این تعداد واحد جدا از دیگر طرح‌های حمایتی می باشد، که در دولت های پیش آغاز شده بود.
در حال حاضر این واحدها مرحله های خاکبرداری را گذرانده است و به مرحله های تکمیل پی سازی و اجرای فیزیکی ساختمان رسیده است.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *