امین زندگانی | بیوگرافی امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی + همسر اول

بیوگرافی امین زندگانی بازیگر و همسر اول و دوم و فرزندان +عکس خانواده

امین زندگانی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 5 شهریور 1351 در تهران  است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر است. وی پسر مرحوم سیاوش زندگانی آهنگساز و نوازنده ویلن که همکاری زیادی با هایده داشته است می باشد و یک برادر بنام امید زندگانی دارد و مادر امین زندگانی گلناز کریمی است.  فعالیت خود را از تئاتر دانشجویی شروع کرد در سال آخر دانشگاه (سال 1374) موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فجر شد وی همین سال توانست سریال وکلای جوان را بازی کند.

امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی + همسر اولش مینا لاکانی از بازیگران شناخته شده و مطرح سینما و تلویزیون ایران که فعالیت های زیادی را در زمینه بازیگری داشته است در ادامه این بخش است مجله شبونه بیوگرافی این بازیگر سرشناس کشورمان می پردازیم

امین زندگانی بازیگر | بیوگرافی امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی

بیوگرافی امین زندگانی

نام و نام خانوادگی: امین زندگانی

تاریخ تولد: ۵ شهریور ۱۳۵۹

حرفه: بازیگر

تحصیلات: لیسانس نمایش

شروع فعالیت: 1370

برادر: امید زندگانی

پدر: سیاوش زندگانی

همسر سابق: مینا لاکانی

همسر فعلی: الیکا عبدالرزاقی

زندگینامه

امین زندگانی در ۵ شهریور ۱۳۵۹ در شهر تهران چشم به جهان گشوده

او در یک خانواده کاملا هنرمند به دنیا آمده و پدرش سیاوش از اساتید موسیقی ایران می باشد او یک برادر به نام امید زندگانی دارد.

امین زندگانی بازیگر | بیوگرافی امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی

ایشان در رشته نمایش تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاه آزاد تهران است

امین زندگانی علاوه بر بازیگری در نوازندگی و خوانندگی هم تخصص دارد و در نواختن فلوت از چهره‌های متخصص موسیقی ایران محسوب می‌شود او به عنوان خواننده گروه ۷ نیز فعالیت داشته است

شروع بازیگری

در سال ۱۳۷۰ امین زندگانی بازیگری را آغاز کرد و با حضور در تئاتر اولین گام خود را در زمینه بازیگری برداشت نمایش های همسرایی مختار به کارگردانی محمود عزیزی و خروسک پریشان به کارگردانی داوود کیانیان اولین کارهای تئاتر خود را بازی کرد تا اینکه در سال ۱۳۷۴ موفق شد به عنوان بهترین بازیگر مرد تئاتر از جشنواره فجر برگزیده شود

همچنین ببینید:

تحصیلات

وی دارای مدرک تحصیلی در رشته تئاتر است و در دانشگاه هنر تحصیلات خود را به پایان رسانده است و بعد از آن به ترتیب درنمایش نامه های مختلفی همچون همسرایی مختار، خروسک پریشان ، باری تابلو آخر  و به من دروغ بگو ساخته خودش ، دو مرد بریک نیمکت ف سرخ سوزان ، مرغ دریایی با تجربه کارگردان های مختلف بههنرنمایی پرداخته است.

عکس های لو رفته امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی

آغاز فعالیت

وی نخستین فعالیت رسمی خود را در  تلوریون ایران را در سل 1374 با بازی در سریال وکلای جوان ساخته بهرام کاظمی  شروع کرده  و بعد از آن در سریال های مختلفی چون به سوی پیروری ساخته سیروس مقدم ف راه سوم ،روزگار جوانی ، همسفر،چند دقیقه زندگیف معصومیت از دست رفته ،نو عروس ، طلسم شده ساخته داریوش فرهنگ درکنار هنرمندی زیبا بروفه به نقش آفرینی پرداخته است

مجموعه فیلم های سینمایی

وی سابقه بازی در فیلم هی سینمایی مثل زن شرقی ، آدمکها ،بازیگر  را در کارنامه هنری خود دارد و توانست با هنرمایی موفقش در سال 1374 برنده بهترین بازیگر نقش مرد شود  و همچنین در سال 1384 به عنوان دومین بازیگر منخب مرد از سوی مردم  در بین سزسال های شبکه سوم سیما شود ، وی در فیلم سینمایی پلیس ماموریت بازی کرده که برنده جنشواره فیلم پلیسی شده است.

تصاویر خصوصی امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی در استادیوم

خانواده

امین زندگانی  در یک خانواده کاملا هنری آشنا با حرفه هنر  و موسیقی بزرگ شده است، پدر ایشان از اساتید برتر موسیقی است که در سال 1388 به دیار یاقی شتافت و بعد از پدرش برادرش امید راه پدر را در زمینه موسیقی ادامه داده و آلبوم هم در این زمینه دارد و امین نیز در زمینه یادگیری فلوت ، و گیتار دوره دیده  وبه عنوان خواننده گرون هفت فعالیت خود را در آن زمان آغاز کرده بود .

مینا لاکانی همسر اول و الیکا عبدالرزاقی همسر دوم امین زندگانی

همسر اول و دوم

امین زندگانی متاهل می باشد و نام همسر سابقش مینا لاکنی است که از بازیگران حرفه سینما و تلوزیون میباشد  و در فیلم زن شرقی در کنار هم نقش آفرینی کردند که مدتی بعد جدا شده و با الیکا عبدالرازقی ازدواج مجدد کرده است .

بیوگرافی الیکا عبد الرزاقی همسر امین زندگانی

وی متولد 18امین روز از مرداد ماه از سال 1358 می باشد ، الیکا بازیگر ایرانی تلوزیون و سینما است .

تحصیلات

ایشان دارای مدرک فارغ التحصیلی از آموزشگاه سمندریان است  و مدرک لیسانس ادبیات نمایشی را دارا است  .

شروع بازیگری

ایشان حرفه بازیگری را در کلاس های استاد سمندریان آغاز کرده و در نقش آفرینی در سریال قهوه تلخ در نقش فخر التاج ساخته مهران مدیری به هنرنمایی پرداخت است که سبب شهرت وی شد،

از اولین شروع ایشان میتوان به سریال گمشده درسال 1377 اشاره کرد که ساخته مسعود نوابی بود و بعد از آن با بازی در تاتر دایزه گچی قفازی ساخته حمید سمندریان به طور رسمی وارد حرفه بازیگری شد.

عکس های خانوادگی امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی

فعالیت های هنری امین زندگانی

بازیگری در مقابل دوربین تلویزیون را در سال ۱۳۷۴ با سریال وکلای جوان شروع کرد سریالی به کارگردانی بهرام کاظمی که در شبکه دوم سیما بر روی آنتن رفت و اولین فعالیت حرف های خود در مقابل دوربین با بازیگران شناخته شده همچون محمد علی کشاورز و رضا کیانیان همبازی شد

سه سال بعد در ۲ سریال تلویزیونی به نام راه سوم به کارگردانی قاسم جعفری و به سوی افتخار به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد سریال هایی که از شبکه سوم سیما پخش شدند.

تیپ جالب الیکا عبدالرزاقی همسر امین زندگانی بازیگر

امین زندگانی همچنین در سریال‌هایی مثل روزگار جوانی،همسفر عروس، معصومیت از دست رفته ، طلسم شدگان ،یک اشتباه ساده،تا صبح، کابوس، قفسی برای پرواز ، مختارنامه ، خاطرات مرد ناتمام ، همه چیز آنجاست ، دورهمی ، ساعت سه ،چرخ و فلک، پرستاران،خانواده دکتر ماهان بازی کرده است

امین زندگانی در سینما نیز فعالیت گسترده‌ای داشته و در سال ۱۳۷۶ در فیلم سینمایی زن شرقی به کارگردانی رامبد لطفی بازی کرده است مثل بازیگر و آدم ها و ملک سلیمان و خانواده ارنست و گلوگاه شیطان و راه بهشت و اختاپوس و فصل فراموشی فریبا و شهابی از جنس نور و ۲۴ سپتامبر و قرارمون پارک شهر نیز بازی کرده است.

مصاحبه امین زندگی درباره همسرش

–همسر خوب باید همراه خوبی باشد، همپای خوبی هم باشد. الان که این جملات را گفتم خیلی خجالت کشیدم.
–هیچ وقت درس خوان نبوده ام و با شنیدن اسمش استرس می گیرم.
–حواشی یک جاهایی به این سینمایی که دارد نفسهای آخرش را می کشد کمک می کند، به زنده ماندن آن. اگر اسمی را فراموش کرده اید حواشی باعث میشود آن را به یاد بیاورید و این بازی، بازی قشنگی نیست که تحمیل میشود.
–در نوجوانی عاشق شعر خواندن بودم و برای صدایم همیشه اعتماد به نفس داشتم. در مدرسه سر صف سرود می ایستادم و با صدای بلند اشعار فریدون مشیری را می خواندم اما کلاس بازیگری پیشنهاد مادرم بود و وقتی آگهی کلاسهای حمید سمندریان را در روزنامه دید، گفت من از این آدم نمایشهای خوبی دیده ام، حتما در کلاسهایش شرکت کن؛ روز اول تفننی رفتم و آنجا به من گفتند تا زمانی که کلاس شروع شود باید چند عنوان نمایشنامه بخوانی من هم آن نمایشنامه ها را خیلی خوب خواندم و وقتی به استاد گفتم اینها را خوانده ام باورش نمی شد و گفت باید تا فردا خلاصه آنها را برایم بنویسی. خوشبختانه توانستم از این امتحان سربلند بیرون بیایم.
امین زندگانی و همسرش الیکا

ماجرای معلولیت الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی به تازگی در مصاحبه‌ای تلویزیونی شرکت کرده که از او در مورد علت ناراحتی پایش در این سریال پرسیده شده. عبدالرزاقی در پاسخ به این سؤال گفته: «من در یازده سالگی دچار یک بیماری به نام گیلن باره شدم و بدنم از کمر به پایین فلج شد و پای راستم برنگشت و پای چپ برگشت. آن زمان گفتند این بیماری در مناطق مرطوب زیاد است و در جایی مثل انگلستان زیاد است. خیلی وقت‌ها از من سؤال می‌کنند. در لانگ شات‌های این سریال لو رفتم. مجبور هستم اعتراف کنم. گاهی وقت‌ها جایی دعوت می‌شوم و با عزیزان توان یاب صحبت می‌کنم. من با معلولیت هستم و آدم موفقی هستم در شغلم. از مردم می‌خواهم با کسانی که نقص عضو دارند اینطور برخورد نکنید. فکر نکنید این‌ها نمی‌توانند موفق باشند.

امین زندگانی بازیگر نقش مسلم بن عقیل

امین زندگانی در سریال مختارنامه حضور داشته و نقش مهم حضرت مسلم را بر عهده داشت.

او در باره این نقش میگوید بعد از بازی در نقش حضرت مسلم بن عقیل احساس میکنم مسئولیت من سنگین تر شده است و مردم با دید دیگری من را نگاه میکنند.

امین زندگانی ادامه داد:یک روز صبح که خیلی هم عصبانی بودم و برای یک چک به بانک رفته بودم خانمی کنار من آمد و گفت میشه با مادر من صحبت کنید، آن خانم به من گفت که من قراره دیسک کمرم را عمل کنم و اگر تو برای من دعا کنی مطمئنم که خوب میشم و همان جا بود که ترسیدم و از همان زمان ترجیح دادم که نقش های منفی را هم تجربه کنم.

این بزرگی از شخصیت حضرت مسلم بود و هر کس دیگری این نقش را بازی میکرد باز هم این جذابیت ایجاد میشد و من هیچ ادعایی روی بازیگری ام ندارم و همیشه گفته ام که تو رو خدا نگید که بازیگرا الگو هستند ، ما اگر الگو هم باشیم فقط در حد الگوی لباس هستیم . امین زندگانی در بخشی از صحبت هایش درباره ارادت خاصی که به داوود میرباقری دارد صحبت کرد و درباره آشنایی اش با داوود میرباقری گفت:یکبار آقای شریفی نیا به من زنگ زد و خودت رو سریع برسون به خاوه ورامین و من یک آژانس گرفتم و سریع رفتم و آقای اسکندری من را گریم کرد و برای نقش زید در معصومیت از دست رفته انتخاب شدم

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. سلام. تاریخ تولدها رو بی زحمت چک کنید ۱۳۵۱صحیح است یا ۱۳۵۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *