یکی شدن یارانه و معیشتی بنزین در سال 99 + جزئیات حذف یارانه بنزین

یکی شدن یارانه نقدی و معیشتی بنزین در سال 99 + حذف یارانه بنزین

یکی شدن یارانه و معیشتی بنزین در سال 99 + جزئیات کامل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

در حالی که اخبار بیست و سی اعلام کرد یارانه نقدی در سال 99 به میزان 72 هزار تومان افزایش خواهد یافت و بسیاری از مردم از شنیدن این خبر خوشحال شدند اما چنین خبری نیست!

یکی شدن یارانه و معیشتی بنزین در سال 99 + جزئیات حذف یارانه بنزین

یکی شدن یارانه و معیشتی بنزین در سال 99

امروز صبح خبرگزاری ها به نقل از رئیس کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کردند که یارانه 28 هزار تومن افزایش پیدا میکند!

🔸اما بعدا معلوم شد که در واقع یارانه نقدی و یارانه معیشتی باهم یکی شدن و در واقع از جمع این دو یارانه، 28 هزار تومن از سال آینده کم میشه!

🔹درواقع خانواده تک نفره قبلا 45 هزار تومن یارانه و 55 هزار تومن معیشتی دریافت میکردن که جمعا میشد 100 هزار تومن، اما از ابتدای سال آینده جمعا 72 هزار تومن دریافت میکنن!

🔸و خانواده ۴ نفره ای که جمعا ۳۵۰ هزار تومان یارانه نقدی و یارانه بنزین میگرفتن، از سال بعد ۲۸۸ هزار تومان دریافت می کنند!

🔹پس نه تنها 28 هزار تومن افزایش در کار نبوده بلکه 28 هزار تومن کاهش داشته!

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس، طرحی به تصویب رسیده که براساس آن یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند. این به معنی حذف پرداخت جداگانه یارانه معیشتی است که از آبان‌ امسال به مشمولان پرداخت می‌شد.

همچنین ببینید: زمان واریز سود سهام عدالت در اسفند 98

آنچه در رابطه با یارانه اتفاق افتاده این است که در حال حاضر دو یارانه نقدی در ماه به افراد مشمول پرداخت می‌شود؛ یکی یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از آذرماه سال ۱۳۸۹ در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و از سوی دیگر در آبان‌ امسال و با اصلاح قیمت بنزین دولت تصمیم گرفت تا درآمد ناشی از این تغییر قیمت را در قالب کمک‌های معیشتی و به صورت نقدی به خانوارها پرداخت کند که براین اساس ۶۰ میلیون نفر که حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار را تشکیل می‌داد از بین یارانه‌بگیران گزینش کرد و کمک معیشتی به آنها پرداخت شد.

خلاصه از افزایش یارانه خبری نیست بلکه یارانه معیشتی بنزین کم شده و با همان 45هزار و 500 تومان یارانه هر ماه پرداخت خواهد شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. غلامحسین کوهگردی

    کمکم کنید کمک معیشتی ما هیچی نداریم خونه هم نداریم رو پشت بوم زندگی میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *