بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

بازیگر نقش سیاووش در سریال جیران کیست +بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر سینما و تلویزیون و عکس و زندگی شخصی امیرحسین فتحی بازگر نقش سیاوش در سریال جیران را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

سیاوش یکی از کاراکترهای اصلی سریال جیران است که نقش آن را آقای امیرحسین فتحی بر عهده دارد بازیگری مه در چند سال اخیر توانسته گام مهمی را در هنر بردارد و نشان دهد که بازیگر بسیار قابلی است او پسر کارگردان سریال جیران نیز میباشد که پدر نقش مهمی را بر عهده او گذاشته است ایشان توانسته نقش سیاوش را به خوبی ایفا کند و در مقابل پریناز ایزدیار بازی کند سیاوش را عاشق خدیجه است و ناصرالدین شاه هم عاشق خدیجه میشود و برای به دست اورد خدیجه تلاش میکنند اما قدرت ناصرالدین شاه بسیار بیشتر است و سیاوش کاری از پیش نمیتواند ببرد امیرحسین فتحی در سریال شهرزاد هم با پریناز ایزدیار مقابل هم بازی کردند و در آن سریال هم عاشق پریناز در نقش شیرین شده بود و تلاشش کرد او را از دیوانه خانه فراری دهد.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست

سریال جیران یکی از سریالهای جذاب بوده که آقای فتحی کارگردانی آن را بر عهده دارد کارگردانی که قبلا هم سریال شیرزاد را ساخته بوده و میتوان گفت از اکثر بازیگران سریال شهرزاد برای بازی در این سریال استفاده کرده است.

یکی از این بازیگران پسر خود یعنی امیرحسین فتحی بوده که در سریال شهرزاد هم نقش روز به روی پریناز ایزدیار را بر عهده داشت در این صفحه به بیوگرافی ایان هنرمند خواهیم پرداخت.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

بیوگرافی

امیرحسین فتحی متولد ۱۰ مهر ۱۳۷۲ از هنرپیشه های سینما و تلویزیون میباشد. او در رشته ادبیات انگلیسی و سینما، تحصیل کرده است بازیگری را به صورت حرفه ای در موسسه ی سینمایی آموخته است.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

او فرزند پسر حسن فتحی کارگردان مشهور سینما و تلویزیون می باشد و مادرش اعظم بروجردی نویسنده و کارگردان تئاتر است. و تنها یک برادر بزرگتر از خود به نام محمدرضا دارد.

شروع بازیگری او با حضور در فیلم سینمایی کیفر و بعد از آن با فیلم پریناز به کارگردانی بهرام بهرامیان اتفاق افتاد که پس از ۷ سال در سال ۹۶ اکران گردید.

نقش آفرینی امیر حسین در سریال شبکه نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی پدرش، باعث شد تا به عنوان بازیگر جوانی تازه کار به خوبی شناخته شود و مورد توجه قرار بگیرد، این پروژه دومین همکاری امیرحسین با پدرش بعد از فیلم کیفر بود. فتحی تاکنون در آثار دیگری همچون فیلم های سینمایی کشتارگاه، مزار شریف، آخرین بار کی سحر رو دیدی و سریال های شاهگوش، شهرزاد ۱، شهرزاد ۲ و جیران حضور داشته است.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس
امیرحسین فتحی بازگر نقش سیاوش در سریال جیران

در خصوص تعامل با پدرش در کار بازیگری گفت: «شهرزاد» دومین فیلمی بود که با پدر همکاری داشتم‌. بنا به توصیه پدر و به خواست پدر ما فعالیت مستقل داریم. وقتی برای «شهرزاد» انتخاب شدم، حتی در خانه هیچ صحبتی بابت آن نشده بود و از دفتر با من تماس گرفتند.

وی افزود: وقتی نقش را برایم توضیح دادند، اول دوستش نداشتم. چون تمایل نداشتم در نقش تا این حد منفی بازی کنم. اما وقتی بیشتر از نقشم فهمیدم، متوجه شدم آن قدرها هم منفی نیست.

وی گفت: سریال «شهرزاد» را کامل ندیده‌ام و خودم هر دوشنبه منتظر رسیدنش هستم. خیلی خوشحالم که این سریال تا این حد محبوب شده و این به دلیل انرژی مثبت گروه است.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس
کاراکتر جیران که مجموعه اسم خودش را از وی دریافت نموده را پریناز ایزدیار بازی می‌کند، که ایشان در اثر پیشین حسن فتحی مجموعه شهرزاد نیز یکی از کاراکترهای اصلی را عهده دار بود و بهرام رادان در کاراکتر ناصرالدین‌شاه حضور دارد و رعنا آزادی ور هم کاراکتر تاج الدوله نوه فتحعلی شاه و اولین همسر عقدی ناصرالدین شاه را عهده دار می باشد.
مریلا زارعی و امیر جعفری هم به نوبت کاراکترهای مادر ناصرالدین شاه، مهدعلیا و میرزا آقاخان نوری، صدر اعظم شاه قاجار را هنرنمایی نموده اند.

غزل شاکری نیز کاراکتر ملک‌زاده، خواهر ناصرالدین‌شاه و همسر امیرکبیر را بازی می‌کند.

قصه این مجموعه در مورد جیران، سوگلی ناصرالدین شاه می باشد، که در حقیقت یکی از ندیمه های وی بود و شاه قاجار اتفاقی عاشق وی می شود و با ایشان ازدواج می‌کند.

این مجموعه بیانگر زمان عشق شاه قاجار به جیران می باشد.
داستان مجموعه جیران بعد از فوت امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه باجیران شروع می‌شود و تا شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را نشان می‌دهد.

فیلمبرداری مجموعه جیران را اسماعیل عفیفه می توان گفت که تهیه‌کنندگی آن را نیز عهده دار می باشد را، از آخر سال ۱۳۹٩ شروع شد و تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت و در این مدت چندین بار به خاطربیماری کرونا با وقفه های کوتاه روبرو شد.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس
امیرحسین فتحی بازگر نقش سیاوش در سریال جیران

قبل تر شباهت موضوع این مجموعه با دو سریال دیگر خبرساز شده بود.
«قبله عالم» ساخته حامد محمودی و «آهوی من مارال» ساخت مهرداد غفارزاده، دو مجموعه دیگر شبکه نمایش خانگی می باشند، که در آن هم به زندگی ناصرالدین‌شاه پرداخته اند.
در اولی حامد کمیلی و در دومی حسن معجونی کاراکتر پادشاه قاجار را ایفا نموده اند.

البته از اول بیان شده بود در هر یک از این سریال‌ها به مقاطع و ابعاد گوناگونی از زندگی چهارمین شاه دودمان قاجار پرداخته اند، ولی شباهت مجموعه‌های جیران و آهوی من مارال دردسرساز شد و پخش مجموعه آقای حسن فتحی با شکایت مهرداد غفارزاده کارگردان مجموعه دیگر با ادعای وجود شباهت هایی بین فیلمنامه این دو اثر یک ماهی به عقب افتاد.
در آخر، ولی با رای سا ترا، مجموعه جیران از کپی برداری از مجموعه آهوی من مارال تبرئه شد و اجازه منتشر شدن آن از ۲۴ بهمن ماه صادر شد.

جیران که شانزدهمین مجموعه حسن فتحی به شمار می آید، هر جمعه ۸ صبح به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو روی آنتن می‌رود.
قسمت نخست این مجموعه به صورت استثناء از تاریخ یکشنبه ۲۴ بهمن انتشار شد.

انتظار می‌رفت «جیران» با بازیگران مطرح و شناخته شده‌اش، موجی در شبکه‌ی نمایش خانگی به راه بیندازد و بینندگان زیادی برای خودش دست و پا کند، اما ضعف‌های سریال در همان قسمت‌های اول، دلِ خیلی‌ها را زد و به مذاق بینندگانش خوش نیامد. «جیران»‌ برخلاف انتظار سریالی با ضعف‌های مفرط در فیلمنامه و کارگردانی است. از همین حالا این سریال را باید یک شکست در کارنامه‌ی فتحی دانست که خیلی از سطح کارهای پیشین او پائین‌تر است. دلایل ضعف سریال «جیران» را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم تا بهتر متوجه ایرادها و ضعف‌های سریال شویم.

مشخص نیست حسن فتحی با چه متر و معیاری بهرام رادان را برای بازی در نقش ناصرالدین شاه انتخاب کرده است. همه‌ی ما سال‌هاست رادان را به خاطر فیزیک و چهره‌اش در نقش جوان‌های خوشتیپ امروزی دیده‌ایم و واقعا ظاهر این بازیگر خیلی خوب برای این نقش‌ها جواب می‌دهد. صدا، لحن و میمیک صورت رادان به درد بازی در نقش شخصیت‌هایی مثل شاهان قاجاری نمی‌خورد و چنین انتخاب‌هایی به کلیت یک اثر ضربه می‌زند.

باور کردن رادان در نقش ناصرالدین شاه بیشتر شبیه به شوخی است. باید از فتحی دلیل این انتخاب را پرسید. رادان با تمام گریم‌هایی که روی صورتش انجام شده باز هم شباهت زیادی به ناصرالدین شاه ندارد. حتی جنس بازی‌اش نیز نمی‌تواند چنین حسی را به بیننده منتقل کند که الان در حال دیدن ناصرالدین شاه است.

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

فیلم شناسی:

فیلم سینمایی :

1- کشتارگاه – 1398

2- گلدن تایم – 1396

3- آخرین بار کی سحر رو دیدی – 1394

4- مزارشریف – 1393

5- پریناز – 1389

6- کیفر – 1388

سریال های نمایش خانگی :

1- سریال جیران – 1400

2- شهرزاد 3 – 1397

3- شهرزاد 2 – 1396

4- شهرزاد 1 – 1394

5- شاهگوش – 1393

سریال های تلویزیونی :

1- پرده نشین – 1393

2- مامور بدرقه – 1387

3- مدار صفر درجه – 1386

بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران کیست +بیوگرافی و عکس

اینستاگرام امیرحسین فتحی

پیج اینستاگرام امیرحسین فتحی با 127k followers به آدرس زیر فعال است :

www.instagram.com/amirhosseinfathhy

علایق و ویژگی های شخصی :

1- امیرحسین فتحی شهرت را دوست ندارد و برای مشهور شدن وارد این حرفه نشده است وی

معتقد است به بازیگری به عنوان شغل و عشقش نگاه میکند و دوست دارد با نقش هایی که بازی میکند دیده شود.

2- امیرحسین فتحی به موسیقی و خوانندگی نیز علاقه دارد.

فتحی برای بالا بردن جذابیت داستان از همان حربه‌ی «شهرزاد» استفاده کرده است که اینجا خیلی جواب نداده است. ایجاد مثلث‌های عشقی و طرح رقابتی عاشقانه میان عشاق یکی از تکنیک‌های کلیشه‌ای فیلم و سریال‌‌سازی در دنیاست. ترکیه‌ای‌ها استاد ساختن این مثلث‌های عشقی هستند و بیشتر بار داستان‌شان را بر همین رقابت‌های عشقی می‌اندازند.

کارگردان «جیران» نیز با درست کردن یک مثلث عشقی سعی در خلق موقعیت‌های عاشقانه داشته ولی باید در نظر داشت که همیشه این مثلث‌های عشقی نتیجه نمی‌دهد. اگر این تمهید فتحی در «شهرزاد» جواب داده قرار نیست حتما همین تکنیک در سریال دیگری جواب بدهد.

دلیل اصلی شکل نگرفتن چنین مثلث عاشقانه‌ای به ضعف شخصیت‌پردازی در سریال برمی‌گردد. شخصیت‌های سریال بقدری خام و سطحی پردازش شده‌اند که سخت می‌توان با آن‌ها ارتباط گرفت. اگر در «شهرزاد» ما با شخصیت‌های پخته و ملموس روبه‌رو بودیم در «جیران» با شخصیت‌هایی الکن مواجه هستیم که نمی‌گذارند بیننده به آن‌ها نزدیک شود

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *