2 کلیپ زیبا تبریک روز داروساز برای استوری

2 کلیپ استوری روز داروساز و داروسازی برای وضعیت واتساپ

کلیپ های استوری زیبا و خفن تبریک روز داروساز برای وضعیت واتساپ و پروفایل را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

کلیپ تبریک روز داروساز برای استوری و پروفایل

2 کلیپ زیبا تبریک روز داروساز برای استوری

روز تولد زکریای رازی در کشورمان به روز داروساز نامگذاری شده است او به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین پزشکانی که تا کنون زندگی کرده است در نظر گرفته می شود. نویسنده‌ای پرکار، نوشته‌های او در مورد علم پزشکی، حداقل تا قرن هفدهم بر روی عمل پزشکی در سراسر غرب تأثیر گذاشت.

رازی در نزدیکی تهران به دنیا آمد. در اوایل تحصیلات و تجربیات خود، علاقه و توانایی خود را در طیف وسیعی از زمینه ها نشان داد و در موسیقی، کیمیا (و شیمی)، فلسفه، ریاضیات و فیزیک تحصیل کرد و به موفقیت رسید. اما این رشته پزشکی بود که او تصمیم گرفت تا بیشترین تلاش خود را صرف کند و زندگی خود را نه تنها به عنوان یک پزشک شاغل صرف کند، بلکه گزارش هایی از درمان های پزشکی را از تعدادی منابع جمع آوری کند، خودش آنها را آزمایش کند، و نوآوری ها و پیشرفت های خود را اضافه کند. ، و نوشتن رساله ها و دایره المعارف های حاوی نتایج او. او به طور گسترده ای شناخته شد و مورد احترام قرار گرفت. او در اوایل قرن دهم به عنوان پزشک دربار عدود الدوله، حاکم ایران برگزیده شد و از او خواسته شد تا بیمارستان جدید بغداد را تأسیس و اداره کند.

رازی در تعدادی از زمینه های پزشکی به ویژه زنان و زایمان، اطفال، چشم پزشکی، زنان و بیماری های روانی کار خلاقانه ای انجام داد. کتاب «الجودری و الحسابة» او که به بیماری‌های کودکان می‌پردازد، اولین مطالعه منتشر شده در مورد آبله و آبله مرغان است. او 40 نسخه را پشت سر گذاشت و هنوز در سال 1866 مورد استفاده قرار گرفت. او بخش ویژه ای در بیمارستان بغداد برای بیماران مبتلا به بیماری های روانی ایجاد کرد و در نوشته های خود به طور مفصل به تأثیراتی که عوامل روانی بر سلامت جسمی و بیماری می گذارد پرداخت. او همچنین شکل اولیه روان درمانی را انجام داد.

کلیپ جذاب تبریک روز داروساز و داروسازی

دانلود

او در جنبه های دیگر نیز اندیشه های مدرن داشت. او معتقد بود که رژیم غذایی مناسب تاثیر مهمی بر سلامتی دارد. او اثرات درمان های تجربی را بر روی حیوانات قبل از تجویز آنها به انسان آزمایش کرد. او در حین جراحی از تریاک به عنوان داروی بیهوشی استفاده کرد و اولین کسی بود که از الکل برای اهداف دارویی استفاده کرد. او اولین توصیف از روش جراحی برای برداشتن آب مروارید را ارائه کرد. او همچنین مجموعه‌ای از استانداردهای حرفه‌ای را برای عمل پزشکی وضع کرد که بر رفتار انسانی با بیماران تأکید داشت.

رازی نویسنده ای پرکار بود و بیش از دویست عنوان کتاب به رشته تحریر درآورد. از این میان، مشهورترین آنها الحاوی است که به «کتاب جامع» ترجمه شده است. این اثر یک دایره المعارف بیست جلدی بود که حاوی جزئیات دانش پزشکی یونانی، سوری و عربی، همراه با تجربیات عملی خودش بود. در سال 1279 به لاتین ترجمه شد. چندین بار تجدید چاپ شد، هنوز در قرن شانزدهم مورد استفاده قرار می گرفت و یکی از آثاری بود که توسعه و عمل پزشکی اروپایی بر آن استوار بود.

پنجم شهریورماه در کشورمان روز داروساز میباشد که به دلیل تولد زکریای رازی پزشک و همه چیز دان ایران نامگذاری شده است و بسیاری از مردم ایران این روز را جشن میگیرند.

همه ما میدانیم که داروسازی از مهمترین مشاغل جهان بوده که حضورشان در سلامت جامعه تاثیرگذاری بسیاری دارد

داروسازان به همراه پزشکان ، پرستاران و سایر متخصصان پزشکی تمام مراقبت های پزشکی لازم را برای بیماران انجام می دهند و همه انها نیازمند و مکمل یکدیگر میباشند.

کلیپ زیبا روز داروساز و داروسازی

دانلود

در این روز جدیدترین پیام های پوستر روز داروساز را با همه داروساز به اشتراک بگذارید. این مناسبت را با وضعیت الهام بخش روز داروساز در WhatsApp ، نقل قول های داروساز و تصاویری که سهم شایسته ای دارند ، جشن بگیرید.

“به مناسبت روز ملی داروساز ، از داروسازان تشکر کنیم که با فداکاری و زحمتشان اطمینان می دهند که ما سالم و خوشحال  باشیم

همچنین ببینید متن تبریک روز داروساز مبارک 1400 

در این صفحه کلیپ هایی را به مناسبت روز داروساز اماده کرده ایم که شما بتوانید از انها برای ارسال به دوستان و آشنایان خود که در این حرفه فعالیت دارند استفاده نمایید و باعث خوشحالی انها شوید.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *