5 کلیپ شاد تبریک عید قربان به زبان کوردی (+عکس و متن تبریک عید قربان به کردی)

5 کلیپ شاد تبریک عید قربان به زبان کوردی (+استوری و متن تبریک به کوردی)

کلیپ تبریک عید قربان به زبان کوردی (+عکس و متن) تبریک عید قربان به زبان کردی را در این صصفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

5 کلیپ شاد تبریک عید قربان به زبان کوردی (+عکس و متن تبریک عید قربان به کردی)

در زمان حضرت موسی (ع) به عقیده یهودیان دو نوع قربانی وجود داشت، یکی قربانی دموی و دیگری قربانی غیر دموی که قربانی دموی بر ۳ قسم است: قربانی که آن را به آتش می‌سوزاندند و جز پوست آن چیزی باقی نمی‌گذاردند، قربانی که برای جبران گناه تقدیم می‌کردند و قسمتی از آن را می‌سوزاندند و قسمت دیگر را برای کاهنان باقی می‌گذاشتند و قربانی که برای تندرستی انجام می‌دادند و در خوردن گوشت آن مختار بودند.

قربانی غیردموی نیز عبارت از رها کردن حیوان در بیابان‌ها بود و اعراب نیز از بنی اسرائیل تقلید کردند و به عنوان تقرب به بتان خود، حیوانات را در بیابان رها می‌کردند و اسلام این عادات نکوهیده را تحریم کرد و این همان قربانی است که در آیه ۱۰۳ سوره مائده به نام بحیره و سائبه نامیده شده است.

کلیپ شاد تبریک عید قربان به زبان کوردی

دانلود

عید قربان از مهمترین اعیاد مسلمانان بوده که در ایران نیز توجه یادی به این عید میشود به خصوص در جنوب غرب کشورمان که عرب نشین هستند به شکل باشکوهی جشن گرفته میشود

این عید باعث شده که همه شاخه های اسلام با هم متحد تر شوند به خصوص شیعه و سنی که از رابطه نزدیکتری با هم برخوردار هستند

در اینجا ما کلیپ جالب تبریک عید قربان به زبان زیبای کردی را آماده کرده ایم که  کوردزبانهای ما بتواننید از آن استفاهد نمایند.

کلیپ تبریک عید قربان به زبان کوردی

دانلود

یکی از واجبات حج، قربانی کردن نیز می‌باشد. قربانی می‌کنند و در میان مستضعفان و مستمندان تقسیم می‌کنند. نماز و دعای مخصوص می خوانند و همه معتقدهستند، این روز همان روزی میباشد، که ابراهیم نبی پسرش را برای پروردگار قربانی می کند.
مستحب میباشد که نماز عید قربان را پس از طلوع آفتاب، زیر آسمان بدون سقف خوانده شود.

امروز بهترین زمانی است که با خانواده بر سفره های بزرگ شام ، با وعده های غذایی نشسته و روز را با آنها سر کرد  و یک گفتگوی شیرین می گذرانید.

کلیپ تبریک عید قربان به زبان کوردی (+عکس و متن تبریک عید قربان به کردی)

عید قرباندر زمره اعیاد بزرگ مسلمانان شمارده می‌شود و آن را به عید اضحی نامگذاری کرده اند، چرا که اضحی جمع ماده ضحی به معنی ارتفاع روز و امتداد نور آفتاب است و هنگامی که خورشید بالا می‌آید (قبل از ظهر)، آن موقع را ضحی گویند. به همین سبب حجاج به هنگام بالا آمدن آفتاب قربانی می‌کنند، بدین سبب روز دهم ذی‌الحجه را که قبل از ظهر آن، عمل قربانی انجام می‌شود «عید اضحی» می‌گویند.

عید قربان و قربانی کردن صرفا برای حاجیانی که در سرزمین الهی حضور دارند، واجب است و برای کسانی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند، واجب نیست. دراصل فلسفه عید قربان، به مسلخ بردن شهوات نفسانی است که باید آن را به قربانگاه ببریم و در پیشگاه معبود آن را از بین ببریم. ما در نهم ذی‌الحجه با خواندن دعای عرفه منسوب به دعای امام حسین (ع) در روز عرفه به شناخت خود نزدیک تر می شویم و از خدا آمرزش طلب می کنیم، تا در دهم ذی‌الحجه نفس و آمال دنیوی خود را قربانی کنیم و به خدای متعال نزدیک تر شویم.

متن تبریک عید قربان به زبان کردی

ئامانا توشه م چه پکیوه ن جه گول

قوربان موباره ک به گیانوو به دل

=====================

جژنانه ت گول بی ، گولدانت دل بی،

دل پر له شادی ، جه شنت پیروز بی

……..

ئه وا جه ژن هات جه ژنت پیروز بی

ئه بی جه ژنانه ی من بو تو چی بیت

شتیک شک نا به م شایه نی تو بیت

ئه وه نده ئه لیم جه ژنت ، پیروز بیت

……..

سلامه تی تو جه ژنی منه

خوشی تو جه ژنانه ی منه

……..

به هشتیک پر له سلاو،ئاسمانیک پر جه گولاو

پاییزیک پر جه سوز ،جژنی قوربانت پیروز

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *