3 کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری (کوتاه)

3 کلیپ نوحه و مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری (کوتاه)

کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری همراه تصاویر و عکس نوشته و متن را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

3 کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری (کوتاه)

علی اصغر; کوچکترین شهید کربلا: عبدالله علی الاصغر بن حسین (دهم رجب 60 هجری قمری – دهم محرم سال 61 هجری قمری) کوچکترین فرزند حسین بن علی و رباب (دختر رئیس کنداء عمره السّلام) بود. قبیله قیس). رباب دو فرزند به نام های سکینه و علی اصغر داشت. او و دو فرزندش امام را تا کربلا همراهی کردند. این واقعیت که امام یک نوزاد تازه متولد شده را با خود برد، بیشتر نشان می دهد که قصد او هرگز دست به شورش مسلحانه نبوده است. اصغر در کربلا تنها شش ماه داشت. وی از سوی مسلمانان به عنوان کوچکترین شهید نبرد کربلا تجلیل شده است.

هنگامی که بیشتر یاران حسین بن علی علیه السلام جان خود را فدا کردند، فریادی بلند شد. این حسین بود که از کسی خواست تا او را یاری کند. او به دشمنان خود یادآور شد که او نوه حضرت محمد (ص) است. همان محمد [sm] که به مردم می گفت چقدر حسین و برادرش حسن را دوست دارد. در روایات آمده است که یک بار وقتی در مسجد مدینه مشغول تبلیغ بود و هنگام ورود حسین(ع) به دلیل بلندی ران خود زمین خورده بود. رسول خدا صلى الله عليه و آله وعظ خود را رها كرد و نزد حسين دويد و او را بوسيد و با خود آورد و به مردم نشان داد كه چقدر محبت دارد.

4 کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری

کلیپ شهادت حضرت علی اصغر برای استوری

علی اصغر مقلب به «عبدالله رضیع»، فرزند امام حسین (ع) و رباب، دختر امرو القیس می‌باشد، که در روز عاشورا، سال ۶۱ هجری قمری به شهادت رسیده است.

کلیپ شماره یک

دانلود
….

امام حسین (ع) در روز عاشورا زمانی که داشت با سپاهیان عمربن سعد سخن می‌گفت در همین حین یکی از کودکان را در حال گریستن دیدوآن کودک علی اصغر بود، ایشان را بر روی دست های خود قرار داد و فرمود: «اگر به من رحم نمی کنید، به این نوزاد شیرخوار رحم کنید.»

در این بین یکی از افراد عمربن سعد با تیر سه شعبه‌ی خود بر گلوی علی اصغر نشان گرفت و آن طفل شیرخوار را به شهادت رسانید.
بعضی از شیعیان در روز دهم محرم تعزیه علی اصغر را اجرا می‌کنند.
در این نمایش تعزیه که گهواره ای را با پارچه‌های سبز تزئین می‌کنند، تا نمادی از شیرخوارگی و نونهالی ایشان باشد.
این نمایش شیرخوارگان حسینی، در نخستین جمعه ماه محرم برپا می‌شود.

به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت علی اصغر بسیاری از عاشقانه اهل بیت در پروفایل خود متن و عکس و کلیپ هایی برای تسلیت به اشتراک میگذارند.

کلیپ شماره دو

دانلود

شهادت جانسوز کوچکترین سرباز کربلا , غنچه نشکفته پرپر
آقا ابا عبدالله الحسین عليه السلام , باب الحوائج ,
حضرت علی اصغر علیه السلام بر سوگواران حضرتش
و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت باد

…….

لالا لالا به طفل نیمه ساله / چه گویم ای خدا با اشک و ناله
زدی ای آب، آتش موج کم کن / فرات بی وفا آبش زلاله

طفل نخورده آب کمی در حرم بخواب/لالا گلم، عزیز دلم، اصغرم بخواب
شرمنده ام که شیر ندارم، به سینه ام/ناخن مکش تو خاک مکن بر سرم بخواب

شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام تسلیت باد

یک دشت غرق هلهله و خنده به رو به روست
دریایی از تلاطم غم پشت سر شده
دور از نگاه منتظر مادرت، علی
تشییع و کفن و دفن تنت دردسر شده
آهسته زخمِ باز تو را بسته ام ولی
حس می کنم که فاصله اش بیشتر شده

تیر نگذاشت که یک جمله به آخر برسد/هیچ کس حدس نمی زد که چنین سر برسد
پدرش چیز زیادی که نمی خواست فرات/یک دو قطره ضرری داشت به اصغر برسد

شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام تسلیت باد

3 کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری (کوتاه)

علی اصغر با شنیدن فریاد پدرش حسین از گهواره افتاد. حسین بن علی را صدا زدند و چون آمد تشنگی را دید که رفته رفته علی اصغر را می کشد. از این رو از همسرش که مادر علی اصغر بود اجازه گرفت تا او را به میدان نبرد برساند و از دشمنانش آب بخواهد.

امام وارد خیمه بی بی رباب شد. گفت: رباب، او را به لشکر یزید خواهم برد. مطمئناً آنها نمی توانند این نوزاد کوچک را از چند قطره آب محروم کنند؟» رباب لباس علی اصغر را عوض کرد. حتی عمامه کوچکی هم روی سرش بست. او مانند هر مادر دیگری دوست داشت پسرش در مقابل غریبه‌ها به بهترین شکل ممکن نگاه کند. امام حسین کودک را گرفت و پارچه ای بر او پوشاند تا از آفتاب سوزان در امان بماند.

بچه را به میدان جنگ آورد. سربازان دشمن تصور کردند که امام حسین (ع) قرآن را در دست دارد تا مقدمه ای برای تسلیم شدن باشد. هنگامی که امام حسین (ع) پارچه را بلند کرد، سربازان با تعجب نفسشان را از خواب دیدند. نوزاد به گونه ای لبخند زد که گویی در برابر مصیبت دشمن را مسخره می کند.
امام حسین در حالی که به سوی سربازان یزید می رفت گفت:
«ای مردم! اگر به نظر شما حسین مرتکب گناه یا جنایتی شده است، این طفل معصوم کاری نکرده که به هیچ یک از شما صدمه بزند. حتی صحبت نمی کند و حتی چیزی علیه شما یا امیر شما در دمشق بر زبان نیاورده است. داره از تشنگی میمیره سه روز گذشته نه شیر داشت و نه آب. آیا تشنگی او را با چند قطره آب برطرف می کنید؟ اگر گمان می‌کنی که من به نام بچه برای خودم آب می‌خواهم، اگر بخواهی آن را همین‌جا می‌گذارم و آسان می‌روم و با تشنگی سیراب شده آن را پس می‌دهی».

3 کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری (کوتاه)3 کلیپ مداحی شهادت حضرت علی اصغر برای استوری (کوتاه)

چند تن از سربازان دشمن از این منظره متاثر شدند و زمزمه همدردی به گوش رسید. عمر بن سعد به وخامت اوضاع پی برد و گفت: از سربازان من برحذر باشید! فریفته کلام حسین نشوید. او فقط شما را فریب می دهد تا برای خودش آب بیاورید. حتی اگر حسین فقط یک جرعه بنوشد، او را نشاط می بخشد و چند نفر از ما جان خود را از دست می دهیم.»

امام حسین علیه السلام در پاسخ فرمودند:
«من فقط برای نوزادی آب می‌جویم که حال و عذابش پیش توست. چون می ترسید من آب را بنوشم، این شیرخوار را روی زمین می گذارم تا خودتان کودک را بگیرید و تشنگی او را سیراب کنید.»

توجه به این نکته ضروری است که درخواست کمک امام حسین (ع) به این دلیل نبود که او انتظار زنده ماندن داشت، بلکه می خواست نشان دهد اطرافیانش سنگدل و ظالم بودند و در آن زمان کسی نبود که آماده کمک به تنها باشد. ، فرد بی گناه در برابر انبوهی که در حمایت از ظلم و ستم گرد آمده بودند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *