فیلم مصاحبه مریم پالیزبان بازیگر سینما و تلویزیون

فیلم مصاحبه مریم پالیزبان بازیگر سینما و تلویزیون را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

مصاحبه مریم پالیزبان بازیگر سینما

مریم پالیزبان از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشورمان بوده که در مرگ مهسا امینی اقدام به کشف حجاب کرده است او متولد ۱۵ مهر ۱۳۶۰ در ارومیه بوده و در عرصه تئاتر و سینما و شعر فعالیت می کند.

این روزها که برخی از بازیگران برای اعتراض به مرگ امینی اقدام به کشف حجاب و یا تراشیدن موهای خود می کنند خانم مریم پالیزبان نیز از ای قاعده مستثنی نبوده و اقدام به کشف حجاب کرد که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشت.

این بازیگر متولد ۱۵ مهر ۱۳۶۰ در شهرستان ارومیه بوده و در رشته فلسفه و علوم انسانی تحصیل کرده است و دکترای این رشته را اخذ نموده است.

این خانم گرایش مطالعات تئاتر از دانشگاه برای برلین را به دست آورده است و سال ۱۳۸۷ در حوزه شعر و اطلاعات شروع به کار کرده و اولین تجربه خود را در بازیگری با فیلم نقش عمیق دستاورد فیلمی که در آن موفق شد کاندید بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شود.

در واقع خانم پالیزبان با دیگری به در سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است و تا به حال این حرفه را ادامه داده است از فیلم‌های سینمایی او می‌توان به لانتوری لرزاننده چربی و نفس عمیق اشاره کرد .

کشف حجاب مریم پالیزبان بازیگر و انتشار عکس بدون حجاب در اینستاگرام

دختر ۲۲ ساله خوزستانی که در اواسط شهریور  توسط پلیس گشت ارشاد دستگیر و به اماکن منتقل شد متاسفانه به دلیل سانحه مغزی درگذشت و حرف و حدیث هایی درباره مرگ او به وجود امد.

ازواج و خروج از ایران
در سال ۸۱ بعد از بازی در اولین فیلم خود راهی آلمان شد. در آنجا ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد، او در این سالیان دور از ایران، زیست آکادمیک داشته و تدریس می کرده ولی نگذاشته است که فاصله‌‌ ای بین او و فضای هنری ایران به وجود بیاید.

بازگشت به سینما پس از ۱۰ سال
بعد از اولین فیلم خود، در سال ۱۳۹۱ فیلم لرزاننده چربی به کارگردانی محمد شیروانی رو بازی کرد این فیلم برنده جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام شده است. اما در ایران هیچ وقت مجوز اکران پیدا نکرد و توقیف شد.

ق (۱۳۸۲)

کتاب‌شناسی
م‍ن ای‍ن ج‍ا ن‍ی‍س‍ت‍م. ت‍ه‍ران: م‍اه ری‍ز، ۱۳۸۰. شابک: ‎۹۶۴-۷۰۴۹-۸۷-۰
خواب‌های من هر روز صبح با دیدن تو تعبیر می‌شوند. تهران: بن‌گاه‏، ۱۳۹۱. شابک: ‎۹۷۸-۶۰۰-۵۲۶۸-۱۶-۴

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *