5 استوری کلیپ تبریک عید سعید فطر 1403 برای اینستاگرام و روبیکا

کلیپ های تبریک عید سعید فطر

رمضان سایه مهر از سر ما می‏‌گیرد / بال رأفت که فرو داشت، فرا می‏‌گیرد
چون نگیرد دلم از رفتن ماه شب قدر / که خدا سایه مهر از سر ما می‏‌گیرد
رمضان دار شفایی است که هر جان و دل/ داروی دردی از این دار شفا می‏‌گیرد
روزه با فطره، امان است و برات شب قدر / هر که شد در دو جهان کامروا می‏‌گیرد

عید زمانى است که خداوند متعال براى جایزه دادن و بهره‏ مند کردن بندگان از نعمت‌ها، آن را در میان روزها انتخاب مى‌‏کند، تا براى گرفتن خلعت‌ها و عطایا جمع شوند و به همگان اعلام کرده است که به درگاه او روى آورده و با اعتراف به بندگى و آمرزش خواستن از گناهان و عرضه نیازها و آرزوهایشان براى او تواضع نمایند. خداوند نیز در تمام این موارد به آنان وعده اجابت و اعطایى بالاتر از آرزوهایشان بلکه بالاتر از آنچه در دل بشرى خطور کرده، داده است.

عید فطر یکی از دو عید بزرگ و مهم اسلامی است، که مردم پس از یک ماه روزه داری و عبادت و دعا در درگاه پروردگار متعال در این روز منتظر پاداش و اجر خداوند می نشینند.

 

حضرت علی (ع) نقل نموده اند :
«که اگر توان داشته باشید شب عید فطر و همچنین شب عید قربان و…
را مواظبت کنید و در این شب ها دعا، نماز و قرآن بسیار تلاوت کنید.»

یکی دیگر از احکام و آداب روز عید فطر قرائت زیارت امام حسین علیه السلام می باشد، که البته مستحب می باشد و اینکه غسل نمودن آن نیز مستحب است.

یکی دیگر از احکام و آداب زکات فطره می‌باشد، که یکی از واجبات عید فطر به شمار می‌آید.

عید فطر در برخی از شهرهای کشور از رسم و رسومات خاص خود را به همراه دارد.
مثلاً : شیرینی های محلی می پزند و چند روزی را به جشن و شادی سپری می‌کنند و به دید و بازدید اقوام و دوستان و میتوان گفت به زیارت اهل قبور می‌روند.

پروردگار دوست دارد که در این روز تمام مسلمانان گردهم آیند و از نعمتهایی که در اختیار بندگانش قرار داده سپاسگذاری کنند و همچنین حمد و ستایش نیز به جای آورند.

استوری کلیپ تبریک عید سعید فطر

در این صفحه کلیپ هایی برای تبریک عید فطر 1401 اماده کرده ایم که میتوانید از انها برای استوری و وضعیت واتساپ خود استفاده نمایید.

دانلود

جشن مذهبی عید فطر یا «جشن افطار» یکی از دو جشن مهم مسلمانان در سراسر جهان است. عید فطر 1401 از دوشنبه 12 اردیبهشت ماه آغاز می شود و و دو روز تعطیل است

عید فطر که به «عید صغیر» نیز معروف است، یادآور پایان ماه روزه رمضان است. مناسبتی برای دعاهای ویژه، دیدار با خانواده، هدیه دادن و خیرات، در طول یک تا سه روز، از روز اول شوال، دهمین ماه در تقویم اسلامی آغاز می شود.

دانلود

اگرچه برخی از مسلمانان روزهای خاص دیگری را در طول سال برگزار می‌کنند، از جمله آغاز سال جدید طبق تقویم اسلامی و روز ولادت حضرت محمد، اما این دو عید تنها تعطیلاتی است که توسط کل جامعه مسلمانان در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. عید فطر پایان روزه ماه رمضان است، در حالی که عید قربان (“جشن قربانی”) در پایان فصل زیارت سالانه برگزار می شود.

دانلود

تقویم اسلامی یک تقویم قمری است که در آن تاریخ ها بر اساس مراحل قمری محاسبه می شود و هر ماه جدید با ظهور هلال در حال افزایش ماه در آسمان آغاز می شود. از آنجایی که سال قمری 12 ماهه تقریباً 11 روز کوتاهتر از تقویم میلادی شمسی است (تقویم 365 روزه ای که در جهان غرب استفاده می شود)، ماه ها و تعطیلات اسلامی بسته به سال در فصول مختلف قرار می گیرند.

دانلود

در نهمین ماه از تقویم اسلامی، رمضان، تقریباً همه مسلمانان موظفند از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب روزه بگیرند و در ساعات روشنایی روز از کشیدن سیگار، نوشیدن (از جمله آب) و فعالیت جنسی خودداری کنند. رمضان ماهی است که در آن حضرت محمد تعالیم قرآن، کتاب مقدس اسلامی را به عنوان راهنمای بشر و وسیله ای برای قضاوت بین حق و باطل دریافت کرد. روزه ماه رمضان که به صوم معروف است، یکی از پنج رکن است، اصول اساسی که برای ایمان اسلامی ضروری است.

دانلود

به دلیل تقویم قمری، ماه رمضان و ماه های دیگر بسته به سال در فصول مختلف قرار می گیرند. مسلمانان در سراسر جهان در طول زندگی خود این فرصت را دارند که روزه داری را در روزهای طولانی تابستان، روزهای کوتاه زمستان و هر آنچه در این بین وجود دارد، تجربه کنند.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا