بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی و عکس واقعی

سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت میباشد وی متولد ۲۲ آذر ۱۳۵۶ در سمنان است همسر ایشان خانم الهام کردا از دیگر بازیگران مطرح کشورمان میباشد. آصف میرزا کاراکتر اصلی سریال گیلدخت است که یکی از شاهزاده های قاجاری است که پدر گلنار را به اسارت گرفته و برای جستجوی گلنار تلاش میکند.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی

سعید چنگیزیان در سریال گیلدخت نقش آصف میرزا را بر عهده دارد او در این سریال موفق شده در کنار بازیگران شناخته شده ای بازی کند. در ادامه به بیوگرافی از اقای سعید چنگیزیان بازیگر سریال گیلدخت خواهیم پرداخت.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست

سعید چنگیزیان متولد ۲۲ آذر ۱۳۵۶ در سمنان، بازیگر است، سعید چنگیزیان چندین سال در تئاتر بازی می‌کند. در مقایسه با هم‌دوره‌ای‌هایش او کمتر به سینما و تلویزیون، روی خوش نشان داده و همه این سال‌ها به گروه تئاتر و قوانین آن ، پایبند بوده است. سعید چنگیزیان در تئاتر کارهای ، درجه یک بسیاری را انجام داده است.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی

سوابق

سعید چنگیزیان از جمله بازیگران فعال و درجه یک تئاتر است که کارهای درخشانی در عرصه بازی در صحنه دارد مثل تن‌تن و راز قصر مونداس، باغ آلبالو و غیره و این روزها در نقش اصلی نمایش ستوان آینیشمور حسن معجونی بازی متفاوتی ارائه کرده است. چنگیزیان مثل اغلب بازیگران تئاتر در این چند سال اخیر به بازی در حوزه سینما روی آورده است.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی

همسر واقعی او کیست

سعید چنگیزیان در حال حاضر متاهل می باشد ، او در سال 1379 با هم دانشگاهی خود الهام کردا نامزد و در سال 1381 نیز ازدواج کرد. خانم کردا نیز از هنرپیشه های معروف کشورمان می باشند که متولد 17 آذر سال 1357 در تهران متولد هستند که اولین بازی او در برف روی کاج ها ساخته پیمان معادی بوده.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی

فیلم های سینمایی سعید چنگیزیان

  • فیلم 2888: 1400
  • تفریق: 1400
  • پیله آهنی: 1398
  • جمشیدیه: 1397
  • چهارراه استامبول: 1396
  • گرگ بازی: 1396
  • شکستن همزمان بیست استخوان: 1396
  • آندرانیک: 1396
  • گیلدا: 1395
  • سارا و آیدا: 1395
  • خشم و هیاهو: 1394
  • نقش نگار: 1392
  • دهلیز : 1391
  • آسمان زرد کم عمق: 1391
  • دنیای بهتر: 1391
  • پذیرایی ساده: 1390
  • دختر شاه پریون – 1389
  • خداحافظ رفیق «اپیزود اول، خداحافظ رفیق» : 1382

سریال شبکه خانگی

  •  زخم کاری: 1400

وی فارغ التحصیل رشته‌ی کارگردانی از دانشگاه “سینما و تئاتر” است. سعید چنگیزیان، جایزه‌ی بازیگری اول برای نمایش «برزخ» اجرا شده از جشنواره‌ی دانشجویی سال (1376)، رتبه‌ی سوم بازیگری مرد در جشن انجمن بازیگر خانه تئاتر سال (1390)، جایزه‌ی دوم طراحی صحنه برای نمایش «ترانه‌ی گمشده» اجرا شده در جشنواره دانشجویی سال (1376) و جایزه‌ی بازیگری برای نمایشنامه خوانی «یک دقیقه سکوت» اجرا شده در جشنواره دانشجویی سال (1385)، را در کارنامه دارد.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافیبازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی
یکی از اتفاقاتِ جالب در این سریال، شکستنِ رکورد خان‌های تلویزیون توسط محمود پاک‌نیت است. بازیگری که او را تقی‌خان «گیلدخت» می‌نامیم. این سریال یک درام تاریخی عاشقانه است که ماجرای آن در دوران سلطنت قاجار و در دم و دستگاه یکی از خان‌های شمال کشور می‌گذرد.

«گیل‌دخت» از دو جهت دستش پر است: اول حضور بازیگران توانا مثل محمود پاک‌نیت، سعید راد و شقایق فراهانی و دوم، جلوه‌های بصری زیبا و چشم‌نواز جنگلی که با صحنه‌پردازی نسبتا قابل قبول و رنگارنگ لباس‌ها و صحنه‌های داخلی همراه شده است.

الهام کردا همسر اصلی سعید چنگیزیان است

الهام کردا بازیگر ایرانی و کارگردان تئاتر متولد 17 اذر سال 1357 در شهر تهران است. او کارشناسی رشته طراحی صحنه دارد و از سال 1380 با تئاتر شروع کرده است. او بیش از 20 سال است که در زمینه نمایش و بازیگری مشغول است.

بازیگر نقش آصف میرزا در سریال گیلدخت کیست +بیوگرافی

الهام کردا فعالیت بازیگری را از سال 1380 با تئاتر شروع کرد. از جمله آثار او می توان به نمایش هایی همچون خنکای ختم خاطره، تماشاچی محکوم به اعدام، آنفلوانزای خوکی و … می توان اشاره کرد.

یکی از سریال های موفق او سریال تعبیر وارونه یک رویا بود که در آن در نقش منفی بازی کرد. الهام کردا برای نخستین بار یک نقش منفی را در سریال فریدون جیرانی بازی کرد. این سریال به تهیه کنندگی کمال طباطبایی در بیست قسمت پخش شد و او در کنار نگار عابدی، صالح میرزاآقایی و شیوا خسرومهر بازی کرد.

سعید چنگیزیان: نقدهای منفی مرا بازیگر کرد

بازیگر شدن من تا حدودی برای خودم هم عجیب است. انگار به من یک مسئولیتی داده شد و من باید در این مسیر حرکت می‌کردم. مراحل عادی که هر کسی برای بازیگر شدن باید طی کند را طی کردم اما روی بازیگر شدن خیلی مصر بودم. در هنرستان گرافیک خواندم و بعد در کنکور هنر شرکت کردم و علیرغم آن‌که برای رشته نقاشی هم قبول شدم اما تئاتر را انتخاب کردم. این مسیری بود که باید طی می‌کردم.  آدم احساسی هستم و دیگران هم همین تصور را نسبت به من دارند. یک آدم احساسی نقش خیلی عجیبی در جنگیدن با چالش‌های زندگی خود ندارد. در مورد من هم همینطور بود و از همان ابتدا که در سمنان بودم، جز پافشاری که روی بازیگر شدن داشتم، خیلی وارد جنگ و جدل با چالش‌های پیش رویم نشدم. البته احساسی بودن من باعث نشده از خیلی چیزها بگذرم. هر وقت پیشنهاد خوبی به من شود، وارد کار می‌شوم. هیچ‌وقت نمی‌خواهم و نمی‌شود در کارم نبوده و همیشه روی بازی کردن اصرار کرده‌ام. انگار باید بازیگر می‌شدم که شدم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

3 نظر

  1. با سلام آقای سعید چنگیزیان بسیار دوست داشتنی و با نمک هستند و مثلا بیشتر از انکه بتونن نقش یا چهره بی رحم شازده قاجاریو به نمایش بزارن اون فردو دوست داشتنی نشون میدن

    • بخاطر همین من آصف میرزا رو تو فیلم گیل دخت دوست دارم، ولی جدا خیییلی خوب بازی کرده نقشش رو و بسیار توانا با صورتش بازی میکنه

  2. سلام
    پیامم به خانمشه
    بندهٔ خدا ازاین قیافه وحشتناکش نمیترسی،نمیگی شاید یه نیمه شبی خفه ات بکنه؟
    چه جوری شدی زن این مرد بداخلاق؟مگه خواستگاردیگه نداشتی؟
    خدا به دادت برسه،جهنمت همی دنیاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *