2 کلیپ کوتاه تبریک شب یلدا 1400 به ترکی برای استوری و وضعیت واتساپ

2 کلیپ کوتاه تبریک شب یلدا 1400 به ترکی برای استوری و وضعیت واتساپ

کلیپ تبریک شب یلدا 1400 به ترکی و آذری برای استوری و وضعیت واتساپ را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

2 کلیپ کوتاه تبریک شب یلدا 1400 به ترکی برای استوری و وضعیت واتساپ

کلیپ تبریک شب یلدا 1400 به ترکی و آذری

شب یلدا یکی از مهمترین سنت های ایرانیان بوده که از قدیم الایام تا کنون آن را اجرا میکرده اند و همیشه مورد توجه قرار گرفته است از قدیم الایام نسل به نسل منتقل شده و امروزه نیز این سنت چند هزار ساله را اجرا میکنند.

دانلود

این شب را در ایران و کشورهای همسایه که فرهنگ های مشترکی با آن دارند، شب «آغاز زمستان»، «یلدا» یا «شب میدان» نامیده می شود که این شب مصادف با شب قدر می باشد. انقلاب زمستانی.

انقلاب زمستانی به دلیل دقت تقویم و تقویم ایرانی و مطابقت کامل آن با تقویم طبیعی، همیشه و همه ساله مصادف است با شب سی ام آذر ماه نهم و سحرگاه اولین روز. ماه دهم یعنی «د».

از ابتدای تابستان، خورشید از مکانی کمی پایین‌تر از روز قبل در افق ظهور شروع به طلوع می‌کند و این وضعیت ادامه می‌یابد تا زمانی که خورشید در ابتدای زمستان به پایین‌ترین سطح جنوبی خود می‌رسد که به آن می‌گویند. نقطه “اعتدال”. از این روز به بعد، نقاط طلوع خورشید یک حرکت معکوس را دنبال می کنند، زیرا دوباره به سمت بالا حرکت می کنند و دوباره به انقلاب تابستانی باز می گردند.

دانلود

این بازگشت جدید خورشید به شمال شرق و سرعت فزاینده طولانی شدن روزها، جایگاه ویژه ای در باورهای مردم در گذشته های دور داشته است. گذشتگان آن را لحظه تولد تازه خورشید می دانستند که باعث می شود آن را با تکریم و احترام جشن بگیرند.

همچنین ببینید: متن و پیام تبریک شب یلدا 1400 به زبان ترکی و آذری 

در گذشته مردم در این شب آداب و رسومی برپا می کردند که یکی از این آداب و رسوم، برگزاری جشن در شب و بیدار ماندن تا طلوع آفتاب تا طلوع نوزاد نوزاد بود.

چای چایداندا داغ اولسون

ایش داماغون چاغ اولسون

شادلیق سنه یار اولسون

دشمنلرین خار اولسون

اوزون گجن شاد اولسون

غم غصه برباد اولسون

چله گجه سی سیزه و هرمتلی

اهل وعیالیزه شادلیق و شنلیق

دولی اولسون

یلدایز مبارک

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *