کیل اینترنت چیست آیا دکمه قطع اینترنت جهانی دست آمریکا است؟

کیل اینترنت چیست آیا دکمه قطع اینترنت جهانی دست آمریکا است؟

کیل اینترنت چیست آیا دکمه قطع اینترنت جهانی دست آمریکا است؟

کیل اینترنت اصطلاحی برای مکانیزم های خصمانه که برای کنترل یا مسدود کردن ترافیک اینترنت در زمان های خاص استفاده می شود. مفهوم پشت این اصطلاح مبتنی بر ایجاد یک ایست بازرسی یا سوئیچ برای یک مرجع واحد است که می تواند اینترنت را کنترل یا غیرفعال کند. کلید توقف اضطراری یا کلید کش نیز در کنار خطوط ماشین آلات و صنعتی دیده می شود. وظیفه این کلید قرار دادن دستگاه در حالت ایمن در مواقع خطر می باشد.

در سال 1942، در طول جنگ جهانی دوم، کنگره ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که به رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت یا جانشینان او این قدرت را می داد تا به طور موقت هر فناوری ارتباطی آسیب پذیر احتمالی را غیرفعال کنند. در آن زمان، “فناوری ارتباطات” در درجه اول به معنای خطوط رادیویی و تلفنی بود. در متن دقیق این قانون تصریح شده است که در زمان جنگ و تا شش ماه پس از پایان جنگ، رئیس‌جمهور می‌تواند «باعث تعطیلی وسایل ارتباطی و کلیه تأسیسات یا ایستگاه‌های ارتباطی» شود. اما در دوران مدرن، این قانون می تواند برای هر نوع فناوری از جمله اینترنت اعمال شود.

آیا رئیس جمهور ایالات متحده می تواند اینترنت را در سراسر جهان قطع کند؟

سازمان ها و شرکت ها در هر کشور مسئول کنترل، نظارت و اعمال محدودیت های منطقه ای و ملی در داخل مرزهای آن کشور هستند. دولت ها با ابزارهایی که در اختیار دارند، گاهی اوقات می توانند دسترسی ساکنان کشورهای خود را به اینترنت جهانی قطع کنند. این اتفاق در سال های اخیر در بسیاری از کشورها رخ داده است. اما هیچ سازمان، موسسه و شرکتی ظرفیت و اقتدار مطلق اینترنت کل دنیا را ندارد. این از نظر فنی به سختی امکان پذیر است.

 

تعدادی از کشورها قوانینی وضع کرده اند که به دولت آنها اجازه می دهد اینترنت را قطع کند. اصطلاح Kill Switch نیز در اینجا استفاده می شود، اما فقط با امکان اعمال آن در یک کشور و نه برای کل اینترنت جهانی. در برخی کشورها، نوعی حکومت نظامی به معنای کنترل شدید ترافیک در زمان‌های خاص است و اینترنت زمان‌بندی شده، محدود یا خاموش می‌شود.

آیا قوانین ایالات متحده به رئیس جمهور اجازه می دهد اینترنت را قطع کند؟

مشکلات متعددی می تواند از اجرای این گزینه جلوگیری کند. همانطور که تا به امروز، رئیس جمهور ایالات متحده از استفاده از اختیارات خود برای قطع اینترنت شهروندان جلوگیری می کرد. قانون ارتباطات از راه دور آمریکا در سال 1996 رشد و توسعه خدمات انتقال داده را امکان پذیر کرد. بر اساس برآوردهای آوریل 2011، بیش از 7800 ISP در ایالات متحده فعالیت می کردند که امروزه پس از یازده سال تقریباً دو برابر شده است. این امر اجرای Kill Switch را در ایالات متحده بسیار دشوارتر می کند. دولت ایالات متحده نمی تواند یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی را مجبور به اجرای طرح خاموشی بدون حکم دادگاه کند و هر ارائه دهنده خدمات باید داوطلبانه از دستور دولت پیروی کند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *