پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت 1400 چرا برام واریز نشد؟

نحوه پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت ۱۴۰١ چرا برام واریز نشد؟

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت 1401 چرا برام واریز نشد؟ و علت واریز نشدن سود سهادم عدالت در سال 1401 جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

نحوه پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت 1400 چرا برام واریز نشد؟

مدیرعامل سمات درخصوص شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت: همه شرکت‌های سرمایه‌پذیر درصدد بودند که با تأمین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند، اما شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.

باغستانی افزود: با توجه به محاسباتی که انجام دادیم، حدود سه میلیون نفر از هموطنان (مشمولان) به دلیل اینکه فوت کرده‌اند، سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند و از طرفی حدود دو میلیون نفر هم به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی‌توانند سود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود روز جاری همزمان واریز می‌شود، گفت: اگر فردی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده است، اما امسال آن را دریافت نکند، قطعاً به دلیل اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام و در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت 1400 چرا برام واریز نشد؟

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت 1401

سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت اسفندماه ۱۴۰۰ به مبلغ ۵۷۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شد روند واریز سود سهام عدالت برای ۴۰ میلیون نفر دارنده این سهام از از اواسط اسفند ۱۴۰۰ واریز شده است که البته برخی از مشمولان برایشان این اتفاق رخ نداده است اگر شما هم از جمله افرادی هستید که سهام عدالت خود را فروخته اید پس نباید منتظر دریافت سود آن باشید اما اگر سهام عدالت خود را دست نزده اید باید در اسفند مبلغ ۵۷۵ هزار تومان به حسابتان واریز شود.

اگر سود سهام عدالت دریافت نکردیم، چه کنیم؟

مدیرعامل شرکت سپرده‎گذاری مرکزی اوراق بهادار:
🔹اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد.
🔹برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده‎اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده‎اند، واریز می‌شود.

اگر این مبلغ به حسابتان واریز نشده و دارای سهام عدالت هستید می توانید با مراجعه به سامانه سجام به نشانی sejam.ir دلیل واریز نشدن را پیگیری کنید.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود دارای ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت هستند روز شنبه ۵۷۵ هزار تومان به حسابشان واریز میشود

مجید عشقی با اشاره به افزایش حدود ۳ برابری سود سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که شرکت سپرده گذاری مرکزی ۹۹% سوم سهامداران عدالت را از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت کرده است لازم به ذکر است که سود سهام عدالت برای مشمولان این سهام هرسال اسفند ماه به حساب آنها واریز میشود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم که پیشتر اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و یا سایت سهام عدالت ثبت کرده بودند، فردا (شنبه) سود خود را دریافت خواهند کرد./ تسنی

نتیجه گیری :
کسانی که به هر علتی از نام نویسی سهام عدالت در مرحله نخست جا ماندند، تا حالا می‌توانند برای برخورداری از این سهام ثبت نام بنمایند.
در سال‌های اخیر قسمتی از سهام شرکت های دولتی تحت عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شد.
بعضی از اشخاص که شرایط لازمه را دارند در ثبت نام در این مرحله جامانده و موفق نشدن این سهام را بگیرند.
اکنون دوباره ممکن است نام نویسی سهام عدالت برای بچه ها تازه به دنیا آمده اند و همچنین جامانده ها فراهم شده است.

براساس اطلاعیه های انتشار شده مجلس شورای اسلامی در این عرصه، تاریخ نام نویسی سهام عدالت از خردادماه سال ۱۴۰١ تا آخر همین سال می باشد.

به این صورت خانواده‌هایی که دارای فرزند تازه می باشند یا اشخاص جامانده از مرحله گذشته نمی توانند با استفاده از روش هایی که به واسطه دولت مشخص می‌شود، نام نویسی سهام عدالت سال جاری را انجام بدهند.
هزینه ثبت نام نیز با توجه به شرایط والدین امکان این را دارد که به واسطه نهادهای حمایتی یا خود شخص پرداخت بشود.

نام نویسی سهام عدالت برای بچه ها:

تا این جا اطلاع های لازمه را درباره تاریخ نام نویسی سهام عدالت سال جاری عرضه داده و روش های که احتمالاً به واسطه دولت برای ‌نام منصوب می‌شوند را بررسی نمودیم.
پس در حال حاضر از زمان اعلام شده برای نام نویسی را می دانید و درباره روش‌های احتمالی انجام این کار آگاهی لازم را دارید، ولی به همان صورتی که اشاره نمودیم، افراد واجد شرایط در این مرحله از نام نویسی سهام عدالت فقط جامانده های دوره گذشته نمی باشند، بلکه اشخاص تازه ای نیز به این لیست افزوده شده اند.

این اشخاص بچه هایی می‌باشند که از مرحله گذشته واگذاری سهام عدالت تا به حال به دنیا آمده و سهام گفته شده به آنان تعلق نگرفته.
پس اطلاع هایی که انتشار شده در این عرصه و بر اساس تصویب های مجلس، این بچه ها نیز می توانند در مرحله تازه ثبت نام خودشان را انجام بدهند و از این سهام بهره ببرند.
ولی روش نام نویسی سهام عدالت برای بچه ها نیز کاملاً با نحوه انجام این کار برای دیگر تقاضا کنندگان و جامانده ها می باشد.

پس می‌توان گفت آن دسته خانواده‌هایی که در بازه زمانی مرحله پیشین نام‌نویسی تا این مرحله فرزند به دنیا آورده‌اند، باید اقدام‌های لازمه درباره ثبت نام سهام عدالت برای فرزندانشان را انجام بدهند.

برای این کار، خانواده باید از تاریخ نام نویسی سهام عدالت سال جاری اطلاع داشته باشند و در وقت معین با استفاده از روشی که به واسطه دولت تعیین شده مسیر در رابطه با آن، را برای بهره مندی از این سهام عدالت سپری کنند.

این را بدانید که برای نام نویسی این سهام هیچ محدودیتی در تعداد بچه ها ندارد به این معنا که اگر فرزندان خانواده تعدادشان زیاد نیز باشد، می‌توانند تمام آنان را برای گرفتن سهام نام نویسی کنند.

برای آنکه این سهام به همه‌ی ایرانی هایی که شرایط لازمه را دارند تعلق می گیرد.

ولی از آنجایی که نام نویسی سهام عدالت با کد ملی می باشد، طوری که از طریق روش حضوری اقدام می نماید، باید کد ملی و سایر مدرک های لازمه را نیز عرضه بدهید.
در روش آنلاین نیز احتیاج به بارگذاری آنان نیز می باشد.

یک این امر مهم درباره نام نویسی سهام عدالت برای فرزندان این می باشد، که فقط اشخاصی که شرایط لازمه را دارند امکان انجام این کار را نیز دارند.

پس افرادی که در شرایطی که گفته شده را برای گرفتن سهام عدالت نداشته باشند، حتی به این صورت که فرزندی در چند سال اخیر متولد شده، باز نیز نمی توانند آنرا نام نویسی کنند.

در کل سیستم سهام عدالت آنطوری می باشد، که این سهام به دهکده های پایین‌تر جامعه تعلق می‌گیرد.
از لحاظ هزینه نام نویسی سهام عدالت برای بچه ها نیز باید این را بیان کنیم با توجه به شرایط خانواده امکان دارد احتیاج به پرداخت آن نیز باشد یا شاید لازم نباشد.

این طور که اگر خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز مثل: کمیته امداد یا بهزیستی باشند هزینه مورد احتیاج برای ثبت نام فرزند مثل مرحله نخست به واسطه آنها پرداخت خواهد شد و در غیر این صورت خانواده باید هزینه نام نویسی سهام عدالت را برای کودک خود پرداخت کرده تا فرزند از این سهام بهره مند بشود.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. شماره 1569 اصلا پاسخگو نیست مردم رو مسخره کردن

  2. من از اولین سال گرفتن برگه سهام عدالت تاکنون تنها یک مرتبه سال ۱۴۰۰ سود سهام دریافت کرده ام سود سال های قبل را که دریافت نکرده ام راچطور می توانم دریافت کنم
    لطفاً راهنمایی کنید شرایط مالی بسیار بدی دارم ،.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *